Auteur Topic: De Oost  (64101 keer gelezen)

Guillaume

  • Gebruiker
  • Berichten: 135
    • Bekijk profiel
De Oost
Reactie #15 Gepost op: 15 oktober 2006 – 15:50:18
Bespoke tailored pakken beginnen v/a 500,-

Uiteraard....
e do not make mistakes. We have happy accidents.

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
De Oost
Reactie #16 Gepost op: 15 oktober 2006 – 16:25:57
Ik heb een beetje het zelfde gevoel als Pietro.

Nog wat info: http://www.asvl.nl/downloadable/deoostleaflet.pdf

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
De Oost
Reactie #17 Gepost op: 15 oktober 2006 – 16:33:57
Citaat van: "Camiceria"
Citaat van: "Camiceria"
Dit bedrijfje heeft naar aanleiding van ons stukje in het parool contact met ons opgenomen. Ben er zelf niet heen gegaan, maar als zelfs mijn compagnon huilend van zo'n adres terug komt wordt je niet vrolijk...

Ik meen dat alles in Vietnam (met de hand) gemaakt wordt. Geen goed gevoel bij... Werkt wel met stoffen van oa Holland & Sherry


 :-$


Beetje jammer dus ... pakken voor een scheet en drie knikkers en een flesje cola in Vietnam laten maken. En ze dan hier voor 500 é verkopen.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
De Oost
Reactie #18 Gepost op: 15 oktober 2006 – 16:43:44
Voor 500? Uit de openingspost blijkt dat ze het ook voor iets minder wel doen. En even Googlen levert tarieven van 240 euro op voor leden van enkele studentenverenigingen.

(ik kan het me bijna niet voorstellen, maar) voor wie echt veel meer wil weten: ik zie dat ze ook wel eens op bijeenkomsten van de KvK optreden om hun verhaal te doen.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
De Oost
Reactie #19 Gepost op: 15 oktober 2006 – 17:53:12
Citaat van: "Stromen"
(ik kan het me bijna niet voorstellen, maar) voor wie echt veel meer wil weten: ik zie dat ze ook wel eens op bijeenkomsten van de KvK optreden om hun verhaal te doen.


Nee! Laat het niet waar zijn. Ik vond die KvK bijeenkomsten al uber treurig maar dit slaat alles :cry:
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
De Oost
Reactie #20 Gepost op: 15 oktober 2006 – 18:37:38

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
De Oost
Reactie #21 Gepost op: 15 oktober 2006 – 18:46:51
Ik denk dat het plaatje onder "Your own creation" op hun site onder de afdeling mannen, genoeg zegt  :D

Een jasje met achterop een soort van transformer logo.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Stromen

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.879
    • Bekijk profiel
De Oost
Reactie #22 Gepost op: 15 oktober 2006 – 18:56:57
En om het helemaal duidelijk te maken: http://www.deoost.nl/menpic/Hai-Vo-228.jpg  :shock:

Christiaan

  • Gebruiker
  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
De Oost
Reactie #23 Gepost op: 15 oktober 2006 – 22:17:32
Citaat van: "Peer Gynt"
Ik denk dat het plaatje onder "Your own creation" op hun site onder de afdeling mannen, genoeg zegt  :D

Een jasje met achterop een soort van transformer logo.


Toch .... ergens ..... vind ik het wel cool :) Niet stijlvol. Wel cool. Ik zou d'r zelf weer niet in gaan lopen. Maar dat mag ik hier vast niet zeggen ;)
Truth springs from argument amongst friends" - David Hume

Steiltje

  • Berichten: 22
    • Bekijk profiel
De Oost
Reactie #24 Gepost op: 17 oktober 2006 – 12:50:56
Ik gun iedereen zijn maatpak. Sterker, ik ben waarschijnlijk een van de weinigen hier die vindt dat maatwerk belangrijker is dan "ongeplaktheid".

Maar al die "bedrijven" die uit de grond schieten en die maatpakken aanbieden voor een prikje (< E400,-), ik geloof er niet in. Afgezien van het feit dat je voor dat geld nauwelijks een fatsoenlijke kwaliteitstof kunt inkopen, is het onmogelijk om de productie en de logistiek (uit Thailand, Vietnam, Turkije?) te betalen uit zo'n bedrag. En dan moet iemand er nog ook nog iets aan verdienen. Dat kan toch niet. Of ben ik nou te simpel???

Onlangs heb ik een 4-tal "maatpakken" van dit soort aanbieders naar de tweedekans zaak in Arnhem gebracht. Nauwelijks gedragen. Glimmende stofjes, plastic knopen, net-niet pasvorm inclusief. En dat alles voor een prikje!

Eén voordeel hadden deze pakken wel: ze waren echt niet geplakt. Deze pakken hadden een echt handgepikeerd binnenwerk. Zelf gecontroleerd!
oe mij een steiltje...

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
De Oost
Reactie #25 Gepost op: 17 oktober 2006 – 13:09:34
Your point being?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Steiltje

  • Berichten: 22
    • Bekijk profiel
De Oost
Reactie #26 Gepost op: 17 oktober 2006 – 13:34:47
Goede vraag Sergio.
Mijn punt = een maatpak voor minder dan E400,- is op lange termijn niet haalbaar voor een ondernemer. En als klant ga je dat vroeg of laat merken.
oe mij een steiltje...

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
De Oost
Reactie #27 Gepost op: 17 oktober 2006 – 13:36:39
Oke. Zou je je uitlatingen in het Tailors & Co topic overigens willen ondersteunen met passend beeldmateriaal?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
De Oost
Reactie #28 Gepost op: 17 oktober 2006 – 13:42:33
Waarin zou Tailors & Co (productie: oa Tunesië) dan volgens jou verschillen met de door jou omschreven bedrijfjes?
Fashion can be bought. Style one must possess.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
De Oost
Reactie #29 Gepost op: 17 oktober 2006 – 13:45:27
Citaat van: "Steiltje"
Onlangs heb ik een 4-tal "maatpakken" van dit soort aanbieders naar de tweedekans zaak in Arnhem gebracht. Nauwelijks gedragen. Glimmende stofjes, plastic knopen, net-niet pasvorm inclusief. En dat alles voor een prikje!

Eén voordeel hadden deze pakken wel: ze waren echt niet geplakt. Deze pakken hadden een echt handgepikeerd binnenwerk. Zelf gecontroleerd!


Spreek je jezelf daar niet een beetje in tegen? De net-niet pasvorm ligt voor een heel groot gedeelte aan onkunde van de maatnemer. Ik zie het verband met al dan niet geplakt niet.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors