Auteur Topic: [Van Bommel]Monks  (12012 keer gelezen)

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
[Van Bommel]Monks
Gepost op: 03 november 2005 – 00:20:42
Wat vinden we van het 'monk' model?

Ik zit er aan te denken om van Van Bommel er 1 suede paar van te kopen voor dagelijks gebruik.



Keer iets anders. Draag namelijk altijd full Brogue.

Kan iemand mij trouwens vertellen waar het prijsverschil hem in zit in de onderste modellen van C&J. Wil uiterlijk met kerst de Connaught in huis hebben alleen vraag ik me af of ik niet iets meer moet neerleggen voor de bijv. de belgraves.


Begrave € 449,95


Hallam  € 339,95


Bedford € 349,95


Connaught  €329,95

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Van Bommel]Monks
Reactie #1 Gepost op: 03 november 2005 – 14:36:21
Ik vind het mooie schoenen die monks van Van Bommel (voor die prijs). Uiteraard zal een monk van C&J mooier en beter gemaakt zijn, maar voor 189 euro zijn die Van Bommels goed te doen lijkt me....
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Van Bommel]Monks
Reactie #2 Gepost op: 04 november 2005 – 00:13:08
Ik heb ze trouwens vanavond gekocht, in cognac kleur (suede). Zijn opzich prima schoenen, ben benieuwd hoe ze zich houden en of ze goed gaan bevallen...
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

f430

  • Gebruiker
  • Berichten: 587
    • Bekijk profiel
[Van Bommel]Monks
Reactie #3 Gepost op: 04 november 2005 – 00:51:45
Is de neus van die VB's nog een beetje slank/spits? De meeste modellen die ik zie zijn altijd heel erg rond van voren, daarom lijkt de schoen ook vrij kort zeg maar..  :lol:

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
[Van Bommel]Monks
Reactie #4 Gepost op: 04 november 2005 – 08:28:52
De duurdere Crocketts zijn uit de Handgrade lijn, de overige uit de Benchgrade lijn. De Handgrade modellen hebben een bovenwerk van kwalitatief beter leer (full grain i.p.v. corrected grain - al heet dit anders bij C&J), een oak bark zool (soepeler, houdt water beten buiten). Het prijsverschil is naar mijn mening niet van dien aard dat je gedwongen bent te settelen voor de Benchgrades. Maar wat voor mij persoonlijk doorslaggevend is, is de 337 leest die alleen (bij bepaalde) de Handgrade modellen wordt gebruikt; dit is echt een prachtige leest. Van de modellen die je in je post hebt opgenomen, heeft de Belgrave deze leest. Als je je maat weet in het C&J model dat je wilt aanschaffen, zou je kunnen overwegen dit via internet bij P. Lal te doen in Maleisie. Je hebt dan voor de prijs van een Benchgrade in Nederland een Handgrade model. Bij je eerste bestelling betaal je bovendien geen verzendkosten en mochten ze niet passen, dan kun je ze retour zenden. Dit is een zaak die goed bekend staat, check bijv. op styleforum.net. Ik geloof dat je er nu ook via paypal kan betalen.  Linkje: www.plal.com
esus saves, George Nelson withdraws!

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Van Bommel]Monks
Reactie #5 Gepost op: 04 november 2005 – 10:39:27
Citaat van: "f430"
Is de neus van die VB's nog een beetje slank/spits? De meeste modellen die ik zie zijn altijd heel erg rond van voren, daarom lijkt de schoen ook vrij kort zeg maar..  :lol:


Het is natuurlijk niet zo spits/slank als bijv. Santoni. Ik heb ze gekocht voor mijn katoenen broeken en ribbroeken die wat ruimer vallen door bijv. bandplooi. Ik vind wat stevigere schoenen dan mooier dan slanke spitse schoenen... Maar het ziet er niet lomp of lelijk uit, alhoewel ik maat 7 heb en kleiner moeten ze echt niet worden aan de buitenkant :wink:
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Van Bommel]Monks
Reactie #6 Gepost op: 04 november 2005 – 11:31:00
De Hallam heb ik, ben er enorm blij mee, eigenlijk mijn fijnste schoen. En op een hele mooie leest, vind ik persoonlijk. En niets mis met de benchgrades!

Ik zou zelf altijd de meerprijs voor een C&J tov VB betalen. En anders de aankoop uitstellen, of wachten tot een uitverkoop.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Van Bommel]Monks
Reactie #7 Gepost op: 06 november 2005 – 00:34:14
Citaat van: "f430"
Is de neus van die VB's nog een beetje slank/spits? De meeste modellen die ik zie zijn altijd heel erg rond van voren, daarom lijkt de schoen ook vrij kort zeg maar..  :lol:


hier kan je goed zien dat een grotere maat mooier is bij deze schoen....

'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
[Van Bommel]Monks
Reactie #8 Gepost op: 06 november 2005 – 20:28:02
Citaat van: "Lex"
Citaat van: "f430"
Is de neus van die VB's nog een beetje slank/spits? De meeste modellen die ik zie zijn altijd heel erg rond van voren, daarom lijkt de schoen ook vrij kort zeg maar..  :lol:


hier kan je goed zien dat een grotere maat mooier is bij deze schoen....

Ik zag die vanmiddag bij van Assem is een hele lijn van halfhoog monkstrap en veterschoen.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
[Van Bommel]Monks
Reactie #9 Gepost op: 06 november 2005 – 21:41:30
Dat heeft Santoni ook dit seizoen.

->  :r
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Van Bommel]Monks
Reactie #10 Gepost op: 06 november 2005 – 21:42:26
@Lex: ziet er goed uit, alleen heb ik een afkeer tegen volledig rubberen hakken (spekhakken ;) ), dus zou ik ze persoonlijk laten staan :(
Fashion can be bought. Style one must possess.

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Van Bommel]Monks
Reactie #11 Gepost op: 06 november 2005 – 21:46:44
Citaat van: "Nexus"
@Lex: ziet er goed uit, alleen heb ik een afkeer tegen volledig rubberen hakken (spekhakken ;) ), dus zou ik ze persoonlijk laten staan :(


dat is ook mijn grootste probleem, het klinkt ook zo ontzettend lomp als je loopt.... maarja financieel gezien waren C&J's even niet haalbaar en ik moest echt wat lompere schoenen hebben voor bepaalde broeken...
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
[Van Bommel]Monks
Reactie #12 Gepost op: 06 november 2005 – 21:49:02
Zekers mooie monkstraps voor het geld!
Mijn C&J's waren 375E  :?

Hoop dat die Loding schoenen goed uitpakken... ;)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Van Bommel]Monks
Reactie #13 Gepost op: 27 november 2005 – 04:19:41
Vandaag nieuwe bordeaux rode halfhoge van bommels gehaald.... prima schoenen om een winter met sneeuw door te komen :wink:

Zelfde leest als de monks, maar toch lijken ze wat lomper :?
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Niels

  • Gebruiker
  • Berichten: 579
    • Bekijk profiel
[Van Bommel]Monks
Reactie #14 Gepost op: 05 december 2005 – 02:37:43
Citaat van: "Nexus"
De Hallam heb ik, ben er enorm blij mee, eigenlijk mijn fijnste schoen. En op een hele mooie leest, vind ik persoonlijk. En niets mis met de benchgrades!

Ik zou zelf altijd de meerprijs voor een C&J tov VB betalen. En anders de aankoop uitstellen, of wachten tot een uitverkoop.


Ben er uit... Na eindeloos rondkijken... (valt mee) ga ik de combi maken tussen de VB suede Monks en een paar fullbrogue van C&J.

Zie hieronder de schoenen die bij mij onder de kerstboom liggen (althans, als de AEX nog 1 weekje doorstijgt ;) )

Meningen?








Citaat van: "Alboreto"
Als je je maat weet in het C&J model dat je wilt aanschaffen, zou je kunnen overwegen dit via internet bij P. Lal te doen in Maleisie. Je hebt dan voor de prijs van een Benchgrade in Nederland een Handgrade model. Bij je eerste bestelling betaal je bovendien geen verzendkosten en mochten ze niet passen, dan kun je ze retour zenden. Dit is een zaak die goed bekend staat, check bijv. op styleforum.net. Ik geloof dat je er nu ook via paypal kan betalen.  Linkje: www.plal.com


Heeft iemand enige ervaring met deze toko? Kijk anders ga ik gewoon naar naar S&S komende week.