Auteur Topic: Driedelig pak  (87691 keer gelezen)

Hein

  • Gebruiker
  • Berichten: 882
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
Driedelig pak
Gepost op: 23 oktober 2005 – 02:58:59
Twee vrienden van mij waren op zoek naar een 3-delig pak, het probleem is dat ze nergens meer te vinden zijn. Heeft iemand enig idee waar ze ze nog hebben, voor een schappelijke prijs (lees: SuSu-prijzen)?
Bij SuSu vertelden ze doodleuk dat 3-delig niet de "mode" is, echt een non-argument (zie sig. Solitarias): vertel dan dat pakken je geen ene reet interesseren, en dat je het je louter om de dukaten gaat.
Laatst bewerkt op: 22 februari 2010 – 13:50:01 door Daedalus
ww.dezinvanluxe.nl

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
3-Delig
Reactie #1 Gepost op: 23 oktober 2005 – 03:26:19
Probeer de wat "oudbolligere" winkeltjes. Duitse pakken zijn volgens mij vaak 3-delig.

Overigens onbegrijpelijk dat 3-delig niet meer in de "mode" is als je naar een film kijkt zoals the godfather waarin het echt prachtig staat...

In Zeist (plaatsje vlakbij Utrecht) heb je bijv. een zaak zitten met de naam "Stolk van Dam" deze verkoopt veel 3-delige Duitse pakken voor een prijs rond de 300 euro...
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Christiaan

  • Gebruiker
  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
3-Delig
Reactie #2 Gepost op: 23 oktober 2005 – 11:06:07
Toevallig. Daar was ik ook naar op zoek. En aangezien ik in Zeist woon, heb ik hier geloof ik ook een goede kans :) Maar het is raar dat het niet makkelijker te krijgen is. Het heeft een enorme uitstraling, en het past zeker op avonden waarop avondkleding gewenst is.
Truth springs from argument amongst friends" - David Hume

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
3-Delig
Reactie #3 Gepost op: 23 oktober 2005 – 11:26:51
Ik hou ook niet van die mensen van SuSu, maar ze hebben wat 3D betreft toch wel gelijk denk ik... Hier op 't forum zitten bijvoorbeeld ook niet echt liefhebbers ervan. En hoe vaak zie je op straat nog iemand in 3D lopen? Ik vind een gilet wel mooi, maar vooral om dan zonder jasje te dragen. Met jasje erbij vind ik 't ook ouboliig...
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Huey

  • Gast
3-Delig
Reactie #4 Gepost op: 23 oktober 2005 – 12:48:03
Citaat van: "Merlino"
Ik hou ook niet van die mensen van SuSu, maar ze hebben wat 3D betreft toch wel gelijk denk ik... Hier op 't forum zitten bijvoorbeeld ook niet echt liefhebbers ervan. En hoe vaak zie je op straat nog iemand in 3D lopen? Ik vind een gilet wel mooi, maar vooral om dan zonder jasje te dragen. Met jasje erbij vind ik 't ook ouboliig...

Iemand haalde de godfather aan, met de juiste snit van het pak kán het erg goed staan. Maar vaak zie je dat het idd oubollig wordt.

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
3-Delig
Reactie #5 Gepost op: 23 oktober 2005 – 12:57:00
Maar denk je niet dat het in die film mooi is omdat het goed in de look van de film (toch een beetje '70s) past? Zet James Caan (Santino, die overigens nu de rol van Ed Deline in de serie Las Vegas speelt) met datzelfde 3D pak in een moderne film en 't ziet er toch wat ouwelijk uit denk ik...

Hoewel....... Ik denk Dat il signore Mastroianni over een paar honderd jaar nog steeds impeccably gekleed gaat! Dus er zijn uitzonderingen idd :)
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Christiaan

  • Gebruiker
  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
3-Delig
Reactie #6 Gepost op: 23 oktober 2005 – 13:23:48
Ik kijk regelmatig Frasier, en daarin dragen de hoofdrolspelers met grote regelmatig drie-delige pakken. Dat ziet er lang niet altijd verkeerd uit hoor. Ze zijn natuurlijk wel een stukje ouder :)
Truth springs from argument amongst friends" - David Hume

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
3-Delig
Reactie #7 Gepost op: 23 oktober 2005 – 13:54:32
Ik denk dat als je het vestje goed op maat hebt zitten en er dan een dikke das in propt die er een beetje op blijft hangen.... dat het erg mooi kan staan
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Pim

  • Gebruiker
  • Berichten: 192
    • Bekijk profiel
3-Delig
Reactie #8 Gepost op: 23 oktober 2005 – 15:04:42
In Las Vegas dragen die 2 jongere kerels (mike en danny volgens mij?) ook altijd mooie pakken ;).

Huey

  • Gast
3-Delig
Reactie #9 Gepost op: 23 oktober 2005 – 15:11:24
Citaat van: "Merlino"
Maar denk je niet dat het in die film mooi is omdat het goed in de look van de film (toch een beetje '70s) past? Zet James Caan (Santino, die overigens nu de rol van Ed Deline in de serie Las Vegas speelt) met datzelfde 3D pak in een moderne film en 't ziet er toch wat ouwelijk uit denk ik...

Hoewel....... Ik denk Dat il signore Mastroianni over een paar honderd jaar nog steeds impeccably gekleed gaat! Dus er zijn uitzonderingen idd :)


Het verhaal speelt net na WO2 he ;)

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
3-Delig
Reactie #10 Gepost op: 23 oktober 2005 – 17:05:35
Citaat van: "Huey"

Het verhaal speelt net na WO2 he ;)


Weet ik, maar het interieur is niet van die tijd... Dat is meer '70s (en zeker dat van GF2)
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Huey

  • Gast
3-Delig
Reactie #11 Gepost op: 23 oktober 2005 – 17:08:33
Citaat van: "Merlino"
Citaat van: "Huey"

Het verhaal speelt net na WO2 he ;)


Weet ik, maar het interieur is niet van die tijd... Dat is meer '70s (en zeker dat van GF2)


GF2 speelt dan ook (gedeeltelijk) eind 60s ;)

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
3-Delig
Reactie #12 Gepost op: 23 oktober 2005 – 17:14:15
Nu ja, welke tijd het is boeit ook niet zo, mijn punt is dat volgens mij die pakken zo goed eruitzien in die films door de hele sfeer van de film. Zet dezelfde acteur in hetzelfde pak in een moderne film en het ziet er oubollig uit...
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

david

  • Gebruiker
  • Berichten: 115
    • Bekijk profiel
3-Delig
Reactie #13 Gepost op: 24 oktober 2005 – 10:08:20
Ik zag 3 D pakken bij Esprit en Mexx (niet al te prijzig ook), het zal toch wel niet helemaal oubollig zijn...  Ik denk dat pasvorm (scherp gesneden) zeker bij 3 D pakken iets is om op te letten.

Jason

  • Gast
3-Delig
Reactie #14 Gepost op: 24 oktober 2005 – 15:38:01


 :-^