Auteur Topic: Het grote "Mijn eerste pak" topic  (795833 keer gelezen)

Martijn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #1725 Gepost op: 24 mei 2013 - 23:41:43
Zelf zou ik voor dat geld denk ik gewoon naar een van de twee forumfavorieten gaan.
Even voor de duidelijkheid: SuSu of Oger red als ik me niet vergis? Wil zelf ook mijn eerste pak laten maken met de belastingteruggave die er aan zit te komen. Helaas heb ik ook een studentenbudget. Heb al enorm veel gelezen hier, maar ik wil mijn situatie toch nog even voorleggen omdat ik nog geen keuze heb kunnen maken:

Ik ben een eerstejaars student met een heel beperkte formele garderobe, dat wil zeggen dat ik nog erg weinig basics heb. Slechts een aantal stukken van zeer droevige kwaliteit. Daarnaast ben ik 1.83 meter en enorm slank, dus zelfs de kleinste confectie maten zijn nog veel te ruim, rond de taille vooral. Nu vraag ik mij af wat een betere optie is voor mij:
- SuSu, met het risico dat het pak uit balans raakt omdat er te veel aanpassingen nodig zijn op het standaardmodel, maar wel geld over om extra basics te kopen.
- Vanità: m.i. meer kans op een goede fit, omdat zij een patroon maken aan de hand van mijn lichaamsmaten, maar minder geld over voor andere zaken.

Even voor de duidelijkheid: mijn bankrekening bevat niet meer dan 1k, en om nou te lenen van de overheid voor kleding.. :-k

Alvast dank indien u advies geeft. Stel ik zeer op prijs!

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1726 Gepost op: 24 mei 2013 - 23:44:28
1.83 en enorm slank. Hoeveel weeg je?
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Reactie #1727 Gepost op: 24 mei 2013 - 23:47:25
Ik zou gewoon bij SuSu langs gaan en bespreken wat ze voor je kunnen doen, eventueel naar de outlets van hun. Als student zul je een goed los jasje vaker gebruiken als een pak denk ik overigens, met het geld dat je overhuid bij SuSu zou je dus een los jasje kunnen kopen (100e in de outlet) en 2 goeie shirts bijvoorbeeld.

Martijn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1728 Gepost op: 24 mei 2013 - 23:48:54
1.83 en enorm slank. Hoeveel weeg je?

Op het moment volgens mij iets onder de zestig. Soort familiekwaaltje, mijn vader is net zo lang en heeft tot zijn zestigste slechts 55 kilo gewogen. Ben wel recentelijk begonnen met fitnessen en meer gaan eten in de hoop er wat kilo's aan te kweken.

Edit: Dank voor de tip, marsvos. Ik denk zeker dat je een punt hebt wat betreft dat losse jasje. Zal binnenkort toch eens de SuSu in Rdam binnenlopen. Zij zullen vast iets voor me kunnen doen. Daar twijfel ik niet aan, maar ik vraag hier eerst om advies omdat ik mij afvraag of 100-200 euro meer investeren voor Vanità business basics voor mij niet beter is gezien mijn ongewone bouw.
Laatst bewerkt op: 24 mei 2013 - 23:57:37 door Martijn

guest45

• Gast
Reactie #1729 Gepost op: 24 mei 2013 - 23:55:57
Ik zou voor de weg kiezen die jou het veiligste lijkt, Martijn. Nu minder uitgeven (maar toch aanzienlijk) en uiteindelijk niet helemaal tevreden zijn lijkt me een stuk onplezieriger dan nu qua budget maximaal te gaan en iets te kopen waar je veel plezier van hebt.

In het fitness forum misschien??
Ze sturen gratis meetlinten op als je er geen bij de hand hebt. ;)

Martijn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1730 Gepost op: 25 mei 2013 - 00:00:42
Ik zou voor de weg kiezen die jou het veiligste lijkt, Martijn. Nu minder uitgeven (maar toch aanzienlijk) en uiteindelijk niet helemaal tevreden zijn lijkt me een stuk onplezieriger dan nu qua budget maximaal te gaan en iets te kopen waar je veel plezier van hebt.

Dat is nou precies het probleem; Vanità lijkt mij veiliger, maar als leek heb ik geen idee of dit gevoel gerechtvaardigd is of niet. :-k
Neemt niet weg dat je wel gelijk hebt. Niet helemaal tevreden zijn met een pak van 400+ euro zou zeer spijtig zijn.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1731 Gepost op: 25 mei 2013 - 00:01:33
1.83 en nog geen 60 kilo is inderdaad serieus afwijkend van een normale maat. Ik zou eerst eens bij SuSu gaan praten en vragen hoe zij het zien. Daarna kun je altijd nog voor een duurdere optie kiezen. Maatwerk(achtig) zal wel je voorland zijn.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Martijn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1732 Gepost op: 25 mei 2013 - 00:10:25
1.83 en nog geen 60 kilo is inderdaad serieus afwijkend van een normale maat. Ik zou eerst eens bij SuSu gaan praten en vragen hoe zij het zien. Daarna kun je altijd nog voor een duurdere optie kiezen. Maatwerk(achtig) zal wel je voorland zijn.

Alright. Praten kan nooit kwaad. Ik hoop alleen dat ze me goed advies zullen geven, en het ook eerlijk toegeven als ze denken dat ik beter mijn heil elders kan zoeken. In plaats van mij een pak aansmeren waarvan ze weten dat het waarschijnlijk niet top zal zijn voor mij.

Dank voor de tips in ieder geval heren.

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Het grote "Mijn eerste pak" topic
Reactie #1733 Gepost op: 25 mei 2013 - 00:26:58
Mede forumlid MrBrookfield is ook lang en erg slank als ik mij niet vergis. Hij heeft ook ervaring met Vanita. Je zou hem een PM kunnen sturen.

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1734 Gepost op: 25 mei 2013 - 00:43:04
Mede forumlid MrBrookfield is ook lang en erg slank als ik mij niet vergis. Hij heeft ook ervaring met Vanita. Je zou hem een PM kunnen sturen.

Exact. 1.91 en 55 kg :mrgreen:
Vanità zou je een mail kunnen sturen (mits binnen budget), hebben nu ook ervaring met erg slanke pasvormen ;)
Fashion can be bought, style one must possess

Martijn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1735 Gepost op: 25 mei 2013 - 00:47:06
Exact. 1.91 en 55 kg :mrgreen:
Vanità zou je een mail kunnen sturen (mits binnen budget), hebben nu ook ervaring met erg slanke pasvormen ;)

Oh. Interessant! Heb je toevallig ook ooit iets laten maken bij SuSu, en hoe verhoudt dat zich t.o.v. Vanità m.b.t. pasvorm? (indien het antwoord ja is)

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1736 Gepost op: 25 mei 2013 - 01:06:32
Oh. Interessant! Heb je toevallig ook ooit iets laten maken bij SuSu, en hoe verhoudt dat zich t.o.v. Vanità m.b.t. pasvorm? (indien het antwoord ja is)

Nope, Susu kon/wilde mij niet verder helpen. Zij zaten aan bepaalde limieten qua vermaakwerk, waardoor het alsnog te groot zou vallen. Vanità had dit niet en bood veel meer mogelijkheden.
Fashion can be bought, style one must possess

Malder

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1737 Gepost op: 25 mei 2013 - 01:31:46
Aan de reacties hier valt al op te maken wat ervan gevonden wordt. Wellicht had je zelf ook een beetje door het forum heen kunnen gaan. Suit Supply, Oger zijn voor dat budget wel een beetje de aangewezen merken.

Ben zelf pas in Spanje geweest waar ik een pak van Massimo Dutti heb aangeschaft. Heb zelf ook nogal brede schouders en ben niet heel groot 1.80, maar niet een paar kilo te zwaar  :wink:. Pas er in ieder geval goed in, alhoewel het te korte pakken zijn als je hee lang bent. Maar kleiner en breed past prima. Echter wel even laten tailleren.

guest45

• Gast
Reactie #1738 Gepost op: 25 mei 2013 - 08:09:03
We wachten nog op fitpics ;)

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1739 Gepost op: 25 mei 2013 - 08:25:20
Over mijn eerste paar mtm-stukken van Suitsupply en Vanità ben ik ook ontevreden, het is niet zaligmakend allemaal. Zo goedkoop mogelijk beginnen. Maar.... nooit zelf meten.
Laatst bewerkt op: 25 mei 2013 - 08:26:52 door Swann