Auteur Topic: De Oost  (64119 keer gelezen)

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
De Oost
Reactie #60 Gepost op: 11 maart 2007 – 23:04:28
Citaat van: "B-M"
Forummers,

thans heb ik via mijn vereniging een voucher mogen ontvangen, waarmee ik 50% korting krijg bij mijn aankopen bij De Oost in de v. Baerlestraat. Ik heb niet al te veel over De Oost gevonden alhier, vandaar mijn vraag of dit een aan te raden toko is. Ze schijnen 'bespoke' te leveren, al lijkt mij dat sterk.
Voorts ben ik van plan 350 E uit te geven (dus eigenlijk 700 E) . Ik dacht zelf aan een mooie MTM. Is dat te doen voor dat bedrag?

Alvast bedankt

B-M


Citaat van: "Camiceria"
Dit bedrijfje heeft naar aanleiding van ons stukje in het parool contact met ons opgenomen. Ben er zelf niet heen gegaan, maar als zelfs mijn compagnon huilend van zo'n adres terug komt wordt je niet vrolijk...

Ik meen dat alles in Vietnam (met de hand) gemaakt wordt. Geen goed gevoel bij... Werkt wel met stoffen van oa Holland & Sherry

B-M

  • Gebruiker
  • Berichten: 131
    • Bekijk profiel
De Oost
Reactie #61 Gepost op: 11 maart 2007 – 23:21:55
Zelfs ik kan een topic doorlezen. Echter, nu ik een mooi aanbod heb gekregen, ben ik benieuwd naar meer & nieuwe ervaringen. Vandaar mijn vraag.
Zelfs diegene die de hele dag bezig is met hoge literatuur, cinefiele films en hedendaagse klassieke muziek; wel, zelfs zo iemand wil soms alleen maar neuken met een blonde stoot."

Aaron

  • Gast
De Oost
Reactie #62 Gepost op: 11 maart 2007 – 23:30:17
Citaat van: "B-M"
Zelfs ik kan een topic doorlezen. Echter, nu ik een mooi aanbod heb gekregen, ben ik benieuwd naar meer & nieuwe ervaringen. Vandaar mijn vraag.


Ik heb werkelijk geen idee of het wat is. De site ziet laat een goede indruk achter, de stoffen zijn van gerenommeerde huizen maar alles valt of staat natuurlijk bij de ervaring van de maatnemer en de maakwijze.

Misschien zou je contact op kunnen nemen met één van hun referenties?

Leuk onderschrift btw. Brusselmans toch?

B-M

  • Gebruiker
  • Berichten: 131
    • Bekijk profiel
De Oost
Reactie #63 Gepost op: 11 maart 2007 – 23:51:59
Binnenkort maar eens aan desbetreffende leden vragen wat zij ervan vinden. Heb voor mijzelf een redelijk klaar beeld van het pak dat ik wil (2 knoops, géén schoudervulling, schuine zakken zonder kleppen, open manchet, dubbele split, slanke broek die niet te lang is) , hopelijk kunnen ze wat met deze wensen. Ben een beetj bang dat ze mij aan zullen kijken alsof zij water zien branden.  :)

Brusselmans inderdaad.  :D
Zelfs diegene die de hele dag bezig is met hoge literatuur, cinefiele films en hedendaagse klassieke muziek; wel, zelfs zo iemand wil soms alleen maar neuken met een blonde stoot."

HotFudge

  • Gast
De Oost
Reactie #64 Gepost op: 15 maart 2007 – 02:04:37
Een hele goede vriend van mij werkt sinds kort voor De Oost... (ook maar net vernomen op een borrel - gelijk even het SF waardeoordeel checken  :D ). Zal wel eens kijken wat hij te bieden heeft. Hij had er in ieder geval niet zoveel verstand van :S toen ik met geplakt en paardehaar aankwam was hij het spoor al bijster :P

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
De Oost
Reactie #65 Gepost op: 15 maart 2007 – 05:27:06
:cry:
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

HotFudge

  • Gast
De Oost
Reactie #66 Gepost op: 15 maart 2007 – 23:49:27
we'll see...  zal binnenkort eens wat beter er naar informeren, was gisteren een beetje kaal...

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
De Oost
Reactie #67 Gepost op: 09 november 2007 – 11:41:38
Om een oud topic maar weer even op te rakelen...

Gisteren sprak ik iemand die toevalligerwijs een shirt had met dezelfde stof als mijn NVN cat IV shirt. Bij de vraag of hij hem daar ok vandaan had vertelde hij dat hij het shirt bij "De Oost" had laten maken.

De pasvorm was niet wat men hier acceptabel zou vinden, maar de verschillende kenmerken van het shirt (stof, boord, manchet, knoopjes) vertoonden op het oog exacte gelijkenis met de mogelijkheden van het atelier van shirtmakers. Al heb ik zo'n vermoeden dat niemand hier iets bij de Oost heeft laten maken, kan iemand dit bevestigen?

Toen ik de website van ze bekeek viel het me in ieder geval op dat het er naar mijn herinnering nu stukken beter uitziet dan toen dit topic gestart werd. Geen wazige transformer en tijgerkoppen op shirts meer.

Bottom line blijft... als men niet kan aanmeten dan is de meerwaarde van MTM gereduceerd tot een minderwaarde.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Gaja

  • Gebruiker
  • Berichten: 859
    • Bekijk profiel
De Oost maatkleding
Reactie #68 Gepost op: 10 mei 2008 – 14:55:51
Heeren,

Komende week ga ik mijn eerste maatpak aanmeten bij de Oost (www.deoost.nl). Aangezien het mijn eerste keer een mtm pak aanmeten is weet ik niet zo goed waar ik op moet letten. Dingen die belangrijk zijn om te vragen, specifiek aandacht aan te geven, een bepaalde pasvorm, een bepaald deel op het lichaam, etc... Schiet me maar overhoop met tips. Alvast Dank!!

PS. En natuurlijk; wie heeft ervaring met dit bedrijf?
Life is too short to drink bad wine

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Re: De Oost maatkleding
Reactie #69 Gepost op: 10 mei 2008 – 15:03:30
Citaat van: "Gaja"
En natuurlijk; wie heeft ervaring met dit bedrijf?

 :arrow: De Oost

Gaja

  • Gebruiker
  • Berichten: 859
    • Bekijk profiel
De Oost
Reactie #70 Gepost op: 10 mei 2008 – 15:47:42
Ik durf het bijna niet aan om over dit bedrijf verder te gaan, maar toch. Laten we het onder beginnersonkunde scharen en hopen op het beste...  :?

Komende week ga ik mijn bestelde pak bij De Oost aanmeten. Aangezien het mijn eerste keer een mtm pak aanmeten is weet ik niet zo goed waar ik op moet letten. Dingen die belangrijk zijn om te vragen, specifiek aandacht aan te geven, een bepaalde pasvorm, een bepaald deel op het lichaam, etc...
Met het oog op voorgaande berichten wellicht verstandig om goed voorbereid aan te treden. :wink:
Schiet me maar overhoop met tips. Alvast dank!!


En verder. Wat zijn de laatste ervaringen met dit bedrijf. Ik begrijp dat
het verleden erg drama was. Iemand recentelijk nog ervaringen?

PS. Volgende keer toch maar langer sparen en naar NVN denk ik?
Life is too short to drink bad wine

DaanL

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.538
    • Bekijk profiel
De Oost
Reactie #71 Gepost op: 11 mei 2008 – 11:12:58
Je gaat een besteld pak aanmeten? Leg eens uit. :?:

InMotion

  • Gebruiker
  • Berichten: 438
    • Bekijk profiel
De Oost
Reactie #72 Gepost op: 11 mei 2008 – 11:56:37
Ik dat of hij gewoon een afspraak heeft gemaakt of eerst het pak heeft uigtekozen en for some reason zich nu pas laat meten..

Het bespoke daar klinkt bijna too good to be true :roll:

Gaja

  • Gebruiker
  • Berichten: 859
    • Bekijk profiel
De Oost
Reactie #73 Gepost op: 11 mei 2008 – 12:08:23
Een aantal weken geleden ben ik ingemeten en heb ik de stof voor het pak uitgekozen. Nu ga ik het voor het eerst passen. Excuses voor de onduidelijkheid
Life is too short to drink bad wine

Laurens Turo

  • Gebruiker
  • Berichten: 31
    • Bekijk profiel
De Oost part 2
Reactie #74 Gepost op: 24 december 2008 – 11:02:31
Er is ongeveer een jaar geleden al e.e.a. gezegd over bespoke tailor De Oost in Amsterdam, maar nog niemand die zijn ervaringen kon of wilde delen. Ik heb een tijdje geleden een jasje gekocht bij de Oost. Ben wel tevreden over het jasje, maar twee dingen over de Oost. 1. Bij de eerste aankoop krijg je 50% korting op de tweede 30% enz. enz. Dus een trouwe klant betaalt steeds meer voor hetzelfde product. Een pak dat je nu voor 500 euro koopt, kost een volgende keer 700 euro. Nu weet ik niet veel van marketing en economie, maar dit lijkt me niet slim. 2. Er hangt daar geen prettige vibe, bij SuSu en Oger en dat soort zaken wordt je geadviseerd door mensen die dezelfde kleding dragen als dat jij wil dragen (of in ieder geval dezelfde stijl aanhangen), bij De Oost kreeg ik het gevoel dat het puur een marketingconcept is, wanneer er meer geld te verdienen valt met hiphop-kleding of overalls, dan zullen ze dat gaan verkopen.
En oh ja, het wordt dus in Vietnam in elkaar gezet, daar doen ze ook niet moeilijk over, ze vullen de gegevens in op een formulier dat twee-talig is (Nederlands Vietnamees, of Cambodjaans, of Laotiaans of weet ik veel) en een van de verkoopsters is duidelijk van Zuid-Oost Aziatische origine.
I'd trade it all for a singing voice