Om weer even terug te komen op de spanners van Quality Shop: Gisteren twee spannertjes besteld, beide maat 42-43. Mijn schoenen zijn allemaal maat 42 of 43, vandaar. Enkele voorbeelden van mijn best zittende schoenen: Santoni maat 8, Magnanni 42.5, Greve 8.5. Wat blijkt nu? Alleen de Greve maat 8.5 (vanwege zijn iets kortere, bredere leest) wordt daadwerkelijk opgevuld door de spanners. Bij de Magnanni (en in mindere mate de Santoni) liggen de spanners zowat los in de schoen. Toch vreemd aangezien de schoenen kleiner zijn dan maat 43. Ze zitten ook absoluut niet los aan de voet, vooral de Santoni voelt strakker dan de Greve.
Conclusie: Schitterende spanners voor het geld, maar let op: ze vallen klein! Als je twijfelt over de maat, ga dan voor de grotere variant - zeker bij wat slankere schoenen zoals Santoni. Overigens qua service en snelheid is deze shop ook echt een aanrader, prima zakendoen met ze.
En als iemand 1 van mijn gloednieuwe (vandaag ontvangen) paren wil overnemen, hoor ik dat wel. Zou ze vast ook kunnen terugsturen maar met de 6.75 verzendkosten is dat niet echt de moeite. Je mag ze afhalen voor 25 euro in Rotterdam, als je online bestelt ben je 26,90 + 6,75 = 33,65 kwijt.