Auteur Topic: [Amsterdam] Sir Max  (285209 keer gelezen)

Mr. Pitt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Sir Max
Reactie #645 Gepost op: 30 april 2013 - 22:19:14
Vorig jaar oktober heb ik in de Londen shop van Edward Green een paar Chelsea's in suede besteld. Omdat ik een D-wijdte heb, hadden ze die niet in voorraad, dus werd gemaakt (overigens voor zelfde prijs als voorraad). Dat duurde drie maanden, acceptabel voor mij. Volgens mij heb ik ook wel eens begrepen dat ze MTO's via hun eigen winkel voorrang geven, dat schoenen via dealers wat langer op zich kunnen laten wachten. Wellicht dat de specifieke relatie tussen de dealer en EG ook nog meespeelt. De ene dealer verkoopt meer EG's dan de andere.

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #646 Gepost op: 30 april 2013 - 22:23:59
dat zou wel eens kunnen kloppen ivm MTO rechtstreeks bij hen...
Over 2 weekjes ben ik daar (Jermyn street store), zal het even navragen.

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #647 Gepost op: 30 april 2013 - 22:40:59
Winkeliers verkopen liever hun stock dus zij zitten ook niet te wachten op MTO als er reeds verkoopbare modellen in de winkel staan. En op zich vind ik het dikke zever van merken als EG dat ze er niet op zitten te wachten, dan moeten ze die dienst gewoon laten vallen en enkel RTW verkopen. Ofwel doe je iets degelijk ofwel doe je het niet. Vaak geldt dat de uitleg de aanleg vervangt.

Franklin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #648 Gepost op: 17 juli 2013 - 23:16:53
Mijn eerste post  :P

Ik was op zoek naar (twee paar) goede, nette schoenen en kwam al struinend op dit forum terecht. Het was duidelijk: Zwarte Oxfords, Goodyear of eventueel Rapid Blake. Maar ik heb lastige (kleine) platvoetjes (39), dus een erg lage wreef en door de platvoet realtief breed met een smalle hiel. Ik kom eigenlijk altijd uit op lage boots omdat ik die wel netjes kan aansjorren. Lage schoenen trek ik compleet dicht bij de veters. Zo'n lastig voetje betekent passen. In Amsterdam kom je dan volgens dit forum bij Zwartjes en Sir Max. Zo gezegd zo gedaan.

-> Bij Zwartjes was het een grote chaos dankzij de sales. Ik ben wel vlot geholpen, maar geen model in mijn maat. De verkoper dacht aan "Verschuren" en riep een ervaren verkoper erbij. Verschuren lukte wel in de breedte, maar niet in de lengte, maar daar was wel wat op te vinden. Hij nam de maat van mijn voeten (ook diameter wreef+voorvoet) en stuurde dat naar Verschuren waarna een Blake Rapid Oxford met Toecap zou worden gemaakt op een V Bommel leest (Verschuren schijnt mee te liften op die leesten). De kosten waren prima, dus ik ging akkoord. Als de schoenen arriveren zal ik er meer over vertellen. Lijkt me een MTO'tje geen MTM, maar toch grappig voor 250Euro. Enigzins spannend of het gaat passen, maar ik vertrouw er wel op. Desnoods een zooltje *shrug*

-> Een week later toch maar naar Sir Max, want ik heb twee paar nodig. Daar was (gelukkig) geen sale* en ik werd direct goed geholpen. Hilarisch genoeg vond ook hier de assistent verkoper dat er meer ervaring nodig was, dus Edward kwam erbij. Hij trok mijn schoen uit, "dat vertelt me heel veel over uw voet", liep naar achteren en kwam terug met een huismerk Wholecut Oxford. En tot mijn verbijstering paste het als nog nooit een schoen paste. "Sjloep" zoog de schoen aan... 3-4 MM veter ruimte in plaats van stijf tegen elkaar zoals altijd het geval is, strak in de breedte, netjes in de lengte. Klein tikkie gerekt met een tang voor mijn kleine teen. Oftewel.... ik was geknipt en geschoren in 20 minuten. 399 voor een (Italiaanse) Sir Max wholecut en een groffe 7 tientjes voor spanners. Ja ik kan die wel ergens ander kopen, maar ik heb toch een zwak voor "brick and mortar". Ik moet er niet aan denken dat dat verdwijnt, dus ik zie het maar als handgeld voor fantastische service. 

Conclusie: Ik moet de schoen van Zwartjes nog krijgen, maar dat is toch een andere klasse schoen. Op zich prima om in de roulatie mee te doen, veel beter dan de twee stel oude boots die ik nu heb. De boots worden de slechtweer opties en de Oxfords ondersteunen de onderhandel/presentatie outfit. Qua winkel ben ik bij Zwartjes eigenlijk prima geholpen. De eerste verkoper was een beetje te glad, maar hij was wel zo netjes hulp te vragen toen hij er niet uitkwam. De tweede verkoper was heel kundig... maar hij had gewoon niks. Dat komt vaker voor met mijn voeten en hij heeft een nette oplossing gegeven, uiteraard afhangend hoe het uit gaat pakken. Sir Max... tsja, ik ben de klos. Fantastische schoen, extreem kundige verkoper. Dat wordt 100% zeker met Kerst nog een schoen en als de Verschuren niks wordt nog veel eerder.

Hierbij twee crappy pics met flits. Zo te zien is er wat stof op de schoen, ze zijn uiteraard puntgaaf.

* Sale is voor mij doorgaans toch geen succes, alleen maar extra drukte. Met mijn maat is het toch altijd pet.

Laatst bewerkt op: 17 juli 2013 - 23:20:28 door Franklin

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #649 Gepost op: 17 juli 2013 - 23:19:12
Mooie schoenen. Edward is een keizer. Zie de laatste tijd inderdaad een jongere verkoper rondlopen maar als ik weer eens wat koop dan wil ik gewoon Edward (of Marcel).
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #650 Gepost op: 17 juli 2013 - 23:21:57
dan wil ik gewoon Edward (of Marcel).

:-(
Respect the beard

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #651 Gepost op: 17 juli 2013 - 23:22:46
Want?
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Franklin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #652 Gepost op: 17 juli 2013 - 23:28:35
Die eerste verkoper bij Sir Max was echt uitstekend hoor! Hij trok na het intake gesprek precies dezelfde conclusie als Edward, gokte ook al dat het het huismerk schoentje zou worden, maar vond het wel zo netjes om een second opinion te vragen en Edward het over te laten nemen. Ik was met hem zonder meer op hetzelfde paar uit gekomen.

Echt een heel ander verhaal dan die eerste Verkoper bij Zwarjes (hoofdletter Verkoper). Die was niet echt slecht, want ook die kwam wel met degelijk advies, maar gewoon net ietsiepietsie te pushy en ietsiepietsie blabla. Ik liet niet merken dat ik me al had ingelezen, dus ik prikte er direct doorheen. Tweede verkoper bij Zwartjes was prima.

Franklin

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #653 Gepost op: 17 juli 2013 - 23:38:25
Overigens een grappig detail... ik was een beetje vaag over wat voor model ik wilde. Ik weet gewoon dat er in mijn geval verdomd weinig keus is en dat ik moet pakken wat ik pakken kan qua schoen. Als iets past kan ik daarna nog wel proberen of er nog wat opties zijn (helaasch zelden of nooit).Dus ik gaf aan: Zwart, Oxford, Toecap mag, liever geen medallion, maar pasvorm bepaald.

Maar diep in mijn hart wilde ik heel graag een Wholecut... dus wat schetst mijn verbazing, zonder dat gezegd te hebben kwamen ze daarmee aanzetten en het kreng sloot ook nog geweldig aan...  \:D/

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #654 Gepost op: 17 juli 2013 - 23:45:45
Leuk om te lezen, Franklin. Mooi dat je geslaagd bent.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #655 Gepost op: 18 juli 2013 - 07:16:01
Leuk. Mooie schoenen!
The man with style, is the man who can smile

Cesare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #656 Gepost op: 21 juli 2013 - 20:59:53
Mooie schoenen inderdaad! Ik vind ook dat deze zaak zich onderscheidt op het gebied van kennis, kunde en service. Edouard heeft zeer zeker verstand van zaken. Hoop alleen dat ze naast eigen merk, ook een breder assortiment EG en C&J etc blijven/gaan voeren.
Winnaar van de kekkeschoentjes -> zie archief

maikel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #657 Gepost op: 06 augustus 2013 - 20:41:22
Ik zie net toevallig dat de website van sirmax volledig is herzien en een groot deel van de schoenen online is gezet. Ziet er mooi uit.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #658 Gepost op: 10 september 2013 - 16:17:16
Mooie schoenen inderdaad! Ik vind ook dat deze zaak zich onderscheidt op het gebied van kennis, kunde en service. Edouard heeft zeer zeker verstand van zaken. Hoop alleen dat ze naast eigen merk, ook een breder assortiment EG en C&J etc blijven/gaan voeren.

Mijn eerste "echte" bezoek van afgelopen zaterdag aan Sir Max leverde eenzelfde mening op als hierboven en een prachtig paar schoenen van Saint Crispin's;

Eduard legde direct, na het voelen aan de Saint Crispin's 104 welke ik droeg bij binnenkomst en het zien van mijn voeten in kousen gehuld, de vinger op de kleine 'zere' plek van mijn rechter voet.

Aan de binnenzijde ervan een lichte verdikking na een verbrijzelde teen lang geleden en gaf mij direct een voorstel tot model/merk en type schoen; echt verstand van zaken dus.

Ik ben toch wel het e.e.a. gewend qua schoenenwinkels al zeg ik het zelf; maar deze Sir Max in de persoon van Eduard behoort bij de top in RTW shoe shops i.m.h.o.

Als aanvulling op bovenstaand wishfull thinking opmerking over C&J en EG kan ik in ieder geval aangeven dat voor de jongere generatie met jongere prijzen de Santos breed aanwezig zal zijn evenals

het huismerk, over C&J weet ik eigenlijk niets qua voortgang of verbreding van het assortiment aldaar.

Edward Green is helemaal niet meer aan de orde; voldeed niet aan de verwachtingen qua modellen, levertijden en kwaliteit (de leverancier van het leder Ilcea is failliet en weet niet welk alternatief EG

gevonden heeft)

Deze plaats is ruimschoots ingenomen door Saint Crispin's die tegen een vergelijkbare prijs meer kwaliteit, handwerk, flexibiliteit en modelkeuze biedt dan EG; hoeven ze geen spijt van te hebben/krijgen.

Je kan de schoen voor een groot deel zelf samenstellen onder de vakkundige leiding van Eduard met alleszins redelijke levertijden; ik ga daar zeker terug komen.

De kwestie website zal door de manier van werken en de persoonlijke aandacht voor de klant, waarmee zij zich duidelijk onderscheiden, vooralsnog een lastige blijven en dat zeker wanneer je iets meer wilt dan

'gewoon' RTW schoenen verkopen.  :-k
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #659 Gepost op: 10 september 2013 - 17:51:50
Ik onderschrijf je bevindingen over Eduard ten zeerste. Het assortiment is alleen dermate veranderd dat het mij veel minder interesseert, geen goede ontwikkeling.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford