Auteur Topic: Overhemden algemeen  (1038353 keer gelezen)

ML

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1950 Gepost op: 08 november 2013 - 10:12:21
Ik ben nl niet geïnteresseerd in erg dure en stijlvolle kleding, gewoon netjes.

Niet om je gelijk weg te pesten, maar dit is wel het stijlforum, he. ;)
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1951 Gepost op: 08 november 2013 - 10:17:26

Hij zal zich hier desondanks wel thuis (kunnen) voelen, we hebben tenslotte ook al een netjes SF streetwear topic.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1952 Gepost op: 08 november 2013 - 10:18:14
Hij zal zich hier desondanks wel thuis (kunnen) voelen, we hebben tenslotte ook al een netjes SF streetwear topic.

Heb je de laatste berichten überhaupt gelezen?

Ella555

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1953 Gepost op: 08 november 2013 - 10:27:44

Whaha, dat is waar maar misschien dat jullie me evengoed kunnen helpen? Ik had eerst niet eens door dat dit forum alleen voor mannen is, ik dacht gewoon over kleding in het algemeen. En ik heb al wat gepost dus wordt het onhandig om ergens anders heen te gaan. Dus wat verstaan de mensen hier onder lelijk, is zo'n blouse van H&M lelijk naar de standaarden van hier? Voor mij is dat prima namelijk, en die dingen van Itailor zullen wel niet slechter zijn.

En daarbij moet je je bedenken, wij zijn het wel gewend, maar eigenlijk is alles wat we in Nederland kunnen krijgen mooi en luxe. Er zijn landen waar Wibra kleding luxe en prestigieus is ;)

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1954 Gepost op: 08 november 2013 - 10:28:58
Ok, bedankt dat je het zegt. Waar moet ik het dan laten doen? En wat bedoel je met "ziet er niet uit"? Ik ben nl niet geïnteresseerd in erg dure en stijlvolle kleding, gewoon netjes. Is het slechter dan wat je bij H&M of een andere volkswinkel koopt? Kun je een foto posten?

Stof word erg snel vaal en "valt" niet mooi. Er zijn meerdere online winkels die vele betere shirts maken. (drezzd, SBH)

Edit: Bij de Hema verkopen ze beter overhemden

Ella555

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1955 Gepost op: 08 november 2013 - 10:32:12
Stof word erg snel vaal en "valt" niet mooi. Er zijn meerdere online winkels die vele betere shirts maken. (drezzd, SBH)

Edit: Bij de Hema verkopen ze beter overhemden

Ow ok, fijn dat je het zegt. Kun je me misschien een link geven naar SBH, ik zie hem nl niet in google.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram

guest45

• Gast
Overhemden algemeen
Reactie #1959 Gepost op: 08 november 2013 - 11:13:01
Dus wat verstaan de mensen hier onder lelijk, is zo'n blouse van H&M lelijk naar de standaarden van hier?

Wat 'mooi' gevonden wordt verschilt nogal per lid hier; sommige vinden dure merkjes met veel (vooral zichtbaar) handwerk tof, anderen willen alles zo rustig & behoudend mogelijk en weer anderen houden van dingen die er lekker in knallen. Tussenvormen bestaan ook.

Zelf denk ik dat de pasvorm belangrijker is dan fijne stofjes, prestigieuze labels of ambachtelijk handwerk. Goed zittende kleding is m.i. qua kleding de eerste stap naar een verzorgd uiterlijk. Als de pasvorm klopt kun je gaan experimenteren met kleuren, motieven etc.

Dus, dat shirt in je link zit qua pasvorm prima bij het meiske dat hem daar aan heeft maar dat wil nog niet zeggen dat het jou ook goed of slecht zal staan.
Verder is men het hier wel eens dat shirts van natuurlijke materialen gemaakt moeten zijn. 30% Polyamide no good.

Heb jij jouw probleem met alle shirts of alleen die van een bepaald merk? Pasvormen willen nog wel eens verschillen, je zou ook kunnen kijken of shirts van andere winkels evt beter passen. Massimo Dutti vaak (iig voor ons mannen) leuk spul voor niet al te veel geld.

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1960 Gepost op: 08 november 2013 - 11:14:25
De helft hiervan raden we normaal toch altijd af?

Maar dit is over het algemeen beter dan Itailor waar ze als eerste instantie een blouse wilde bestellen.

Ella555

• Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1961 Gepost op: 08 november 2013 - 12:12:42
Heb jij jouw probleem met alle shirts of alleen die van een bepaald merk? Pasvormen willen nog wel eens verschillen, je zou ook kunnen kijken of shirts van andere winkels evt beter passen. Massimo Dutti vaak (iig voor ons mannen) leuk spul voor niet al te veel geld.

Jep, ik vrees van wel. Ik heb ook een leren jasje wat feitelijk hetzelfde in elkaar zit als zo'n blouse en die is in de rug ook een beetje strak, gelukkig niet zo erg dat ik er echt last van heb.

Ik heb laatst blouses bij C&A en H&M gepast en overal dat probleem. Ook bij de grootste maat.

Ik heb ook een keer bij zo'n kledingboetiekje een paar sterk afgeprijsde blouses van dure merken gekocht, o.a. Tommy Hilfiger en Claudia Sträter. En overal hetzelfde probleem: te strak in de rug en in de armen. Zelfs als ik de mouwen losmaak en opstroop knellen ze in de bovenarmen  X|

Zijn er ook kleermakers waar je persoonlijk naartoe kunt gaan zodat je het kan bespreken en zodat ze je zelf opmeten? Ik vertrouw het namelijk helemaal niet om mijn maten op internet in te vullen, ook al staat er uitgebreide instructie bij voor hoe je moet meten, ik durf het toch niet. Weet iemand hoe ik dat op internet moet opzoeken, een kleermaker omg Amsterdam die echt kleren op maat maakt én die je persoonlijk kunt spreken? Ik weet niet echt hoe ik ervoor moet zoeken op google.
Laatst bewerkt op: 08 november 2013 - 12:15:33 door Ella555

ML

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1962 Gepost op: 08 november 2013 - 12:21:54
Ik zou eerst eens naar een 'normale' kleermaker gaan met een van je blousejes . Vragen of hij er iets aan kan doen. Er is een topic met info over kleermakers in 020, anders weet iemand hier er vast wel één.

Voor volledig bespoke (zo noem je 'écht' op maat gemaakt) ga je de hoofdprijs betalen.
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1963 Gepost op: 08 november 2013 - 14:45:49
[
Maar het probleem bij mij is evengoed dat het boven altijd te strak zit. Het is een andere vrouw die zei dat als het boven goed zit dat het onder te ruim is. Maar bij mij zit het boven nooit goed dus :shock:

Hoe herkenbaar.
Ik ben jarenlang personal shopping assistant geweest van een dame in Amsterdam Zuid die precies hetzelfde probleem had. Uiteindelijk heb ik wel een oplossing voor haar gevonden maar om jou te kunnen helpen zou ik behalve de maten die je al genoemd hebt ook je cupmaat moeten weten.
Een foto zou trouwens ook handig zijn.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #1964 Gepost op: 08 november 2013 - 14:47:47
It's alive!