Auteur Topic: [Amsterdam] Sir Max  (285212 keer gelezen)

Cesare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Amsterdam] Sir Max
Reactie #660 Gepost op: 10 september 2013 - 17:59:12
Dank voor de informatie Leone, ben het echter volledig met Orno eens. Ik zal wel geregeld binnenlopen, maar de collectie spreekt mij iets minder aan. Staat overigens niet in de weg om eens een paar St Crispins te bekijken. (alleen kijken hoor, handjes op de rug... :-^)
Winnaar van de kekkeschoentjes -> zie archief

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #661 Gepost op: 10 september 2013 - 19:45:34
Ik ken het assortiment van voorheen niet (echt) wel eens een keertje binnengelopen, maar hadden een nogal behoudend modellen-pallet naar mijn smaak en geen echte toppers behoudens EG

en juist die vind ik dan vaak weer wat wat te klassiek qua modellen; noem het maar een JLP tic.

De keuze voor Santos is idd weer wat doorgeschoten naar 'for the young ones' stijl, hieronder vallen ook meerdere SM modellen; daarin sluit ik me wel bij jullie beiden aan.

EG te vervangen door Saint Crispin's is in mijn optiek echter een gouden greep; zelf je schoenen bepalen in meerdere opzichten tegen een goede prijs,

waar kan je dat zonder euro 1500,= of meer op tafel te leggen?

@ Cesare; vraag eens aan Marcel of Eduard of hij je de rest van de standaard collectie SC laat zien (>50 stuks) hij heeft daar de ruimte niet voor in de shop zelf en dan kan je ook nog eens diverse

variabelen er op bestellen.

Ik zou mijn handjes juist niet op de rug houden, maar eens een paar SC aan de voeten doen.  8)

Wel grote kans dat de handjes daarna ook richting achterzak/portefeuille zullen gaan.  :mrgreen:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #662 Gepost op: 10 september 2013 - 19:59:50
Vriendelijke en zeer deskundige mensen maar wat ze op voorraad hebben vind ik redelijk bizar. Ik heb er nog nooit klassieke schoenen gezien. Meestal extreem puntig of de rondste Alden's, een tussenweg is er bijna niet. Dat ze weinig met EG doen vind ik jammer. Wat mij betreft makkelijker te dragen dan Saint Crispin's.

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #663 Gepost op: 10 september 2013 - 20:03:40
Eens, ze zouden de collectie van de collegae uit Maastricht wat meer in het achterhoofd moeten houden.
Zouden hoofdstad, toeristen, Russische en Aziatische stijlen en afzet daaraan een rol spelen. Die gasten hebben geld zat en bizarre smaken soms.
Be yourself no matter what they say

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #664 Gepost op: 10 september 2013 - 20:06:27
Saint Crispins hadden ze toch al jaren? Carmina ken ik ook van SM; maar dat hebben ze geloof ik niet meer?

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #665 Gepost op: 10 september 2013 - 20:25:14
Ja al jaren volgens mij. Die van mij zijn ook zeker 2 jaar oud. Heb ook eens Carmina's aan m'n voeten gehad.

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #666 Gepost op: 10 september 2013 - 20:31:21

Ik ken nog wel een paar adresjes hoor. Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken bij Meccariello om maar een dwarsstraat te noemen.
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #667 Gepost op: 10 september 2013 - 23:09:05
Ik ken het assortiment van voorheen niet (echt) wel eens een keertje binnengelopen, maar hadden een nogal behoudend modellen-pallet naar mijn smaak en geen echte toppers behoudens EG

en juist die vind ik dan vaak weer wat wat te klassiek qua modellen; noem het maar een JLP tic.

De keuze voor Santos is idd weer wat doorgeschoten naar 'for the young ones' stijl, hieronder vallen ook meerdere SM modellen; daarin sluit ik me wel bij jullie beiden aan.

EG te vervangen door Saint Crispin's is in mijn optiek echter een gouden greep; zelf je schoenen bepalen in meerdere opzichten tegen een goede prijs,

@ Cesare; vraag eens aan Marcel of Eduard of hij je de rest van de standaard collectie SC laat zien (>50 stuks) hij heeft daar de ruimte niet voor in de shop zelf en dan kan je ook nog eens diverse

variabelen er op bestellen.

Ik zou mijn handjes juist niet op de rug houden, maar eens een paar SC aan de voeten doen.  8)

Wel grote kans dat de handjes daarna ook richting achterzak/portefeuille zullen gaan.  :mrgreen:

Dan ga ik liever naar S&S, of naar Meccariello zoals C&A zegt.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #668 Gepost op: 11 september 2013 - 08:42:01
Dan ga ik liever naar S&S, of naar Meccariello zoals C&A zegt.

S&S is zeker een goed alternatief, ieder jaar zijn wij een weekendje in Maastricht en gaan eigenlijk altijd even 'buurten',

wat mij betreft qua keuze variabele zelfs beter dan SM door de aanwezigheid van o.a.

Silvano Lattanzi, Pierre Corthay of Bontoni en dat zelfs ondanks de beperkte modelvoering ervan.

Heeft Meccariello ook een shop in Nederland, ik veronderstelde dat de shopvoorkeur beperkt is tot Nederland als vergelijk met Sir Max?

Ik ken nog wel een paar adresjes hoor. Je zou bijvoorbeeld eens kunnen kijken bij Meccariello om maar een dwarsstraat te noemen.

Type foute mijnerzijds; SC 'doet' het voor euro 1000,= en dan weet ik niet of iemand als Meccariello dit nog lukt, bovendien moet dat dan online of inclusief bezoek aan Italië?  :-k

Vriendelijke en zeer deskundige mensen maar wat ze op voorraad hebben vind ik redelijk bizar. Ik heb er nog nooit klassieke schoenen gezien.
Meestal extreem puntig of de rondste Alden's, een tussenweg is er bijna niet. Dat ze weinig met EG doen vind ik jammer.
Wat mij betreft makkelijker te dragen dan Saint Crispin's.

Ik heb toch wel de nodige varianten gezien van Alden in de shop, maar ja het blijven allemaal best hele forse schoenen tussen al dat Zuid Europese geweld.  :wink:

Klassieke schoenen a la EG staan er inderdaad weinig, maar deze hebben ze wel achter staan van Saint Crispin's: diverse klassieke cap toe met of zonder brogue zoals model 105, 205, 215 of 315

op een zelf te kiezen leest, dus je kunt hem zelfs nog klassieker maken dan klassiek.

Mijn ervaring met EG is beperkt tot 1 model (Chelsea) ik heb juist de tegenovergestelde ervaring; voor mij is Saint Crispin's gemakkelijker te dragen en beter sluitend aan de voet.

Wel een goede/mooie service bij Sir Max: bij aankomst tijdens het passen van mijn Saint Crispin's 105 to be werden mijn SC 104 die ik droeg, in de werkplaats onder handen genomen

voor een kosteloze poetsbeurt van bovenleer en zolen.  =D>

Bovendien werd mij verzocht na 5 draagbeurten wederom een bezoekje bij ze af te leggen zodat ze de zolen en het bovenleer kunnen (na)behandelen, plus eventuele "knelpunten" wegnemen

met de beroemde tang van Eduard.  :wink:

Laatst bewerkt op: 11 september 2013 - 11:51:09 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #669 Gepost op: 11 september 2013 - 09:18:12
Heeft Meccariello ook een shop in Nederland, ik veronderstelde dat de shopvoorkeur beperkt is tot Nederland als vergelijk met Sir Max?

Type foute mijnerzijds; SC 'doet' het voor euro 1000,= en dan weet ik niet of iemand als Meccariello dit nog lukt, bovendien moet dat dan online of inclusief bezoek aan Italië?  :-k

om sirmax draadje niet te veel te vervuilen even reply geschreven in het meccariello topic http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,8212.msg566892.html#msg566892
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Sir Max
Reactie #670 Gepost op: 01 maart 2014 - 12:39:33
Iemand weet wie de " Sir Max" schoenen maakt voor Sir max?

Cesare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Sir Max
Reactie #671 Gepost op: 01 maart 2014 - 16:10:05
Ik meende dat die door Sutor worden gemaakt. Er was altijd al een goede relatie tussen die 2.
(SM + SM=..)  :)
Winnaar van de kekkeschoentjes -> zie archief

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Sir Max
Reactie #672 Gepost op: 01 maart 2014 - 16:29:46
Naar ik begreep in Portugal ergens.. Maar deden er altijd heel geheimzinnig over..
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Sir Max
Reactie #673 Gepost op: 01 maart 2014 - 16:47:02
Ik heb begrepen dat het Italiaans zou zijn.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Amsterdam] Sir Max
Reactie #674 Gepost op: 01 maart 2014 - 17:07:06
Was dat niet Santos of zoiets?