Auteur Topic: Driedelig pak  (92110 keer gelezen)

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Driedelig pak
Reactie #120 Gepost op: 25 februari 2010 - 21:44:40
Je kan een pak toch ook gewoon zonder riem of bretels dragen? Sonny Crockett FTW.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #121 Gepost op: 25 februari 2010 - 21:58:12
Brioni doet het met peaked lapels & checks. Beetje slordig dat je een stuk hemd kan zien onder het vest, dat vest moet dus langer, of de broek moet hoger gedragen worden...

Hm, moeilijk dit, D.

Shirt, excentriek gevouwen pochet, bow-tie, peaked lapels (maar in combinatie met de revers op het vest kan het net) zijn persoonlijk iets te veel voor mij... Zou 'm liever wat saaier zien; met in elk geval een das, een lichtblauwe oxford en een streepje lefdoek. Wat jij? En: toch zeker geen Alden eronder?!

Wel een fantastisch stofje, zeg....

Edit: plaatje geciteerd
Laatst bewerkt op: 25 februari 2010 - 22:00:46 door Swann

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #122 Gepost op: 25 februari 2010 - 21:59:04
Daarbij klopt 't niet helemaal dat er geen riem in zit. Mocht hij bretels dragen, waren de riemlusjes nergens voor nodig geweest. Bretels + riemlusjes is eigenlijk een beetje triest (vooral voor een merk als Brioni).
Volgens mij staat er nergens dat er bretels gedragen worden. En een riem is een accessoire, dus niet verplicht.
This, madame, is Versailles.

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #123 Gepost op: 25 februari 2010 - 22:07:38
Volgens mij staat er nergens dat er bretels gedragen worden. En een riem is een accessoire, dus niet verplicht.

Volgens mij zeg ik ook niet dat hij bretels draagt. Als je dan toch besluit om geen riem te dragen, laat die lusjes er dan lekker uit. Beetje triest voor 'n merk als Brioni dat dit zo getoond wordt.

Begrijp me niet verkeerd, het is zeker geen rant, maar hoeveel moeite is het om even een riem in te doen..
Always have a better answer.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #124 Gepost op: 25 februari 2010 - 22:10:41
Volgens mij zeg ik ook niet dat hij bretels draagt. Als je dan toch besluit om geen riem te dragen, laat die lusjes er dan lekker uit. Beetje triest voor 'n merk als Brioni dat dit zo getoond wordt.

Begrijp me niet verkeerd, het is zeker geen rant, maar hoeveel moeite is het om even een riem in te doen..
Je snapt het niet.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #125 Gepost op: 25 februari 2010 - 22:17:36
Hm, moeilijk dit, D.

Shirt, excentriek gevouwen pochet, bow-tie, peaked lapels (maar in combinatie met de revers op het vest kan het net) zijn persoonlijk iets te veel voor mij... Zou 'm liever wat saaier zien; met in elk geval een das, een lichtblauwe oxford en een streepje lefdoek. Wat jij? En: toch zeker geen Alden eronder?!

Wel een fantastisch stofje, zeg....

Edit: plaatje geciteerd

Ik denk dat de vlinderdas het probleem is, op 't continent kunnen maar weinig mensen zo'n ding dragen zonder zichzelf belachelijk te maken.

Ikzelf zou geen 3-D kunnen (durven?) dragen. Iets te autoritair. Ik vind dat echt iets voor een senior bankier of partner bij advocaten of notariskantoor waar het blauwe bloed van het briefpapier afdruipt. De tweedy variant, de checks of de corduroy variant is al snel weer te intellectueel.

Bij een formele 3-D draag je gewoon elegante Engelse zwarte oxfords natuurlijk. Dat is een no brainer.

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #126 Gepost op: 25 februari 2010 - 22:17:47
Daarbij klopt 't niet helemaal dat er geen riem in zit. Mocht hij bretels dragen, waren de riemlusjes nergens voor nodig geweest. Bretels + riemlusjes is eigenlijk een beetje triest (vooral voor een merk als Brioni).

Goed lezen.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #127 Gepost op: 25 februari 2010 - 22:22:41
Ik denk dat de vlinderdas het probleem is, op 't continent kunnen maar weinig mensen zo'n ding dragen zonder zichzelf belachelijk te maken.

Ikzelf zou geen 3-D kunnen (durven?) dragen. Iets te autoritair. Ik vind dat echt iets voor een senior bankier of partner bij advocaten of notariskantoor waar het blauwe bloed van het briefpapier afdruipt. De tweedy variant, de checks of de corduroy variant is al snel weer te intellectueel.

Bij een formele 3-D draag je gewoon elegante Engelse zwarte oxfords natuurlijk. Dat is een no brainer.

+1

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #128 Gepost op: 25 februari 2010 - 22:32:30
Goed lezen.
Nogmaals, een riem is een accessoire. Een broek met riemlussen zonder riem kan best.

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #129 Gepost op: 25 februari 2010 - 22:36:51
Nogmaals, een riem is een accessoire. Een broek met riemlussen zonder riem kan best.

Op de hanger ja :wink:.

Zonder dollen, meningsverschilletje dus, heeft weinig met snappen te maken. Overigens vind ik de stof van het pak wel erg mooi, realiseer me dat ik daar nog niet eens iets van gezegd had..

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #130 Gepost op: 25 februari 2010 - 22:41:59

Niet. n00b. :mrgreen:

Eens met Caesarius.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #131 Gepost op: 02 maart 2010 - 08:37:51
Mooi pak in dito stof, ik zou zelf opteren voor een das met uiteraard een riem [lege lusjes aan de pantalon kan niet m.i.]
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Carel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #132 Gepost op: 02 maart 2010 - 08:38:56
Tribula

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #133 Gepost op: 02 maart 2010 - 08:50:04
Die sloffen kunnen echt niet. Lijkt wel of ze van zijn zoontje gepikt heeft :)
if i stop lying i just disappoint you

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #134 Gepost op: 02 maart 2010 - 08:50:56
Dat is het zoontje.. :mrgreen: