Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795758 keer gelezen)

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #2085 Gepost op: 18 mei 2015 - 10:50:34
Ah, een eenmalige 20% dus. Thanks.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

Lemar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2086 Gepost op: 18 mei 2015 - 23:12:14
Kleine lettertjes hoor die 'éénmalig'.
"If you're good at something, never do it for free."

Hal

• Bekijk profiel
Reactie #2087 Gepost op: 07 juli 2015 - 15:30:53
Goedemiddag allemaal,

Geen idee of het de juiste plek is, maar here goes:

Binnenkort is er bij mij op kantoor een dag waarop Suit Yourself langskomt en je je kan laten opmeten voor een maatpak. Vanaf 225 een maatpak, dat klinkt niet verkeerd natuurlijk. Na Suit Yourself te Googlen kwam ik hier uit. Er leek toen wat negativiteit te zijn (plakpakken?), maar dit waren posts van alweer 6 jaar geleden.

Wordt Suit Yourself nog steeds afgeraden, of is dit achterhaalde informatie? Er is hier ook een Suit Supply in de stad, kan ik beter daarheen, voor iets meer geld?

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2088 Gepost op: 07 juli 2015 - 15:33:43
Ja. Een maatpak voor 225 klinkt juist heel verkeerd.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2089 Gepost op: 07 juli 2015 - 15:42:33
Suitsupply of Oger Red is zo'n beetje de onderkant van het spectrum, op dit forum. Daar kost een pak uit het rek zo'n 300 euro. Dat is niet voor niets. Voor 225,- en nog op maat ook, kan het niets anders dan rommel zijn. Ze zijn al gauw een Hollands uurtje met je bezig, opmeten etc., plus wat winstmarge. You figure it out.

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2090 Gepost op: 07 juli 2015 - 15:50:47
Ik ken SuitYourself van vrij dichtbij en kan het alleen maar afraden, lekker naar SuitSupply gaan.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2091 Gepost op: 07 juli 2015 - 16:22:04
Gewoon een pak uit het rek van suit en dat laten aanpassen.
This, madame, is Versailles.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2092 Gepost op: 07 juli 2015 - 17:18:53
+ 1 voor het bovenstaande (eensluidende) advies.

Caspar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2093 Gepost op: 07 juli 2015 - 21:16:10
Mijn eerste "pak" was ook van Suit Yourself, jaar of 5/6 geleden. Nooit gedragen, echt waardeloos. Achteraf gezien logisch ook, je krijgt waarvoor je betaald.

Suit

• Bekijk profiel
Reactie #2094 Gepost op: 11 januari 2016 - 13:06:33
Heren (en dames?),

Goedemiddag,

Dit is mijn eerste post op dit forum. Ik zal binnenkort overstappen van mijn huidige baan naar een junior functie bij een van de BIG4 kantoren. Het pak dat mij door mijn studententijd en sollicitaties heeft geholpen wil ik dan ook upgraden (als in vervangen door) voor een pak in een wat hoger segment. Pak wat ik nu heb is gewoon een simpel confectiepak van de H&M maat 50.

Nu was ik gisteren bij SuSu met mijn oog op het Washington model, erg mooi pak. Alleen mij stond hij dus totaal niet. Na meerdere pakken begreep ik dat je bij SuSu gerust een maat groter moet pakken dan je normaal gewent bent. Enfin verschillende pakken geprobeerd en uiteindelijk zat er één fenomenaal de Hartford. Probleem is echter dat deze het budget dat ik het weggelegd met een factor 2 wegsnoepte.  Ik zit nu een beetje in een dilemma. Ik kan alsnog (hij is besteld want maat + kleur niet op voorraad en daarna mag ik hem alsnog annuleren) een ander pak kopen. Dat is uiteraard een overweging die alleen ik kan maken. Probleem is dat ik niet weet ik het dit geld waard vind omdat ik nog nooit een pak 5 dagen achterelkaar heb gedragen. Wat kan ik over het hoofd zien als ik toch nog bijvoorbeeld het Lazio model zou kopen? In principe zal door mijn leeftijd mijn postuur niet meer veranderen. Wel wil ik nog een flinke 10 KG afvallen.

Ik verneem dan jullie ook graag waar jullie tegenaan lopen bij dagelijks gebruik. Zijn er speciale dingen waar ik nog rekening mee moet houden bij regelmatig en lang dragen? Alleen zo kan ik voor mijzelf een rationele keus maken.

Ik dank jullie alvast!

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Reactie #2095 Gepost op: 11 januari 2016 - 13:08:34
-10 kilo moet je wel kunnen vermaken tzt denk ik. Tenzij ju nu 50 kilo weegt.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2096 Gepost op: 11 januari 2016 - 13:16:05
weer een accountant. grefo uit het westland. c&a.
live and let die

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2097 Gepost op: 11 januari 2016 - 13:20:16
Een pak draag je niet 5 dagen achter elkaar. Je hebt er dus minimaal twee, beter 3 nodig.

Dus ff je OV studentenkaart erbij pakken en naar een SuSu outlet, twee of 3 van de minst opvallende blauwe en donkergrijze pakken uitzoeken, laten aanpassen en klaar voor nu.

ML

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2098 Gepost op: 11 januari 2016 - 13:24:28
Probleem is dat ik niet weet ik het dit geld waard vind omdat ik nog nooit een pak 5 dagen achterelkaar heb gedragen.

Dat zou ik ook niet willen gaan uitvinden als ik jou was. Twee goedkopere pakken kopen bij de SuSu, een grijze en een blauwe. Twee is wel echt het minimum als je elke dag een pak aan moet, koop je er elke één à twee maanden één bij. Vijf pakken gaan meer dan vijf keer zo lang mee als één die je elke dag aan hebt, heb je zo terugverdiend.

Edit: wat stromen dus zegt.
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

Suit

• Bekijk profiel
Reactie #2099 Gepost op: 11 januari 2016 - 13:33:04
weer een accountant. grefo uit het westland. c&a.

Uh ze bieden ook Tax en Consultancy diensten aan hoor.

Maar in mijn geval heb je gelijk  :roll: :).

Thx guys dat is feedback waar ik op zit te wachten. Hier kan ik iets mee.

Overigens heb ik al sinds ik 2 jaar geleden begon met werken al geen OV kaart meer hoor. Echter is niet voor elke sector waarin kan werken blijkbaar een pak nodig  O:-)
Laatst bewerkt op: 11 januari 2016 - 13:39:40 door Suit