Auteur Topic: Magnanni  (607003 keer gelezen)

Wailer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Magnanni
Reactie #1500 Gepost op: 04 juli 2013 - 11:00:41
Voortaan geen Magnanni meer kopen; gezien deze en vorige ervaringen van jou met dit merk een voor de hand liggende keuze lijkt mij.

Opnieuw (laten) kleuren lijkt mij de enige oplossing, er zij hier heren die daar ervaring in/mee hebben.

Duidelijk. Of zou ik nog eens suede kunnen proberen? of risico op soortgelijke problemen, vooral qua vouwen enz.

Wat is een goed alternatief voor Magnanni, aangezien ik wel gecharmeerd ben van de modellen.

Santoni in de uitverkoop?

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1501 Gepost op: 04 juli 2013 - 11:03:10
loake. kroket. alden.
live and let die

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1502 Gepost op: 04 juli 2013 - 11:04:47
Wat is een goed alternatief voor Magnanni, aangezien ik wel gecharmeerd ben van de modellen.

loake. kroket. alden.

Wat klopt hier niet?

Santoni uitverkoop kan, maar dan is het maar afwachten of het aanbod je aanstaat, en je maat beschikbaar is.
Je zou eens naar Borgioli kunnen kijken.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1503 Gepost op: 04 juli 2013 - 11:05:04
Magnanni...

ik vind het mooie schoenen, niet allemaal even mooi natuurlijk. Ik heb een paar Magnanni's maar heb daar aardig wat problemen mee gehad, de finishlaag kon je er zo vanaf wrijven. Ik heb toen van de winkel een paar nieuwe gekregen... maar er zijn meerdere Magnanni's die dit mankement tonen.

Ik heb het nu weer volgens mij... iemand een idee of dit te herstellen is? Want alleen poetsen lijkt me niet voldoende.

ook de vouwen zaten er al heel snel in, en die zijn snel lichter van kleur geworden.

Ik betwijfel dus of ik ooit nog aan Magnanni moet beginnen, of heb ik gewoon een pechpaar?

Voor die prijs ga je niks beters vinden.

Gewoon poetsen met sterk kleurende donkerbruine poets, zoals de pommadier van Saphir. Niets aan het handje.

Wailer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1504 Gepost op: 04 juli 2013 - 11:10:29
Zal eens bij de schoenmaker binnenlopen voor advies en de juiste poets. 

Ben verhuisd naar Den Bosch, woonde hiervoor in Maastricht.. daar had ik een super schoenmaker...in de Rechtstraat.

Maar ik heb wel eens gelezen da Santoni ook wel eens dit soort mankementen vertoont. Incl. de blaasjes bij regen.
Of is dit gewoon inherent aan het productieproces? af en toe eens een minder goede lading schoenen?

Kan ook mn schoenen eens meenemen naar zo'n Magnanni kleur event... en zeggen: voila, maak ze maar weer zoals ze horen  :mrgreen:

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #1505 Gepost op: 04 juli 2013 - 11:11:57

Gewoon poetsen met sterk kleurende donkerbruine poets, zoals de pommadier van Saphir. Niets aan het handje.

'beter' is in dit licht wel een erg betrekkelijk en rekbaar begrip, de 2e opmerking is idd een redelijke oplossing; ik ben inmiddels helemaal van Magnanni afgestapt.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1506 Gepost op: 04 juli 2013 - 11:13:21

Niet mee eens. Voor de 240 euro die een paar Magnanni's kost is echt wel kwalitatief beter te krijgen. In de stijl van Magnanni wordt dat wel wat lastiger.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Wailer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1507 Gepost op: 04 juli 2013 - 11:14:31
'beter' is in dit licht wel een erg betrekkelijk en rekbaar begrip, de 2e opmerking is idd een redelijke oplossing; ik ben inmiddels helemaal van Magnanni afgestapt.

Zelfde ervaringen? Vind het echt jammer...
Toch verleidelijk om eens de suede schoenen te proberen.

En borgioli is soortgelijk qua prijs etc?

Edit 1: Mijn paar Magnanni's was troouwens €300,- ... scheelt maar €60, maar toch.

Edit 2: Ander belangrijk punt is dat ik een maatje 48 heb. Dus dat maakt de selectie ook wat beperkter.
Laatst bewerkt op: 04 juli 2013 - 11:17:35 door Wailer

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1508 Gepost op: 04 juli 2013 - 11:27:44
Niet mee eens. Voor de 240 euro die een paar Magnanni's kost is echt wel kwalitatief beter te krijgen. In de stijl van Magnanni wordt dat wel wat lastiger.

Ik dacht dat Magnanni's gemiddeld tussen de 175 en 230 waren.

Maar zelfs voor 240 (volle retailprijs) ken ik geen 'betere' schoenen die je zo in de winkel kunt kopen... voorbeelden? Zelfs het eerder genoemde Borgioli is volgens mij duurder.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1509 Gepost op: 04 juli 2013 - 11:32:06
Wat klopt hier niet?

Santoni uitverkoop kan, maar dan is het maar afwachten of het aanbod je aanstaat, en je maat beschikbaar is.
Je zou eens naar Borgioli kunnen kijken.

beetje opvoeden, beetje duwen.
live and let die

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1510 Gepost op: 04 juli 2013 - 11:34:46
Zelfde ervaringen? Vind het echt jammer...
Toch verleidelijk om eens de suede schoenen te proberen.

En borgioli is soortgelijk qua prijs etc?

Edit 1: Mijn paar Magnanni's was troouwens €300,- ... scheelt maar €60, maar toch.

Edit 2: Ander belangrijk punt is dat ik een maatje 48 heb. Dus dat maakt de selectie ook wat beperkter.

Het is nu uitverkoop. Ik heb ca. 10 paar kwaliteitsschoenen in de kast staan, die praktisch nooit zullen verslijten. C&J benchgrade, Santoni blake (zeker 5 paar). Duurste uit het rijtje waren Santoni Goodyears voor 300 euro, de rest (veel) minder. Ik heb al jaren niks nieuws hoeven kopen.

Met andere woorden, met wat geduld kom je er wel.

P.S. Ben je nog student? Zo ja, dan kun je bij Pelger alle courante modellen van C&J (benchgrade) voor ca. 270 kopen.
Laatst bewerkt op: 04 juli 2013 - 11:45:33 door Ramone

DrJkll

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1511 Gepost op: 04 juli 2013 - 11:40:51
Ik heb bij Zwartjes een paar Santoni donkerbruin suede dubbele monks gekocht heel wat maanden geleden, waar ik zeer tevreden mee ben. Kosten €299,99, een fractie meer dan Magnanni, maar ik merk duidelijk verschil ze zijn veel soepeler dan mijn Magnanni schoenen.

Ik heb even voor je gekeken en Zwartjes heeft ze nog steeds. Artikelnummer 1245.10.5

http://www.zwartjes.nl/?url=Heren&brand=Santoni&color=&subcat=&material=&maten=&category=Heren&limcolor=&limsubcat=&limmaterial=&limmaten=

Wailer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1512 Gepost op: 04 juli 2013 - 11:54:33

Het is nu uitverkoop. Ik heb ca. 10 paar kwaliteitsschoenen in de kast staan, die praktisch nooit zullen verslijten. C&J benchgrade, Santoni blake (zeker 5 paar). Duurste uit het rijtje waren Santoni Goodyears voor 300 euro, de rest (veel) minder. Ik heb al jaren niks nieuws hoeven kopen.

Met andere woorden, met wat geduld kom je er wel.

P.S. Ben je nog student? Zo ja, dan kun je bij Pelger alle courante modellen van C&J (benchgrade) voor ca. 270 kopen.

Nee geen student meer... maar goede tip om gewoon een collectie te sparen in de uitverkoop.

Alhoewel met mijn maat is dat niet altijd eenvoudig.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1513 Gepost op: 04 juli 2013 - 11:57:04
Greve misschien?

Wailer

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1514 Gepost op: 04 juli 2013 - 12:04:02
Greve... mijn maat is het issue...