Auteur Topic: Saint Crispin's  (303128 keer gelezen)

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Saint Crispin's
Reactie #750 Gepost op: 12 augustus 2014 - 07:59:05
Prachtig.
The man with style, is the man who can smile

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Saint Crispin's
Reactie #751 Gepost op: 12 augustus 2014 - 08:01:38
Mooi hoor. Toch vind ik het niet echt makkelijke schoenen. Hou het voor mezelf maar op Bontoni.

Ga je naar Bontoni maatdagen bij Pauw? Binnenkort weer geloof ik (mw A gooit die uitnodigingen tegenwoordig weg voordat ik thuis ben ;)).

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Saint Crispin's
Reactie #752 Gepost op: 12 augustus 2014 - 08:42:25
Mooi hoor. Toch vind ik het niet echt makkelijke schoenen. Hou het voor mezelf maar op Bontoni.

Wat vind je er niet gemakkelijk aan Marcos? (tight) fit, arch support?

Je kan trouwens de SC ook a la Bontoni laten doen zonder de bekende arch support.

Ik had bij Bontoni opvallend genoeg een herkenningsgevoel a la Paolo Scafora.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Saint Crispin's
Reactie #753 Gepost op: 12 augustus 2014 - 09:14:31
Ga je naar Bontoni maatdagen bij Pauw? Binnenkort weer geloof ik (mw A gooit die uitnodigingen tegenwoordig weg voordat ik thuis ben ;)).

Heheh.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Saint Crispin's
Reactie #754 Gepost op: 12 augustus 2014 - 18:42:51
Wat vind je er niet gemakkelijk aan Marcos? (tight) fit, arch support?

Je kan trouwens de SC ook a la Bontoni laten doen zonder de bekende arch support.

Ik had bij Bontoni opvallend genoeg een herkenningsgevoel a la Paolo Scafora.

Nee niet de fit, ze lopen wel lekker. Vind ze denk ik wat lompig.

: ) Denk dat ik wel even langs ga. Komt ook nog een paar aan als het goed is.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Saint Crispin's
Reactie #755 Gepost op: 12 augustus 2014 - 19:53:28
Het is toch telkens weer opvallend hoe mensen naar de schoenen kijken en ervaren.

Ik heb juist het tegenovergestelde gevoel; Bontoni/Scafora zijn voor mij lompig t.o.v. Sain Crispin's, wellicht geeft de lengte van de persoon en bijbehorende schoenmaat dit effect.

Mijn Scafora- en de bij S&S gepaste Bontoni oxfords waren duidelijk ruimer bemeten dan die van Saint Crispin's, maar het kan natuurlijk zijn dat dit per model/leest verschilt.  :/
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Saint Crispin's
Reactie #756 Gepost op: 12 augustus 2014 - 23:40:18
Is geen verschil in perceptie, de Bontoni's die ik bedoel zijn een stuk eleganter. : ) (Ik denk dat jij andere Bontoni's in gedachten hebt.) In vergelijking met bijvoorbeeld onderstaande vind ik Crispins een beetje klompjes (wel mooie klompjes).

http://pauwmannen.tumblr.com/post/65774770483/bontoni-suede-loafers-in-tabacco-bij-pauw

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Saint Crispin's
Reactie #757 Gepost op: 13 augustus 2014 - 08:57:39
Voor mij is het nog steeds een verschil in perceptie en/of persoonlijke voorkeur; onderstaande Saint Crispin's 111 met die heerlijk smalle waist (esp. voor een loafer) is m.i. niet zeker minder elegant dan de getoonde Bontoni, deze is hooguit wat puntiger van neus.

Laatst bewerkt op: 13 augustus 2014 - 09:25:31 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Saint Crispin's
Reactie #758 Gepost op: 13 augustus 2014 - 09:08:46
Het is juíst de smalle waist die de rest van de schoen klompiger laat ogen, i.e. ik vind de übersmalle waist de enige flaw van St. Crispin's. Maar dit zal ongetwijfeld wel weer gepareerd worden.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Saint Crispin's
Reactie #759 Gepost op: 13 augustus 2014 - 09:20:10
Ja die zijn mooi marcos. Zoiets heb je in bestelling?

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Saint Crispin's
Reactie #760 Gepost op: 13 augustus 2014 - 09:23:52
Het is juíst de smalle waist die de rest van de schoen klompiger laat ogen, i.e. ik vind de übersmalle waist de enige flaw van St. Crispin's. Maar dit zal ongetwijfeld wel weer gepareerd worden.

Gepareerd? Hoezo? Dan neem je toch gewoon een andere leest/waist.

Voor mij persoonlijk is just deze smalle waist de reden wel hiervoor te kiezen, mede door de extra arch support onder de voet wat het (draag)comfort ten goede komt en zeker bij de normaliter zo vlakke zool van een loafer.

Wanneer je dit geen prettige waist vind kan je bij Saint Crispin's gewoon een andere leest/waist zonder wood pegs e.d. kiezen met een minder smalle waist.

Ik heb een SC loafer met een smalle (wood pegged) waist en een SC loafer op vlakke/bredere leest; mijn voorkeur qua looks maar vooral qua draagcomfort gaat toch uit naar de arch support versie, maar dat is zeer persoonlijk.
Laatst bewerkt op: 13 augustus 2014 - 10:37:03 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

24pairs

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Saint Crispin's
Reactie #761 Gepost op: 13 augustus 2014 - 11:09:17
helemaal mee eens. Ik heb last van mijn achillespees aan mijn linkervoet. Dat komt omdat (in de loop der jaren) de binnenvoet doorzakt waardoor de achillespees steeds meer in een 'knik' (ipv 180 graden) naar het hielbot loopt. Gevolg: toenemende spanning op de pees aanhechting met als gevolg daarvan botaangroei op de hiel. Terwijl ik altijd dacht dat dit door te krappe (achterzijde) schoenen kwam. Niet dus. Het is een welbekend (hardlopers) probleem. Oorzaak (en dus omgekeerd ook remedie:) slechte cq. betere ondersteuning van de binnen-arch van de voet. Mijn laatste paar St. Crispin's heb ik daar specifiek op laten aanpassen en dit vertaalt zich direct in het draagcomfort.
Dus een smalle en 'harde' waist is orthopedisch gezien ook zeer logisch. Zelfde geldt overigens voor de contrefort die bij St. Crispin's ook veel nauwer aansluit dan bij de meeste andere MTM schoenen.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Saint Crispin's
Reactie #762 Gepost op: 13 augustus 2014 - 11:13:17
hielspoor.
live and let die

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Saint Crispin's
Reactie #763 Gepost op: 13 augustus 2014 - 16:05:10
Mooi:

„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Saint Crispin's
Reactie #764 Gepost op: 13 augustus 2014 - 16:34:13
Hoe zeer St C bij nieuwe leesten de waist smaller maakt en zich bij neuzen van bepaalde nieuwe leesten laat inspireren door bijvoorbeeld Bestetti, zie je hoe dan ook in de St C leesten de Austro-Hongaarse afkomst van het merk terug. Daar is verder niks mis mee, maar dat is van nature niet de meest elegante school. Datzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor Maftei.
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new