Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795778 keer gelezen)

Ryan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2130 Gepost op: 14 januari 2016 - 17:35:55

Waarom wil je zo graag een maatpak?

Denk dat hij het verschil tussen RTW, MTM en bespoke nog niet kent.

Ga naar een SuSu en probeer iets moois te vinden en laat wat aanpassen. Als je een heel scheef postuur hebt moet je misschien een duurder pak kopen die op veel meer punten naar jouw lichaam wordt gemaakt.

guest45

• Gast
Reactie #2131 Gepost op: 14 januari 2016 - 17:40:02
Belg? Die noemen wat wij als 'pak' kennen een maatpak. Ongeacht rtw/mtm/bespoke.

RWV

• Bekijk profiel
Reactie #2132 Gepost op: 14 januari 2016 - 17:41:29

Aangezien mijn schouders breed zijn en ik een smalle taille heb. Vaak als ik colberts pas zijn de schouders te smal of de armen tekort. Of als ik een goede schoudermaat heb gevonden is de ruimte rondom mijn taille vaak erg wijd. Idemdito met een bijpassende broek, die wordt vaak een maatje kleiner dan de maat van het colbert. En aangezien ze in Vietnam veel kleding op maat maken tegen lage prijzen leek dit mij de overweging waard.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2133 Gepost op: 14 januari 2016 - 17:45:57
gewoon een grijs flannel en alle gekkigheid uit je hoofd zetten. ook qua voering.
live and let die

RWV

• Bekijk profiel
Reactie #2134 Gepost op: 14 januari 2016 - 17:50:34
Belg? Die noemen wat wij als 'pak' kennen een maatpak. Ongeacht rtw/mtm/bespoke.

Geen Belg, maar zoals in mijn voorgaande post te lezen was wel een leek op het gebied van (maat-)pakken. Oftewel ik ben niet up-to-date met terminologie zoals ready to wear en made to maesure.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2135 Gepost op: 14 januari 2016 - 21:05:51
Lol, ben een maand door Vietnam heengetrokken, en uiteraard ook de maatpakkenbusiness in Hoi An gezien.

Niet doen, tenzij je een carnavalspak zoekt. Maar echt.

Sowieso is bijna alles in dat land nep. De bekendste musea zijn voor minstens driekwart gevuld met replica's, alles wat populair dreigt te worden wordt gekopieerd, totaan reisbureaus en hotels toe. Ook de Vietcong tunnels bijvoorbeeld, de originele zijn allang dichtgegooid. Stoffen dus ook. Alles wat een merk of naam draagt eigenlijk.

Dus, niet doen. Geniet van het landschap en het eten. Verder zijn zo ongeveer alle toeristiche trekpleisters of de moeite nauwelijks waard, of een rip off.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2136 Gepost op: 14 januari 2016 - 21:26:58
Doe het wel.

Charlie dont make no suits.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2137 Gepost op: 14 januari 2016 - 23:10:36
Verder zijn zo ongeveer alle toeristiche trekpleisters of de moeite nauwelijks waard, of een rip off.
Met een AK47 schieten was wel geinig.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2138 Gepost op: 14 januari 2016 - 23:40:21
Met een AK47 schieten was wel geinig.

Ja! Kicken he! Maaruh... Die tunnels zijn dus nepperts? Mooi is dat...

dekac

• Bekijk profiel
Reactie #2139 Gepost op: 07 februari 2016 - 18:18:23
Na veel gelezen te hebben over 'het eerste pak' heb ik een pak gehaald bij Oger. Dit is weliswaar niet mijn eerste pak maar toch voelde het wel een beetje zo. Bij Oger was het kopen van een pak een hele belevenis.

Ik heb een donkerblauw pak gehaald waarvan de broek nog ingekort moest worden. Daarnaast moesten er nog wat andere dingen gebeuren maar mijn vraag gaat over de broek. Ik heb het allemaal laten doen bij Oger omdat ik het gewoon netjes en goed gedaan wilde hebben. De broek is ingekort en het 'overgebleven' stuk is aan de binnenkant vastgestikt aan de broekspijp. Aan de buitenkant is dit een klein beetje te zien. Persoonlijk vind ik dit raar maar wellicht is dit heel gebruikelijk. Aan jullie daarom de vraag: Is het normaal om aan de buitenkant van de broek te zien dat er een stukje aan de binnenkant vastgestikt is? :)

guest45

• Gast
Reactie #2140 Gepost op: 07 februari 2016 - 18:22:58
Ik heb er alle vertrouwen in dat het correct gedaan is. Heb je een foto?

dekac

• Bekijk profiel
Reactie #2141 Gepost op: 07 februari 2016 - 18:36:49
Ik heb er alle vertrouwen in dat het correct gedaan is. Heb je een foto?

Hieronder de foto's. In het licht (eerste 2 foto's) zie je het heel duidelijk maar dat komt mede omdat ik er vol licht op schijn. Daarom heb ik een derde foto toegevoegd waarin je het in een 'normale' lichtsituatie ziet.

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Reactie #2142 Gepost op: 07 februari 2016 - 19:14:34
Ik heb het allemaal laten doen bij Oger omdat ik het gewoon netjes en goed gedaan wilde hebben. De broek is ingekort en het 'overgebleven' stuk is aan de binnenkant vastgestikt aan de broekspijp. Aan de buitenkant is dit een klein beetje te zien. Persoonlijk vind ik dit raar maar wellicht is dit heel gebruikelijk. Aan jullie daarom de vraag: Is het normaal om aan de buitenkant van de broek te zien dat er een stukje aan de binnenkant vastgestikt is? :)

Verhip, dat hebben ze ook bij mijn laatste pt01 gedaan. En ik vind dat ook raar.

Emilio?

Ralef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2143 Gepost op: 07 februari 2016 - 19:22:39
Daarom moet je dus altijd een omslag nemen...

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Reactie #2144 Gepost op: 07 februari 2016 - 19:23:48
Ja met wollen broeken wel, maar ik had het over een chino...