Ik zag het 
Heb het zelf kunnen checken bij mn laatste bezoek in Parijs...Ben ik nu te kritisch maar sinds de overname in 2006-2007 zijn er toch n paar evoluties bij Corthay waarvan mn wenkbrauwen gaan fronsen:
In de periode 2010-2011 een enorme verlenging van de wachttijd bij MTO (van 6 tot 8 weken naar 4 à 6 maand) door de verhoging van het aantal orders; ja goed maar intussen leest men op allerhande fora: opening nieuwe PC winkel in London, Dubai,...mooie foto's van de helft van de werknemers tijdens de exelence run,...
Eind 2011-2012 (dacht ik) een meerprijs van 100€ voor MTO.
Er is ook een nieuwe regeling voor MTO van kracht; nu dien je het volledige bedrag bij bestelling te betalen en niet meer 50% (zoals het bij elke branche is wat je ook aankoopt; een nieuwe keuken, auto,...) De reden is dat door de crisis veel mensen schoenen bestellen en die dan niet komen afhalen. En Corthay de leveranciers ook moet kunnen betalen.
En nu de nieuwe prijzen; ik was eind vorig jaar in Parijs en dit waren de prijzen van de modellen die ik heb kunnen zien: Arca 1280€/Bucy 1280€/Belphègor met Satan neus (ik weet het ze hebben beide n nieuwe naam maar dat zal me worst wezen) 1440€/ Sade 1900€. Ik verlang terug anno 2009 toen ik in die nog niet afgewerkte maar o zo charmante shop binnenkwam, begroet werd door Stephane in wit schort met vuile vingers van het patineren en men dezelfde modellen kon aankopen voor 850€ of iets in die richting.
Een ex klant.