Auteur Topic: Paraplu  (127556 keer gelezen)

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: Paraplu
Reactie #120 Gepost op: 31 januari 2010 - 10:25:24
Sir Max voert volgens mij ook Swaine Adeney Brigg
The man with style, is the man who can smile

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #121 Gepost op: 31 januari 2010 - 10:39:28
Raak je toch kwijt in de trein. :P

Of in de paraplubak van de Appie Heijn. :mrgreen: Misschien toch maar voor het goedkopere alternatief van Fox. Weet iemand waar die in Rotterdam te koop zijn? De English Hatter had ik al gezien, maar dan moet ik ervoor naar Amsterdam. :?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #122 Gepost op: 31 januari 2010 - 11:45:54
Nog niet gezien in Rotterdam althans voorzover ik kon zien.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #123 Gepost op: 24 maart 2010 - 21:08:35
Wat is (naast de prijs) het verschil tussen nylon en zijde? Puur het gevoel van originaliteit of zijn ook de looks en/of resistentie tegen water en wind verschillend?

Charlie

• Gast
Reactie #124 Gepost op: 24 maart 2010 - 21:34:44
Naast de uitstraling is zijde eveneens duurzamer dan nylon. De zijde kap wordt geïmpregneerd en tevens worden meerdere lagen op elkaar geweven waardoor het een karakteristiek geluid maakt wanneer de regen op de kap valt.

Vroeger werden paraplu's enkel van zijde gemaakt, tegenwoordig ziet men niet of nauwelijks een paraplu met een zijde kap. Afgezien van het bovenstaande is er niet veel verschil tussen nylon en zijde.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #125 Gepost op: 24 maart 2010 - 22:00:37
Zijde duurzamer dan nylon? Ik vind het heel gaaf hoor, een zijde plu, maar ik kan me niet voorstellen dat het duurzamer is dan nylon. Nylon is namelijk echt bizar duurzaam en dat is dan ook de reden dat het bijna overal in gebruikt wordt.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #126 Gepost op: 24 maart 2010 - 22:16:14
Maar die karakteristieke sound, so cool! Ik zou nog steeds graag een mooi model vinden met zijde navy doek voor twee honderd euro maximaal; dat wordt dus of het budget ooit flink naar boven bijstellen of met minder genoegen nemen.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #127 Gepost op: 24 maart 2010 - 22:47:51
Paar maanden terug bij The English Hatter werd zijde afgeraden ivm duurzaamheid. Kan me trouwens ook bij zijde niet voorstellen dat ie eerder versleten is dan dat ik hem kwijt ben.

Charlie

• Gast
Reactie #128 Gepost op: 24 maart 2010 - 22:53:05
Zijde duurzamer dan nylon? Ik vind het heel gaaf hoor, een zijde plu, maar ik kan me niet voorstellen dat het duurzamer is dan nylon. Nylon is namelijk echt bizar duurzaam en dat is dan ook de reden dat het bijna overal in gebruikt wordt.

Wel als het voorafgaand goed wordt behandeld. Bovendien is het zo dat je eerder geneigd bent om voorzichtiger om te gaan met een zijde paraplu in tegenstelling tot een nylon paraplu. Dit bevordert eveneens de levensloop.
Laatst bewerkt op: 25 maart 2010 - 16:38:25 door Charlie

Pom sedar S. Marela

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #129 Gepost op: 25 maart 2010 - 11:28:15
zijde paraplu´s zijn alleen leuk als je personeel hebt. na een bui moet de paraplu goed droog gemaakt worden voor je hem weer opbergt. anders vergaat het zijde.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #130 Gepost op: 25 maart 2010 - 11:33:51
Ik zeg stoffelijk bijvoeglijk naamwoord.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #131 Gepost op: 25 maart 2010 - 12:35:49
Awesome. Deze wist ik wel.

Charlie, ik denk dat alles met goed onderhoud langer mee gaat. Dat is echter geen argument om te zeggen dat een bepaalde stof sterker is dan de ander. Als ik een fragiel wollen pak zou hebben en daar heel voorzichtig mee zou om gaan, blijft het een fragieler pak dan een dikke S100 worsted.

Meloen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #132 Gepost op: 25 maart 2010 - 12:45:18
Of in de paraplubak van de Appie Heijn. :mrgreen: Misschien toch maar voor het goedkopere alternatief van Fox. Weet iemand waar die in Rotterdam te koop zijn? De English Hatter had ik al gezien, maar dan moet ik ervoor naar Amsterdam. :?

Ik heb de mijne rechtstreeks bij Fox (via de website) gekocht. Beviel prima, behoorlijk snelle levering ( < 3 weken). Enige minpunt is natuurlijk dat je van te voren niets kunt zien, behalve plaatjes.
Meloen

Charlie

• Gast
Reactie #133 Gepost op: 25 maart 2010 - 16:37:14
zijde paraplu´s zijn alleen leuk als je personeel hebt. na een bui moet de paraplu goed droog gemaakt worden voor je hem weer opbergt. anders vergaat het zijde.

Als het goed is hoeft dit juist niet omdat de paraplu dus behandeld is. Althans, dat is bij Swaine Adeney Brigg het geval als ik me dat goed kan herinneren.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #134 Gepost op: 25 maart 2010 - 17:00:57
Is er eigenlijk wel iemnand hier die een paraplu van zijde in bezit heeft.