Auteur Topic: Magnanni  (607002 keer gelezen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Magnanni
Reactie #1515 Gepost op: 04 juli 2013 - 12:18:18
Met jouw maat is uitverkoop eigenlijk ook best een issue lijkt mij; veel winkeliers zullen niet zo snel maatje EU48 (maat UK13 1/2) op voorraad nemen en dan overhouden voor de sale.  :-k

Op e-bay kom je deze maat overigens nog wel af te toe tegen bij de betere schoenmerken, hoewel daar maat UK13 (maat EU47 1/2)
Laatst bewerkt op: 04 juli 2013 - 12:33:11 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1516 Gepost op: 04 juli 2013 - 12:19:00
Oeps, daar had ik even overheen gelezen. 48 dus. Maatwerk van Greve is redelijk betaalbaar – weet het alleen niet uit m'n hoofd, moet je even in het topic kijken – maar volgens mij niet Magnanni-betaalbaar. Heeft C&J wel maat 48 dan? Weinig winkels zullen die standaard hebben, me dunkt.

edit: wat Leone zegt dus...

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1517 Gepost op: 04 juli 2013 - 13:05:22
Als we de maat even buiten beschouwing laten, is het bij Magnanni vooral de vraag wat je ervan verwacht.

Als je ze leuk vindt vanwege de modieuze modellen die ze maken, dan kun je ze prima kopen. Zorg wel dat je ze goed verzorgd, want het leer is dorstig.

De technische levensduur is dan ongeveer even lang als de 'modische' levensduur, circa een jaar of drie/vier.

Als je een paar schoenen zoekt die je over vijf ŕ tien jaar nog steeds kunt dragen, dan kun je beter uitkijken naar een schoen waarvan de technische levensduur ook langer is. Zelf heb ik goede ervaring met Loake, Greve en Cheaney. Over het algemeen hebben die merken ook een wat meer tijdloze uitstraling, al is Greve daarin wat wispelturig.

Het heeft natuurlijk weinig zin om meer geld uit te geven aan een schoen die lang meegaat, maar die over een paar jaar weer uit de mode is.

Daarnaast weet ik dat heel wat mensen tevreden zijn over Crockett & Jones, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.   
Style is never out of fashion

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1518 Gepost op: 04 juli 2013 - 13:24:16
Het leer is niet alleen dorstig, maar ook kwetsbaar(der) en wanneer modisch een voorwaarde is kan Magnanni een budgettair verantwoorde (lees goedkope) aankoop oplossing zijn.

Wanneer je echter niet zo mode gevoelig bent en niet om de paar jaar nieuwe modisch verantwoorde schoenen 'moet' kopen, zijn tijdloze schoenen een wellicht beter alternatief;
deze kosten in aanschaf wat meer, maar gaan ook langer mee en tevens zijn deze vaak wat 'beter' en mooier.
Laatst bewerkt op: 04 juli 2013 - 13:33:46 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1519 Gepost op: 04 juli 2013 - 16:41:47
We zeggen hetzelfde, maar in andere bewoordingen. Fijn dat we het eens zijn.
Style is never out of fashion

Wailer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1520 Gepost op: 04 juli 2013 - 17:06:49
bedankt voor alle reacties allemaal...

Als ik zo een beetje internet afstruin, wordt het een kluif om iets in mijn maat te vinden. Al helemaal in de sale.

Enfin, ik neem mijn muiltjes zaterdag mee naar de schoenmaker voor advies en poets. Dan even flink zwoegen om ze weer bright and shine te krijgen. Ze zitten heerlijk en ik kan er nog aardig lang mee doen, dus goed onderhoud om erger te voorkomen is het credo.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1521 Gepost op: 04 juli 2013 - 17:31:31
Koop, naast de eerder genoemde pommadier voor de kleur, in ieder geval:

Kost een tientje, houdt je leer heerlijk soepel. Af en toe een paar druppels op een doek, uitwrijven en je bent het mannetje.

Wailer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1522 Gepost op: 04 juli 2013 - 18:25:23
Ga ik zeker doen! Ik ga even in de stad kijken of ze deze kwaliteitsproducten verkopen, wat ik betwijfel in den bosch.

Hoe en wat kan ik het beste aanpakken om de neus donkerder te houden dan de rest van de schoen?  Kwestie van meer pommadier gebruiken?

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1523 Gepost op: 04 juli 2013 - 18:46:23
Ja, die (donkere) pommadier gebruiken op de voorkant.

Op de lichte delen kan je dan een lichtere wax gebruiken, bijvoorbeeld deze:

Helemaal kleurloze wax lijkt voor de hand te liggen, maar verwijdert (op den duur) de kleur. De lichtbruine 'compenseert' dit verlies mooi, is mijn ervaring. Beetje trial and error natuurlijk, kan weinig misgaan.

Er is een mooi 'schoenpoets-topic' hier, zoek die eens op.  :)

Wailer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1524 Gepost op: 05 juli 2013 - 10:19:14
Ik zal ook eens uitkijken naar niet zo modegevoelige schoenen, beter iets meer betalen en bijna levenlang kunnen dragen.

Alhoewel de Magnanni's die ik heb ook wel redelijk tijdloos zijn. Halfhoog, cognac... maar ja die opanca is natuurlijk wel weer een modeverschijnsel.

Wailer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1525 Gepost op: 06 juli 2013 - 13:37:46
Zo rondje door stad gedaan... Bij schoenwinkels binnen geweest. Saphir? Wat is dat? Nee wij verkopen Woly...

Een schoenmaker, de leermeester, heeft saphir producten, maar geen medaille d'or, dus geen pommadier. Of ik het had gevonden op internet   :lol: . Enfin hij kan het wel bestellen voor me. Hij vindt zelf dat het de meerprijs niet waard is... Wat is jullie mening?

Hij heeft wel Saphir pate de luxe staan... Normaal blikje met blauwe bovenkant.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1526 Gepost op: 06 juli 2013 - 20:12:32

Voor mij de meerprijs wel waard en gebruik niets anders meer, of hij het niet de meerprijs waard vind is een persoonlijke mening en

gezien het feit dat hij het niet echt voert ligt zijn reactie wel voor de hand.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1527 Gepost op: 06 juli 2013 - 20:17:50
Tja, ik ben geen schoenmaker maar ik zweer erbij. Doe al 5 jaar met zo'n flesje olie en is nog half vol.

Ken overigens genoeg schoenmakers die het wel voeren, maar niet iedereen kan of wil de bovenkant vd markt bedienen natuurlijk... 4 of 5 euro voor een blikje wax waar je 10 jaar mee doet, stel je voor! ;)

Wailer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1528 Gepost op: 08 juli 2013 - 14:11:13
Ik neem deze week mijn schoenen mee. Laat ik m eerst beoordelen wat we moeten doen om plekjes te camoufleren. Wellicht hedft hij een idee die patina zo goed mogelijk te herstellen.

En heb toch wel wel kleuradvies nodig voor ik medaille d'or bestel, hij kan wel bestellen namelijk, aangezien hij toch saphir voert..

maurits

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1529 Gepost op: 11 juli 2013 - 17:03:54
Nooit issues problemen gehad mijn magnanni; idd geen c&j kwaliteit maar je betaald ook stuk minder. Wholecuts sowieso vaak lastig; bij mijn wholecut santoni's en C&j kreeg ik ook snel plooien...