Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1038349 keer gelezen)

Ella555

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1935 Gepost op: 06 november 2013 - 19:14:54
Hallo,

Ik weet niet of ik in het juiste topic zit maar ik zag niet waar ik een nieuw topic kan aanmaken.

Ik heb een probleem: ik hou van blouses van het soort business/basic (dit dus) maar ik kan ze nooit in de juiste maat vinden. Ze zitten altijd te strak in de armen en meestal ook in de rug. En dat terwijl er niks vreemds is aan mijn lichaam. Ik heb een bmi van 23,4 en mijn armen zijn niet te lang dacht ik (ong 15 cm van mijn kniëen af als ik sta en ze ontspannen naar beneden laat hangen). Voor om mijn taille is maat 42 goed, maar als het gaat om die armen en rug dan kan ik zelfs in maat 48 niet goed bewegen  :shock: Ik snap ook wel dat gewone dagelijkse kleding niet hetzelfde is als sport of werkkleding die er echt op gemaakt is om er vrij in te kunnen bewegen, maar ik vind toch dat het niet normaal is zoals ik een heleboel bewegingen niet kan maken. Kleding die goed zit hoor je toch niet te voelen?

Heeft iemand dit probleem ook? Ik denk dat ik die bloesjes gewoon op maat moet laten maken, is dat duur?

Ella555

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1936 Gepost op: 06 november 2013 - 20:37:41
Is dit forum alleen voor mannen?

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Overhemden algemeen
Reactie #1937 Gepost op: 06 november 2013 - 20:38:21
Laten we het zo zeggen, ik denk dat je de enige vrouw bent.

guest45

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #1938 Gepost op: 06 november 2013 - 20:39:18
Voornamelijk wel. Af een toe een in herenmode geïnteresseerde dame die komt kijken maar dat zijn de uitzonderingen.

Ella555

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1939 Gepost op: 06 november 2013 - 20:40:48
Oh wat stom van me dan. Ik ga wel ergens anders heen. kan iemand mijn posts verwijderen?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1940 Gepost op: 06 november 2013 - 20:42:32
Je bent welkom, Ella. We hebben dacht ik ook een tijdje een subforum voor vrouwen gehad.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1941 Gepost op: 06 november 2013 - 20:43:47
Is dit forum alleen voor mannen?

Hèhè, welkom Ella. Er zijn wel meer vrouwen geregistreerd, maar op een enkeling na zijn ze nooit echt actief geweest. Het is inderdaad een forum dat zich richt op herenkleding en we hebben denk ik niet snel een antwoord paraat. Mocht je iets in maatwerk zoeken dan weet ik dat 'Dressed to Kill' veel doet in dameskleding op maat.

Ella555

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1942 Gepost op: 06 november 2013 - 20:47:37
Hèhè, welkom Ella. Er zijn wel meer vrouwen geregistreerd, maar op een enkeling na zijn ze nooit echt actief geweest. Het is inderdaad een forum dat zich richt op herenkleding en we hebben denk ik niet snel een antwoord paraat. Mocht je iets in maatwerk zoeken dan weet ik dat 'Dressed to Kill' veel doet in dameskleding op maat.

Ok, bedankt, dan ga ik nu weg en sorry.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Overhemden algemeen
Reactie #1943 Gepost op: 07 november 2013 - 11:58:58
Beetje vreemde reactie, Ella. Iedereen hier heet je welkom, je bent ook welkom.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1944 Gepost op: 07 november 2013 - 18:38:50
Ik ben wel een kenner van damesblouses, misschien kan je een foto posten zodat we ons een gefundeerd oordeel kunnen vellen ?  8)

Ella555

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1945 Gepost op: 07 november 2013 - 22:13:16
Ik ben wel een kenner van damesblouses, misschien kan je een foto posten zodat we ons een gefundeerd oordeel kunnen vellen ?  8)
Een foto van wat, van mij in zo'n blouse? Je kan het niet zien als ik het aan heb, maar ik voel het heel erg.

Mijn probleem is dat ik itt veel vrouwen kleding niet zo interessant vind, het meeste wat ik zie vind ik veel te opgetut. Ik zou dan ook nooit zoiets dragen. Misschien duidt het wel op enige deficiëntie in mijn karakter maar there it is.

Daarentegen hou ik heel erg van dit soort basic, nette blouses. Maar ik kan ze nooit in mijn maat vinden  >:) Ze zitten altijd te strak in de armen en rug, zelfs met maat 48  :shock:

Maar ja, zoals ik begrijp is het niet bijzonder duur om ze op maat te laten maken, bijv bij iTailor. Het zuigt wel als ze in de aanbieding zijn bij H&M voor 7 euro terwijl ik nu 40 euro moet betalen, maar het is wel te doen.

Ik heb trouwens elders op internet rondgevraagd en het lijkt erop dat wel meer vrouwen dat hebben. Past het boven goed dan zit het onder als een tent. Vreemd dat die fabrikanten daar nog niet achter zijn, ze missen wel een heleboel klanten op deze manier.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1946 Gepost op: 07 november 2013 - 22:36:00
Past het boven goed dan zit het onder als een tent.

Coupnaden aanbrengen of via zijnaden innemen kan dit eventueel verhelpen.

Ella555

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1947 Gepost op: 08 november 2013 - 09:35:55
Coupnaden aanbrengen of via zijnaden innemen kan dit eventueel verhelpen.

Daar heb ik ook weleens aan gedacht, maar is kleding laten aanpassen niet erg duur? Ik zal het wel aan een kleermaker vragen.

Maar het probleem bij mij is evengoed dat het boven altijd te strak zit. Het is een andere vrouw die zei dat als het boven goed zit dat het onder te ruim is. Maar bij mij zit het boven nooit goed dus :shock:

Ik denk dat ik gewoon een paar van die dingen bij iTailor ga laten maken, het is prijzig maar wel te doen (nog altijd 2x goedkoper dan bijv bij Tommy Hilfiger want daar kost zo'n blouse minstens 80 euro). En dan ben je ook zuiniger op je kleding, dus dat is ook een voordeel.

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1948 Gepost op: 08 november 2013 - 09:37:26
Daar heb ik ook weleens aan gedacht, maar is kleding laten aanpassen niet erg duur? Ik zal het wel aan een kleermaker vragen.

Maar het probleem bij mij is evengoed dat het boven altijd te strak zit. Het is een andere vrouw die zei dat als het boven goed zit dat het onder te ruim is. Maar bij mij zit het boven nooit goed dus :shock:

Ik denk dat ik gewoon een paar van die dingen bij iTailor ga laten maken, het is prijzig maar wel te doen (nog altijd 2x goedkoper dan bijv bij Tommy Hilfiger want daar kost zo'n blouse minstens 80 euro). En dan ben je ook zuiniger op je kleding, dus dat is ook een voordeel.

Een Itailor blouse is echt niet mooi! Erg goedkope stof, ziet er niet uit.
Beter spendeer je wat meer!

Ella555

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1949 Gepost op: 08 november 2013 - 10:06:49
Een Itailor blouse is echt niet mooi! Erg goedkope stof, ziet er niet uit.
Beter spendeer je wat meer!

Ok, bedankt dat je het zegt. Waar moet ik het dan laten doen? En wat bedoel je met "ziet er niet uit"? Ik ben nl niet geïnteresseerd in erg dure en stijlvolle kleding, gewoon netjes. Is het slechter dan wat je bij H&M of een andere volkswinkel koopt? Kun je een foto posten?