Auteur Topic: [Schoenen] Canali  (13197 keer gelezen)

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
[Schoenen] Canali
Gepost op: 17 oktober 2005 – 22:01:43
Aangezien ik er geen topic over kon vinden open ik deze maar.

Ik heb zeer mooie suede schoenen van ze gezien met gesp... volgens mij waren ze rond de 300 euro..Maar kan iemand mij vertellen wat de kwaliteit is van Canali schoenen? Verlijkbaar met Santoni/C&J of net een stapje eronder?
Laatst bewerkt op: 05 september 2009 – 23:39:33 door Sergio
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Canali schoenen
Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2005 – 22:03:57
Heb ze bij Hermans gezien maar het deed me persoonlijk echt niks, vind Santoni of C&J een stuk mooier gemaakt. Kan me trouwens voorstellen dat Canali ze niet zelf maakt maar ergens laat maken onder hun eigen naam. Maar ik durf 't niet te zeggen.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Huey

  • Gast
Canali schoenen
Reactie #2 Gepost op: 17 oktober 2005 – 22:05:06
Ik heb een paar in de uitverkoop gehaald, vond ze toen wel aardig maar het is het toch net niet hoor.

bracco

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.551
    • Bekijk profiel
Canali schoenen
Reactie #3 Gepost op: 17 oktober 2005 – 23:24:29
ik vind ze vrij slecht hoor, breed en slechte zool, vooral de instappers.

wie is trouwens bij de nieuwe Manwood in de Schuytstraat geweest?

Jacob

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
Canali schoenen
Reactie #4 Gepost op: 18 oktober 2005 – 13:34:57
Citaat van: "bracco"
ik vind ze vrij slecht hoor, breed en slechte zool, vooral de instappers.

wie is trouwens bij de nieuwe Manwood in de Schuytstraat geweest?


Zit manwood ook op de CS? Dacht alleen de Middenweg...

Mr.Barry

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.422
    • Bekijk profiel
Re: Canali schoenen
Reactie #5 Gepost op: 05 september 2009 – 00:48:09
Ik las hier dat de schoenen van Canali door Sutor Mantellassi worden gemaakt, klopt dat? Ik dacht dat ze door Ferragamo gemaakt worden.
Ik heb zelf een paar zwarte halfhoge leren boots van Canali.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Canali schoenen
Reactie #6 Gepost op: 05 september 2009 – 09:46:58
IK weet het niet.

Ik zie wel altijd de heren van vOvW erop lopen en dat spreekt me wel aan!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

HakeemT

  • Gebruiker
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
Re: Canali schoenen
Reactie #7 Gepost op: 05 september 2009 – 10:43:02
Ik las hier dat de schoenen van Canali door Sutor Mantellassi worden gemaakt, klopt dat? Ik dacht dat ze door Ferragamo gemaakt worden.
Ik heb zelf een paar zwarte halfhoge leren boots van Canali.
Dat is wat men mij bij de Sutor Mantellassi winkel in Milaan wist te vertellen. Ik liep daar op m'n Canali's naar binnen...
Volgens de heren daar komen de meeste goodyear Canali's van 3 tot x jaar geleden (x is hier >3) bij SM vandaan.
Zo hier en daar zie ik zelf ook wel wat gelijkenissen bij beide schoenen, en dan met name bij de afwerking van de (onderkant) zool en de constructie van het binnenwerk.

Duidelijk is in ieder geval dat Canali van meerdere fabrikanten gebruik maakt.
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

dennisbal

  • Gebruiker
  • Berichten: 434
    • Bekijk profiel
Re: Canali schoenen
Reactie #8 Gepost op: 05 september 2009 – 21:42:13
ik heb een paar schoenen van canali, en ik ben er toch wel erg blij mee!
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

HakeemT

  • Gebruiker
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen] Canali
Reactie #9 Gepost op: 08 september 2009 – 13:01:41
Even een plaatje uit het Sutor Mantellassi topic gebruikt:


In het rode vlak zie je, bij overgang naar de hak, 'inkepingen' in de zool. Dit bedoelde ik met de hierboven genoemde gelijkenis m.b.t. de afwerking van de zool.

Dit kan natuurlijk ook puur toeval zijn, of wellicht gebruiken SM en (de fabrikant van) Canali domweg dezelfde zolen-leverancier, maar alle goodyear en norvegese SM's die ik in mijn handen heb gehad hebben deze inkepingen, en alle 3+ jaar oude goodyear Canali's hebben dit, voor zover ik weet, ook. Andere merken in mijn eigen (bescheiden, dus niet representatieve) collectie hebben dergelijke inkepingen niet...
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

Andreas

  • Gebruiker
  • Berichten: 73
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen] Canali
Reactie #10 Gepost op: 08 september 2009 – 16:41:07
Vanmiddag ben ik even bij Jojo in de Huidenstraat naar binnen gelopen. Weinig interessants hing er, een paar jasjes in grote maten van Kiton, Attolini, Caruso en Brioni. Ik zag wel een aantal Canali wholecuts staan (in te kleine maten). Het leken me zo op het eerste gezicht aardige schoenen. De verkoopster beweerde dat Canali de schoenen zelf produceert. Opvallend waren de spijkertjes aan de zijkant van de zolen, op het breedste punt. Ze lijken qua afwerking niet echt op mijn Sutor Mantellassi.

Pax

  • Gebruiker
  • Berichten: 782
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen] Canali
Reactie #11 Gepost op: 08 september 2009 – 18:59:09
.......
Dit kan natuurlijk ook puur toeval zijn, of wellicht gebruiken SM en (de fabrikant van) Canali domweg dezelfde zolen-leverancier, maar alle goodyear en norvegese SM's die ik in mijn handen heb gehad hebben deze inkepingen, en alle 3+ jaar oude goodyear Canali's hebben dit, voor zover ik weet, ook.....

Dat zal dan wel de productiemethode van SM zijn. Handig zo'n herkenningsteken.
Een zolenleverancier die dergelijke zolen met inkepingen levert, lijkt mij uitgesloten.
Die inkepingen worden, m.i., als laatste toegevoegd, net als het geribbelde randje wat je soms op de rand van de zool ziet.
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen] Canali
Reactie #12 Gepost op: 08 september 2009 – 22:30:35
Inkepingen? Klinkt eerder als de zichtbare uiteinden van de welt, die tenslotte begint/ophoudt bij de voorkant van de hak, precies in het gebied dat HakeemT aangeeft. Logisch dat je die bij Goodyear en norvegese schoenen aantreft, alleen zijn ze bij Sutor Mantelassi kennelijk wat zichtbaarder dan bij andere merken.

HakeemT

  • Gebruiker
  • Berichten: 146
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen] Canali
Reactie #13 Gepost op: 08 september 2009 – 22:49:42
Afgezien of het daadwerkelijk de welt is die je ziet (los van het feit dat daar een stikrand loopt hoeft die natuurlijk niet zichtbaar te zijn) en dus daadwerkelijk met de constructie van de zool te maken heeft denk ik dat we wel ongeveer hetzelfde bedoelen:
Het gebied (overgang zool / hak) van die SM schoen komt optisch overeen met die van een Canali schoen (althans in de paren die ik heb kunnen vergelijken).
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

Pax

  • Gebruiker
  • Berichten: 782
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen] Canali
Reactie #14 Gepost op: 08 september 2009 – 23:11:58
Inkepingen? .....
Logisch dat je die bij Goodyear en norvegese schoenen aantreft, alleen zijn ze bij Sutor Mantelassi kennelijk wat zichtbaarder dan bij andere merken.

Ja "inkepingen", er is toch van dat gereedschap waar je dergelijke patronen mee kan maken?
Ik kan het even zo snel niet vinden (ben blijkbaar beter in het te onpas plaatsen van foto's).

Bij andere schoenmerken zou "het" wat minder zichtbaar zijn?
Ik zoek me rot maar kan het nergens vinden.
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!