Besten,
Ik kwam via een Google-search op dit forum terecht en dacht dat dit meteen maar een goede plek was voor mijn vragen.
Ik heb sinds kort de haast onbedwingbare behoefte aan een driedelig tweed pak. Ik zal wat achtergrondgedachten daar bij geven.
- ik wil een Engels (duh), strak gesneden pak
- geen tierelantijnen
- een eenduidige stijl, dus geen stijlbreuken in de vorm van verkeerde knopen/zakken/sluitingen etc
- geen boswachter/landjonker look maar meer Indiana Jones/Harvard professor stijl
- grijs/misschien blauw
- bijna effen (Donegal tweed?), of een kleine herringbone. Geen schreeuwende tartan.
- een stevige stof, die met het dragen comfortabeler wordt
- ik zou het jasje minstens 10 jaar willen kunnen dragen (de broek ook wel, maar dan moet ik er misschien meteen 3 laten maken)
Zijn er zaken waar ik op moet letten? Zijn er gedachten over onderdelen van het pak waar ik niet of juist wel voor zou moeten gaan? En de belangrijkste vraag, waar kan ik deze behoefte het beste bevredigen? Ik ben tot nu toe gewend om mijn pakken van het rek te kopen. Ik ben gezegend met een kennelijk vrij standaard postuur waardoor er zelden iets miniems vermaakt hoeft te worden. Voor mijn gevoel moet ik voor deze wens toch bij een kleermaker terecht. Ik woon in Utrecht, dus New Tailor is een voordehand liggende optie, maar wellicht hebben de kenners hier nog andere ideeen.
Ik hoor het graag, en alvast dank voor suggesties!