Auteur Topic: Vass  (71430 keer gelezen)

Huey

  • Gast
Vass
Reactie #60 Gepost op: 03 november 2006 – 22:23:07
Citaat van: "cypripedium"
Hoe zit het nou eigenlijk met vass?

ca 7 jaar geleden geeft hij een prestizieus boek uit over handgemaakte herenschoenen. Sindsdien is hij bekend bij de gevorderde schoenengek.
5 jaar later komt er een internetwinkel waar je zijn bekendste modellen kunt bestellen. (de Budapester) De schoenen kosten hele 499€.

Als je een vB koopt kun je kiezen tussen een F en G fitting. Bij de Engelse aanbieders heb je zelfs de keuze tussen verschillende leesten EN fittingen.

Opvallend is dat je bij Vass alleen een maat hoeft in te vullen en je hebt de bijzondere schoenen binnen 3 dagen in huis. Er is geen uitleg over de leest en fitting. Je kunt de fitting ook niet kiezen! Eerst onderstreept hij 215 paginas lang het belang van de goede pasvorm! En nu doet het er bij Vass niet meer toe of je nou brede of smalle voeten hebt :-k . Je bestelt  een paar schoenen voor 499€ en weet niet of je een E, F, of G fitting krijgt.

Wat moet ik hier van vinden?
Kijk zelf op http://www.budapester-schuhe.de/


Dat is ook niet de site van Vass zelf. Dat is simpelweg een site van Duitse agent van Vass.

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Vass
Reactie #61 Gepost op: 03 november 2006 – 22:30:20
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "cypripedium"
Hoe zit het nou eigenlijk met vass?

ca 7 jaar geleden geeft hij een prestizieus boek uit over handgemaakte herenschoenen. Sindsdien is hij bekend bij de gevorderde schoenengek.
5 jaar later komt er een internetwinkel waar je zijn bekendste modellen kunt bestellen. (de Budapester) De schoenen kosten hele 499€.

Als je een vB koopt kun je kiezen tussen een F en G fitting. Bij de Engelse aanbieders heb je zelfs de keuze tussen verschillende leesten EN fittingen.

Opvallend is dat je bij Vass alleen een maat hoeft in te vullen en je hebt de bijzondere schoenen binnen 3 dagen in huis. Er is geen uitleg over de leest en fitting. Je kunt de fitting ook niet kiezen! Eerst onderstreept hij 215 paginas lang het belang van de goede pasvorm! En nu doet het er bij Vass niet meer toe of je nou brede of smalle voeten hebt :-k . Je bestelt  een paar schoenen voor 499€ en weet niet of je een E, F, of G fitting krijgt.

Wat moet ik hier van vinden?
Kijk zelf op http://www.budapester-schuhe.de/


Dat is ook niet de site van Vass zelf. Dat is simpelweg een site van Duitse agent van Vass.


maar wel de manier waarop Vass schoenen op de markt wil brengen.

Huey

  • Gast
Vass
Reactie #62 Gepost op: 03 november 2006 – 22:33:59
Citaat van: "cypripedium"
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "cypripedium"
Hoe zit het nou eigenlijk met vass?

ca 7 jaar geleden geeft hij een prestizieus boek uit over handgemaakte herenschoenen. Sindsdien is hij bekend bij de gevorderde schoenengek.
5 jaar later komt er een internetwinkel waar je zijn bekendste modellen kunt bestellen. (de Budapester) De schoenen kosten hele 499€.

Als je een vB koopt kun je kiezen tussen een F en G fitting. Bij de Engelse aanbieders heb je zelfs de keuze tussen verschillende leesten EN fittingen.

Opvallend is dat je bij Vass alleen een maat hoeft in te vullen en je hebt de bijzondere schoenen binnen 3 dagen in huis. Er is geen uitleg over de leest en fitting. Je kunt de fitting ook niet kiezen! Eerst onderstreept hij 215 paginas lang het belang van de goede pasvorm! En nu doet het er bij Vass niet meer toe of je nou brede of smalle voeten hebt :-k . Je bestelt  een paar schoenen voor 499€ en weet niet of je een E, F, of G fitting krijgt.

Wat moet ik hier van vinden?
Kijk zelf op http://www.budapester-schuhe.de/


Dat is ook niet de site van Vass zelf. Dat is simpelweg een site van Duitse agent van Vass.


maar wel de manier waarop Vass schoenen op de markt wil brengen.


Vass heeft in principe niets te maken met die agent. Die agent bepaalt zelf hoe hij Vass in Duitsland wil marketen. Het zal Vass aan z'n hongaarse kont roesten hoe die schoenen op de markt gebracht worden, als die agent maar een x volume afneemt :P

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Vass
Reactie #63 Gepost op: 22 november 2006 – 14:12:17
Citaat van: "C&A"
http://www.budapester.de/laszlo_vass/seiten/katalog/englisch.pdf


Als je deze pdf file eens goed bekijkt, dan zie je dat de "U" leest, staat voor, Ugolini. Vass werkt dus samen met Roberto Ugolini uit Forence en de U en F leesten zijn onstaan door een order van een bedrijf uit Tokyo. De vierkante neuzen hebben ze toen "U", Ugolini en de rondere neuzen "F", Ferenze genoemd!

Mijn voorkeur gaat zowiezo uit naar de "U" leest...
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Vass
Reactie #64 Gepost op: 22 november 2006 – 17:11:07
de U leest is idd verreweg de mooiste!

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #65 Gepost op: 17 december 2008 – 16:53:18
\

Nice...
cyka blyat

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #66 Gepost op: 17 december 2008 – 17:38:30
Ik heb krek een zelfde paar van het merk Lorenzi (lees: merk bagger). Zij het dan met de nodige gebruikschade (2 jaar oud paar nu). Erg mooi vind ik zelf!

DL

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.225
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #67 Gepost op: 21 december 2008 – 10:40:57

MaChemist

  • Gebruiker
  • Berichten: 730
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #68 Gepost op: 21 december 2008 – 11:29:20
Vass maakt erg mooie schoenen enkel spijtig dat ze moeilijk te verkrijgen zijn.

Andreas

  • Gebruiker
  • Berichten: 73
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #69 Gepost op: 01 februari 2009 – 17:29:58
Zojuist ben ik teruggekomen uit Budapest, en heb een paar mooie schoenen op de Ugolini leest gekocht. Ze staan op de eerste pagina van dit topic, op die grote foto de tweede van links. Het is zacht soepel paardeleer, en daardoor ligt de prijs van dit model wat hoger dan de andere. Ik werd zeer vriendelijk gehopen en te woord gestaan. De oudere man waarvan ik vermoedde dat het Vass zelf is (dit blijkt juist te zijn na het lezen van een artikel op zijn site), werd door vermoedelijk zijn vrouw bijgestaan die als tolk fungeerde. Deze man nam nauwkeurig mijn Santoni Goodyear in ogenschouw en was onder de indruk. Dit ondanks de verregende indruk die mijn schoenen moeten hebben gemaakt, ik had slechts twee paar mee op reis en had niet op regen gerekend dus ik heb deze schoenen flink moeten laten lijden. Het kleine zaakje en de vriendelijke mensen gaven me een bijzonder goed gevoel, en ik was blij dat ik niet met lege handen hoefde te vertrekken. Voor slechts 5000 forint heb ik schoenspanners erbij gekregen, die mooi op de leest gemaakt zijn, maar helaas niet van cederhout. Daarnaast kreeg ik schoenzakjes, reserveveters en een blikje Kiwi schoenpoets, de mevrouw drukte me op het hart dit merk te gebruiken, maar toen ik over Saphir begon liet ze blijken dat deze van vergelijkbare kwaliteit is. Nadat ik kenbaar maakte dat ik de schoenen ging kopen, maar eerst even geld moest gaan wisselen, maakten ze me duidelijk dat ik 10% korting zou krijgen omdat ik contant betaalde (dit is overigens al in een eerdere post vermeld). Toen ik de winkel uit was bedacht ik me dat ik geen bon gekregen had, en mogelijk dat dus de fiscus de dupe van mijn korting is. De schoenen zaten meteen als gegoten, mede door het mooie soepele paardeleer. Juist nu de forint gekelderd is, zijn de schoenen van Vass zeer interessant. Voor 400 euro tegen de huidige koers ben je de trotse eigenaar. Het patina mag dan iets minder heftig zijn dan Santoni, de leest is mooi slank en het patina is zeer subtiel, en misschien zelfs mooier dan Santoni. De schoenen lijken me bovendien van superieure kwaliteit, ondanks de uitgebreide lofuitingen die in de winkel over dit merk werden gedaan.

Edit: Bevestiging dat Vass zelf zijn schoenen verkoopt
Laatst bewerkt op: 02 februari 2009 – 12:08:11 door Andreas

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #70 Gepost op: 01 februari 2009 – 18:33:37
Al deze woorden maken me wel heel nieuwsgierig naar het eindresultaat. Plaatje?  :)

Andreas

  • Gebruiker
  • Berichten: 73
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #71 Gepost op: 01 februari 2009 – 19:06:50
Helaas beschik ik niet over een digitale camera, anders had ik ze meteen gefotografeerd. Zojuist heb ik ze met Saphir poets en creme behandeld, en ze zijn werkelijk prachtig. De kleine vouwtjes die zich reeds gevormd hebben maken ze mijns inziens nog mooier. Om een indruk te krijgen moet ik verwijzen naar de tweede foto in dit topic op de eerste pagina, hier staan ze als tweede van links tussen de andere schoenen op dezelfde leest. Overigens was het wel grappig om te zien hoeveel aandacht mijn schoenen kregen op straat in Budapest, zowel de nieuwe Vass, alsmede mijn CJ Weymouths en Santoni. Met name die laatste gevlamde schoenen kregen werden veelvuldig in ogenschouw genomen. Overigens lijkt het erop dat het hier ook om een cultuurverschil gaat, in twee opzichten. In Budapest dragen de meeste mannen een bijzonder lompe ronde leest, bijna altijd voorzien van spekzolen. Daarnaast is men wat vrijpostiger in het opnemen van anderen.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #72 Gepost op: 01 februari 2009 – 19:20:53
Helaas beschik ik niet over een digitale camera, anders had ik ze meteen gefotografeerd. Zojuist heb ik ze met Saphir poets en creme behandeld, en ze zijn werkelijk prachtig. De kleine vouwtjes die zich reeds gevormd hebben maken ze mijns inziens nog mooier. Om een indruk te krijgen moet ik verwijzen naar de tweede foto in dit topic op de eerste pagina, hier staan ze als tweede van links tussen de andere schoenen op dezelfde leest. Overigens was het wel grappig om te zien hoeveel aandacht mijn schoenen kregen op straat in Budapest, zowel de nieuwe Vass, alsmede mijn CJ Weymouths en Santoni. Met name die laatste gevlamde schoenen kregen werden veelvuldig in ogenschouw genomen. Overigens lijkt het erop dat het hier ook om een cultuurverschil gaat, in twee opzichten. In Budapest dragen de meeste mannen een bijzonder lompe ronde leest, bijna altijd voorzien van spekzolen. Daarnaast is men wat vrijpostiger in het opnemen van anderen.

De klassieke budapester (zie het topic over Oost Europese schoenmakers) dus, ik neem aan dat je die bij Vass in de winkel ook hebt gezien.





Variant met goiser stiksel.
Laatst bewerkt op: 01 februari 2009 – 19:28:04 door Daedalus
cyka blyat

Andreas

  • Gebruiker
  • Berichten: 73
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #73 Gepost op: 01 februari 2009 – 19:24:27
Ja je struikelt over die dingen, de hele wand is er mee bedekt! Overigens bij Vass zonder spekzool  ;-)

Pierlala

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.037
    • Bekijk profiel
Re: Vass
Reactie #74 Gepost op: 12 september 2010 – 22:45:50
Net een mail gehad van de Duitse agent van Vass.

Citaat
aus Budapest haben wir einige neue Schuhcreationen von Laszlo VASS mitgebracht. Lassen Sie sich von den neuen VASS Designs:  "River" und "Heart" sowie den Strauίenleder- oder Kaimanlederschuhen begeistern.

Jetzt in Ihrer Grφίe anfertigen lassen  - Anfang Dezember wird geliefert.

Halbschuh Boxcalf 599,-
Halbschuh 2 Leder kombiniert 639,-
Halbschuh Cordovanleder 699,-

Er zat ook een filmpje bij:
http://www.youtube.com/watch?v=9A-JCX4S0h0

Jammer dat Budapest niet om de hoek ligt.
Het is maar hoe je het bekijkt..