Auteur Topic: Vass  (71338 keer gelezen)

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #75 Gepost op: 12 september 2010 – 22:50:16
599 EUR voor Vass zou niet verkeerd zijn.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #76 Gepost op: 13 september 2010 – 17:53:22
Zo ver is Budapest ook niet ben er zelf pas nog geweest.Volgende maand ga ik er weer heen om een paar andere bespoke schoenen op te halen.
Vass doet overigens geen bespoke maar rtw of mto en de prijs is idd niet duur.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #77 Gepost op: 13 september 2010 – 17:55:24
Zo ver is Budapest ook niet ben er zelf pas nog geweest.Volgende maand ga ik er weer heen om een paar andere bespoke schoenen op te halen.
Vass doet overigens geen bespoke maar rtw of mto en de prijs is idd niet duur.

Details Gusto details. :)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Pierlala

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.037
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #78 Gepost op: 13 september 2010 – 18:28:33
Zo ver is Budapest ook niet ben er zelf pas nog geweest.Volgende maand ga ik er weer heen om een paar andere bespoke schoenen op te halen.
Vass doet overigens geen bespoke maar rtw of mto en de prijs is idd niet duur.

Voor een motortochtje, heen en weer, is het mij net te ver.
Bovendien moet ik nog op de kleintjes letten.
En dan denk ik dat ik voor de reis- en verblijfskosten al een leuk schoentje kan kopen.
Zonder te weten of ze daar de schoenen in het rek hebben staan, die in mijn dromen zo vaak voorbij komen en die dan zo hemels om mijn voeten passen, durf ik de trip niet aan. Maar het zal er zeker eens van komen. Misschien helpt een positief verhaal over een ervaring van een medelid daar al bij.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #79 Gepost op: 13 september 2010 – 22:23:39
Zo ver is Budapest ook niet ben er zelf pas nog geweest.Volgende maand ga ik er weer heen om een paar andere bespoke schoenen op te halen.
Vass doet overigens geen bespoke maar rtw of mto en de prijs is idd niet duur.
Dat is waar Gusto, maar het is geen Parijs waar je eventjes met de trein heen gaat.

sylax

  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #80 Gepost op: 13 oktober 2010 – 11:18:26
Heren,

Het winkel Margo & Ralph organiseert tijdelijke verkopen van Vass en G&G schoenen in Parijs.

Ze zullen misschien die tijdelijke verkopen in Brussel organiseren als er genoeg interest is. Als jullie geinteresseert zijn laten jullie hen weten in het Engels of Frans aan dit e-mail : [email protected]

website : http://www.margoandralph.com/

Ik heb geen verband met die mensen, ik zou graag Vass en G&G aan te passen om een opinie te krijgen.

Groeten,
Sylax

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #81 Gepost op: 13 oktober 2010 – 11:26:22
Mm interessant.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #82 Gepost op: 13 oktober 2010 – 16:46:55
Je kan toch gewoon in Brussel terecht in plaats van Parijs :?:
Support your local Mikey Fuoco chapter.

sylax

  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #83 Gepost op: 13 oktober 2010 – 17:04:27
Je kan toch gewoon in Brussel terecht in plaats van Parijs :?:

Noch Vass, noch G&G worden in Brussel verkocht, daarom zou ik graag dat die mensen naar Brussel komen in plaats van mij naar Parijs te gaan.

Fleming

  • Gebruiker
  • Berichten: 865
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #84 Gepost op: 14 oktober 2010 – 14:11:50
Ik vind de U-leest van Vass heel mooi, maar door mijn relatief brede voeten is dit jammer genoeg niet aan mij besteed. Ik ben dus aangewezen op de F-leest, hoewel de punt ietwat te rond is naar mijn smaak. Wat ik me afvraag, is of ze bij Vass bereid zouden zijn om (zonder buitensporige meerkost) een soort 'soft square toe' te realiseren door de zool vooraan ietwat rechthoekig te maken. Een beetje zoals de 337-leest van Crockett & Jones (Belgrave, Audley,...). Vass blijkt overigens zeer aantrekkelijke prijzen te hebben voor cordovanleer (met een paar kleuren die bijvoorbeeld niet bij Alden bestaan).

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #85 Gepost op: 14 oktober 2010 – 19:36:21
Qua model vind ik persoonlijk uitsluitend de Vass op de Ugolini leest aantrekkelijk en G&G gebruikt vaak ook zo'n mooie scherpe leest, maar deze zijn helaas niet altijd even passend voor mijn wat minder smalle voeten. :-$
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Vass
Reactie #86 Gepost op: 16 oktober 2010 – 21:37:55
Ik vind de U-leest van Vass heel mooi, maar door mijn relatief brede voeten is dit jammer genoeg niet aan mij besteed. Ik ben dus aangewezen op de F-leest, hoewel de punt ietwat te rond is naar mijn smaak. Wat ik me afvraag, is of ze bij Vass bereid zouden zijn om (zonder buitensporige meerkost) een soort 'soft square toe' te realiseren door de zool vooraan ietwat rechthoekig te maken. Een beetje zoals de 337-leest van Crockett & Jones (Belgrave, Audley,...). Vass blijkt overigens zeer aantrekkelijke prijzen te hebben voor cordovanleer (met een paar kleuren die bijvoorbeeld niet bij Alden bestaan).

Waarom niet naar Roberto Ugolini zelf toe gaan dan?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #87 Gepost op: 23 oktober 2010 – 13:16:28
Via SF.net:

Vass F Last Melton in cigar shell cordovan from Horween, sans HC and seem




Some rare shells (left to right:  ravello, whiskey, cigar) on F last....



Underside of Budapest-Oxford on New Peter last in Antique Cognac shell cordovan:




... and topside:


Fleming

  • Gebruiker
  • Berichten: 865
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #88 Gepost op: 25 oktober 2010 – 10:12:58
Direct naar Roberto Ugolini stappen om iets te laten maken dat volledig naar mijn smaak (en op maat) is, zoals Sergio voorstelt? Klinkt zeer verleidelijk, maar ik vrees dat de drempel voor mij toch wat te hoog ligt. Eén of tweemaal naar Firenze voor opmeting en passen, en dan is her nog het prijskaartje... Terwijl Vass toch zeer aantrekkelijke prijzen hanteert. Overigens, op de foto's die Mmorley postte is 'antique cognac shell cordovan' te zien. Prachtig!

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #89 Gepost op: 25 oktober 2010 – 10:36:07
En nogal een prijsverschil. Kalfsleren schoenen van Vass doen ongeveer 390 euro.