@ Migliore:
Mn eerste paar bevallen me prima. Ik heb nog nooit een paar G&G, EG, JL ofzo aan mn voeten gehad en kan dus niet vergelijken maar dit zijn mijn bevindingen wat betreft Corthay:
1. Pasvorm: super; ik heb een smalle voet en een slanke leest past het best (348 bij C&J - Altan enz). Heb een paar C&J Cliffords en daar heb ik loopplooien en ook de UK6 maat is een halve maat te groot. Een 7 bij Corthay voelt aan als bespoke. Het is moeilijk uit te leggen maar diegenen die hun voet voor het eerst in een Corthay steken weten wat ik bedoel...
2. Leerkwaliteit: heel soepel leer, de schoen is extreem licht, loopplooien (de weinige die ik heb) verdwijnen onmiddellijk en de zool slijt denk ik veel minder snel dan die van mijn C&J. (Ik heb ze na 2 1/2 jaar dragen binnengebracht voor een herzoling - zal wel es de before/after foto's posten in het juiste topic hiervoor)
3. Suede: de lichte kleur heeft als gevolg dat een vuile plek direct zichtbaar is - maar daar bestaan reinigingsproducten voor.
Het enige minpunt is dat het rubbergedeelte van de hiel zodanig zacht is dat het rap slijt (zeker in vergelijk met mn C&J)