Was erg leuk..
Heb vorig jaar tijdens de trunckshow bij S&S kennis gemaakt met Christhophe Corthay (broer van Pierre), Thomas Kalflo (maitre patinier) en Roald Dahl (pr man). Erg aardige kerels allemaal. Met hen ook besproken dat ik een blog onderhoud rondom PC. Roald gaf aan dat ik altijd welkom ben in Parijs en maar moest mailen als het zover zou zijn.
Een aantal weken geleden al aangegeven bij hen dat ik in juni in Parijs zou zijn. Roald gaf aan dat ik kort van te voren nog even contact moest opnemen, dan kon hij aangeven of Pierre er was, omdat deze ook kennis met mij wilde maken.

Afgelopen dinsdag rond 10.30 uur ben ik naar binnen gegaan en werd ik door een zeer aardige donkere knul opgevangen. Hij was een aantal bespoke en RTW modellen aan het kleuren. Al snel was duidelijk dat ik "verwacht" werd door dhr Dahl en deze werd dan ook gelijk uit het kantoor gehaald. Een warm welkom volgde, waarbij ik ook werd voorgesteld aan Cécile, de communicatie manager (oa facebook en website).
Roald vond eigenlijk dat het gelijk tijd was om Pierre op te trommelen en dus stond ik 5 minuten later oog in oog met de maestro himself. Hij stelde zichzelf voor en sprak mij aan met "Mr...... from PC Blogspot"! Wat een aardige simpathieke man is Pierre. Hij had alle tijd voor me, en heeft me door het hele complex rondgeleid. De boutique werd eerst "uitgelegd" met het deel waar het bespoke proces plaatsvind, daarnaast het RTW deel (voormalige bespoke werkplek) en er achter weer de plek waar álle bespoke en alle RTW die in de boutique liggen, gekleurd worden....
Daarna ging Pierre me voor naar de catacomben alwaar zijn broer bezig was met het prepareren van bespoke leesten, in de ruimte ernaast lagen alle leer samples, zowel voor de uppers als voor de zool. Daarnaast een ruimte met vele bespoke leesten en een tweetal tafels waar de ontwerpen gemaakt worden van de bespoke uppers. Terug boven moest Pierre even weg naar een andere klant en samen met Cécile heb ik nog mogen kijken in het kamertje waar de bespoke paren gemaakt worden. Hier zat een jongeman te werken, bezig met het plaatsen van de welt, met pekdraad en dergelijke, in totaal worden hier door 4 man ongeveer 130 paar bespoke gemaakt per jaar. In kleine fabriek in een van de buitenwijken worden door een team van ongeveer 15 man nog ongeveer 3000 paar RTW gemaakt.
Inmiddels kreeg ik nog alle tijd om een paar foto's te maken in de boutique, en Pierr kwam nog snel even langs om samen met mij op de foto te gaan en nog even over het weer en Parijs te kletsen...
Na ruim anderhalf uur, afscheid genomen van iedereen en wat me opviel is dat iedereen gewoon mijn voornaam onthouden had. Iedereen even vriendelijk en attent en uiteraard ben ik een volgende keer wederom hartelijk welkom! Ook werd nog snel aangegeven dat Xavier de Royere (ceo van PC) zich moest verontschuldigen, hij had kennis met me willen maken, maar was verhinderd elders in de stad!
Al met al voor herhaling vatbaar!