Auteur Topic: [Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners  (463604 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Onderhoud] Schoenspanners
Reactie #1200 Gepost op: 13 februari 2015 - 20:16:38
N=1

:D <3

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #1201 Gepost op: 14 februari 2015 - 11:19:27
Op z'n minst net zo waar als de n=1 wijsheid van jou Janus.

Ik heb alleen gezegd wat ik doe, en waarom, en krijg vervolgens commentaar waarin geprobeerd wordt mij af te schilderen als sukkeltje dat het niet helemaal heeft gesnapt. Daar heb ik geen zin in. Was Punt erbij ofzo om te kijken of de schoenspanners die volgens QS mijn maat waren wel of niet in mijn schoenen pasten? Nee? Nou dan.
Laatst bewerkt op: 14 februari 2015 - 11:23:05 door Janus

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1202 Gepost op: 14 februari 2015 - 12:17:01
Reactie van Punt is wat flauw, soit. Maar als jij al je schoenspanners structureel kleiner koopt dan de maat van je schoenen dan vraag ik me eerlijk gezegd inderdaad ook wel een beetje af of je het verschil tussen oprekken en spannen gesnapt hebt. Of je hebt natuurlijk alleen maar schoenen in de kast staan van een merk met volledig afwijkende maatvoering of zo, dat kan natuurlijk ook. Ik heb nog nooit van iemand anders het advies voorbij zien komen kleinere spanners te kopen en het strookt ook absoluut niet met mijn eigen ervaring. Dan mag wat scepsis best me dunkt.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1203 Gepost op: 14 februari 2015 - 12:22:34
Ik neem ze ook een half maatje groter dan de schoenen zelf. Het mag wel een beetje spannen. Oprekken is een klusje voor de schoenmaker.

Los daarvan, men heeft het hier vaak over de spanners van QS, Bexley en dergelijke. Zelf heb ik altijd spreidspanners. Die spanners van QS en Bexley etc lijken meer een leest te imiteren, maar wat als de leest van jouw schoen afwijkt van de leest van de schoenspanners?

Met spreidspanners geen problemen mee, al zijn ze wel wat duurder dan de bovengenoemde spanners.
Style is never out of fashion

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #1204 Gepost op: 15 februari 2015 - 12:24:49
Misschien vallen de QS-spanners gewoon groot uit. Zie onderstaande foto; links QS, midden Seeadler, rechts QS. De twee spanners op links (!) zouden dezelfde maat moeten zijn; de spanner rechts een maat kleiner dan de andere twee.

En hier een foto van een QS-spanner die ik 'op maat' heb gekocht. Past perfect, ware het niet dat de schoen een C&J op klassieke 236-leest in EE-width is én ik een uur heb staan schuren voordat ik 'm in de schoen kon krijgen. Bij schoenen in dezelfde maat maar op een slankere leest krijg ik de hak van deze spanner er nog steeds niet in.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1205 Gepost op: 15 februari 2015 - 13:24:01
Vooral het hielstuk vind ik erg lomp ogen in vergelijking met de spreidspanners die ik altijd gebruik. Snap wel wat je bedoelt met betrekking tot het ongewenste oprekken, Janus. Als je zelf wat smallere hielen hebt dan krijg je met zo'n breed hielstuk al gauw wat slip aan de achterkant.

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #1206 Gepost op: 15 februari 2015 - 14:40:46
Welke zijn, dat MF? Misschien een goed alternatief voor QS.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1207 Gepost op: 15 februari 2015 - 15:42:03
Heb verschillende, Juniper Ridge en Rochester.Van Bommel-spanners zijn volgens mij ook gewoon van JR.

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1208 Gepost op: 15 februari 2015 - 17:26:23
Ik heb ze van Woodlore. Wil alleen dezelfde.  Zen in de schoenenkast.
Volgens mij heeft Hermans Schoenen ze ook in het assortiment.
Style is never out of fashion

Dr. Herbert West

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1209 Gepost op: 22 juli 2015 - 11:21:18
Eindelijk de spanners gekocht die ik nog miste: precies 5 van de bexley-aanbieding voor 59 euro. Voor dat geld schuur ik eventueel nog wel wat. Seeadler is toch gewoon bexley met een ander plaatje of zie ik dat verkeerd?
RAW SPEED

Chimpie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1210 Gepost op: 22 juli 2015 - 11:39:56
Dat is helaas niet zo. De Seeadler spanners zijn wat hoger en passen wat beter in de meeste schoenen. Die van Bexley zijn voornamelijk wijd en wat minder hoog.

Dr. Herbert West

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1211 Gepost op: 22 juli 2015 - 12:22:59
Dat zou eigenlijk prima zijn, ik vind die seeadlers ietwat veel op de wreef spannen.
RAW SPEED

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1212 Gepost op: 22 juli 2015 - 14:22:35
lekker prijsje, ben benieuwd hoe ze bevallen. Ik moer ook nog nieuwe spanners hebben.
Laatst bewerkt op: 22 juli 2015 - 14:33:20 door Vriend35

Kapstok

• Bekijk profiel
Reactie #1213 Gepost op: 23 juli 2015 - 11:24:27
De aanbieding van Bexley lijkt mij ook wel wat. Heb slechts twee paar nodig, maar met de extra paren kan ik vast nog wel iemand anders blij maken.

Dr. Herbert West

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1214 Gepost op: 23 juli 2015 - 11:28:56
Gewoon op voorraad houden.
RAW SPEED