Auteur Topic: Jeeves Store  (50000 keer gelezen)

Jeeves Store

  • Gebruiker
  • Berichten: 94
    • Bekijk profiel
Jeeves Store
Gepost op: 12 september 2016 – 10:58:28
Beste stijlforum-leden

Sta me toe mij kort voor te stellen. Mijn naam is Tom, ik volg het forum al lang en heb indertijd nog gepost. School en werk dachten daar toen spijtig genoeg anders over. Na mijn afstuderen bedacht ik mij wat ik wilde doen, en ik ben de laatste 8 maand bezig geweest met het opzetten van een online store. Dit als het resultaat van mijn ‘proxy’ activiteiten voor Vass. Ik heb lange tijd hun schoenen geproxy’d, en zo een hele goeie band opgebouwd met de mensen daar. Ik merkte dat het merk te lijden had onder zijn eigen groei, en dat Mr. Vass daar allesbehalve gelukkig van werd. Samen met hun heb ik enkele nieuwe ideeën uitgewerkt, en ik kreeg de smaak te pakken.

Het idee was om mijn kennis van leder en productietechnieken (doorgekregen van de mensen bij Vass, en geleerd door dagen op forums te spenderen), samen te brengen met de beste fabrikanten in Europa. Bij Vass zat ik in een luxe positie, je kan het zo gek niet bedenken of ze willen het wel proberen. Nieuwe leders, nieuwe modellen, alles kan. Maar ik wou mijn aanbod wat uitbreiden, en moest dus op zoek naar klein, traditionele productie fabrieken waar de mensen mijn idee ook zouden verstaan.

Om tot een punt te komen: in September was het dan eindelijk zo ver. De online store kan open gaan met producten zoals handgemaakte dassen, gevoerde en verhoogde riemen (een proces waarbij de riem wordt opgebouwd uit drie lagen leder, waarbij de middelste laag naar buiten toe is afgeschalmd), een collectie schoenen van Vass, OTC kousen van Bresciani, en handgemaakte lederen handschoenen met traditionele details zoals ‘quirks’.

Ik hoop op het forum wat feedback te vinden, eventueel wat klanten, maar zeker ook kennissen en vrienden.

De link naar de online winkel vinden jullie here:

http://www.jeeves.store

De link naar mijn Instagram account:

https://www.instagram.com/jeeves_store/

Vriendelijke groeten!
Tom

PS: een kortingscode voor Stijlforum leden: JEEVES10 kan je gebruiken voor een korting van 10 procent op alle RTW producten, uitgenomen Vass.

(@Clay, bedankt voor de hulp met het opstarten van dit topic!)
Laatst bewerkt op: 13 september 2016 – 12:17:02 door Clay
Jeeves Online store, een webwinkel voor zij die authentiek design, kwalitatieve materialen en een handgemaakt karakter waarderen.

Bezoek ons: www.jeeves.store
Onze eBay winkel: www.ebay.co.uk/usr/jeeves_onlinestore
Volg ons op: https://www.instagram.com/

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Jeeves Store
Reactie #1 Gepost op: 12 september 2016 – 13:26:06
Nu wel ;).

Lees de spelregels voor winkeliers ook even goed door.

patrique

  • Gebruiker
  • Berichten: 723
    • Bekijk profiel
Jeeves Store
Reactie #2 Gepost op: 12 september 2016 – 18:45:09
Goede fotografie en mooie producten!

Jeeves Store

  • Gebruiker
  • Berichten: 94
    • Bekijk profiel
Jeeves Store
Reactie #3 Gepost op: 12 september 2016 – 20:19:05
Bedankt Patrique!

De foto's zijn allemaal zelf genomen, en de meeste producten zelf ontworpen. Leuk om te horen dat deze worden geapprecieerd.

Ik hoop van het forum te kunnen gebruik maken wat meer tekst en uitleg te geven bij enkele producten. Als er vragen zijn of opmerkingen, mogen die ook altijd gepost worden!

Binnenkort komt een blog online, waar ik geregeld artikels zal posten betreffende de producten, maar meer nog betreffende leder, constructietechnieken en andere!

Alle Stijlforum leden genieten trouwens van een korting van 10% op alle RTW artikelen, de code zal weldra worden meegedeeld, tot die tijd mogen mensen mij rechtstreeks contacteren!
Jeeves Online store, een webwinkel voor zij die authentiek design, kwalitatieve materialen en een handgemaakt karakter waarderen.

Bezoek ons: www.jeeves.store
Onze eBay winkel: www.ebay.co.uk/usr/jeeves_onlinestore
Volg ons op: https://www.instagram.com/

Jeeves Store

  • Gebruiker
  • Berichten: 94
    • Bekijk profiel
Jeeves Store
Reactie #4 Gepost op: 12 september 2016 – 20:29:57
Graag had ik enkele producten verder aan jullie voorgesteld:

1. Bresciani 100% puur wollen sokken tot over de knie. Gemaakt van 140's Merino wol, in enkele prachitge kleuren voor de FW16 collectie. Met de hand gehecht aan de teen en de hiel, en gemaakt op tubulaire weefmachines.

Link: http://jeeves.store/socks/wool/



Link: http://jeeves.store/socks/wool/

2. Donkerblauwe das, gemaakt uit 100 zijde (Grenadine silk). Deze zijn gemaakt op weefgetouwen die meer dan 100 jaar oud zijn. In heel Europe zijn slechts 2 bedrijven te vinden die deze weving nog kunnne maken, beiden in Como. De textuur van de das is adembenemend.

Link: http://jeeves.store/ties/



3. Tenslotte een riem, ontworpen door ons, en geproduceerd in Hongarije. Het leder is Inca grain, een generfd leder van Tannerie Annonay, die ook levert aan enkele van de meest bekende schoen- en modemerken. In tegenstelling tot veel riemen zijn deze riemen opgebouwd uit drie lagen volnerfs leder. Dit maakt de riemen uitermate soepel, en geeft ze een mooi profiel. De boekels zijn gemaakt uit massieve messing, en met de hand bevestigd aan de riem. Een echt prachtig product, en 1 van de producten waar we het meest fier op zijn. Er is heel veel tijd in gekropen een riem te kunnen aanbieden uit deze kwaliteit leder, met dergelijk niveau van afwerking, en toch aan een heel schappelijke prijs.

Link: http://jeeves.store/belts/



Voor de rest laat ik het verkennen van de site aan jullie over ;)!
Jeeves Online store, een webwinkel voor zij die authentiek design, kwalitatieve materialen en een handgemaakt karakter waarderen.

Bezoek ons: www.jeeves.store
Onze eBay winkel: www.ebay.co.uk/usr/jeeves_onlinestore
Volg ons op: https://www.instagram.com/

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Jeeves Store
Reactie #5 Gepost op: 13 september 2016 – 10:53:40
Ziet er goed uit en Vass is een mooie keuze voor goed schoeisel.  :thumbsup:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

marsvos

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.124
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Jeeves Store
Reactie #6 Gepost op: 13 september 2016 – 10:57:49

Lekker wel
Laatst bewerkt op: 13 september 2016 – 11:32:47 door marsvos

summit

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.352
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Jeeves Store
Reactie #7 Gepost op: 13 september 2016 – 11:26:43
Mooie shop

Jeeves Store

  • Gebruiker
  • Berichten: 94
    • Bekijk profiel
Jeeves Store
Reactie #8 Gepost op: 13 september 2016 – 12:01:09
Bedankt aan allen voor de positieve reacties! Vass is inderdaad heel goed schoeisel, we kennen de mensen achter het merk al een klein vijf jaar en konden geen mooier merk bedenken om in de winkel aan te bieden.

Hopelijk is de site wat gebruiksvriendelijk voor iedereen. Er is veel tijd gekropen in het schrijven van de tekstjes bij ieder product, en die zijn van uitzonderlijk belang om aan te tonen dat over ieder detail is nagedacht, en dat ieder product met een reden een plaatsje heeft bekomen in de winkel.

De kortingscode is nu acties: JEEVES10 kan je gebruiken voor een korting van 10 procent op alle RTW producten, uitgenomen Vass.

Gratis verzending in heel Europe en vanaf €150 wereldwijd!

Het lijkt alsof ik mijn eerste post niet meer kan aanpassen, hopelijk vinden alle Stijlforum leden hun weg naar de code.
Jeeves Online store, een webwinkel voor zij die authentiek design, kwalitatieve materialen en een handgemaakt karakter waarderen.

Bezoek ons: www.jeeves.store
Onze eBay winkel: www.ebay.co.uk/usr/jeeves_onlinestore
Volg ons op: https://www.instagram.com/

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Jeeves Store
Reactie #9 Gepost op: 13 september 2016 – 12:17:33

Het lijkt alsof ik mijn eerste post niet meer kan aanpassen, hopelijk vinden alle Stijlforum leden hun weg naar de code.


heb 't voor je toegevoegd. Succes met de winkel!

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Jeeves Store
Reactie #10 Gepost op: 13 september 2016 – 13:59:39
Ik ben eens uitgebreid door de shop 'gelopen'; mooie spullen in mooie materialen.  :thumbsup:

Er zal ongetwijfeld op ieder forum wel iemand te vinden zijn die het hoge 'austrohungaro' gehalte van Vass e.d. gaat opmerken (kom er maar in), maar ik vind het persoonlijk erg moedig een in Nederland en België een niet/weinig verkocht merk te gaan voeren; de 1184 op de F last (tezamen met de U last de mooiste leest imho) is erg mooi en wordt in de nabije toekomst wellicht een optie voor mij.  8)
Laatst bewerkt op: 13 september 2016 – 14:33:11 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Jeeves Store

  • Gebruiker
  • Berichten: 94
    • Bekijk profiel
Jeeves Store
Reactie #11 Gepost op: 13 september 2016 – 14:51:34
Beste Leone,

Dat klopt inderdaad, het is jammer genoeg (nog) geen bekend merk, maar zoals je zelf aangeeft zijn de F en U leest 2 van hun mooiste leesten, en eerder West dan Oost Europees van vorm. Met het juist model en materiaal, blazen deze schoenen veel West-Europese merken uit het water, die voor het dubbel van de prijs verkocht worden. En dat dan nog eens volledig met de hand gemaakt. Ik heb al talloze keren de fabriek bezocht, en grote machines vind je daar simpelweg niet.

Het soepele leder, de smalle zool, de met de hang genaaide rand maken dit echt heel comfortable schoenen. Ik kan mij herinneren dat mijn grootouders/ouders vroeger altijd zeiden 'een paar schoenen van Church's moet je weken inlopen' (toen Church's nog het hoogste goed was in Brugge). Bij Vass is dit simpelweg niet het geval, telkens ik een paar voor mezelf koop trek ik de doos open, en hups het huis uit.

Toegegeven, tot nog toe slaan de schoenen voornamelijk aan in landen zoals de VS, Singapore en Japan, waar ze het gewend zijn te moeten inkopen uit Europe, en dan maakt het ze minder uit van waar de schoen exact moet komen. Voor een Belgische of Nederlandse koper ligt de drempel wat hoger om online te kopen, spijtig genoeg. De aantrekkelijke prijs voor een buitenlander speelt hier zeker ook in mee.

Vass is zeker het proberen waard, als je zover bent geef je ons maar een seintje en we kunnen zeker iets uitwerken :)!

Aan alle Stijlforum leden is het trouwens ook altijd toegestaan enkele schoenen te komen passen bij mij thuis in Brugge. Niet zo ver als je dichtbij woont ;)!

Jeeves Online store, een webwinkel voor zij die authentiek design, kwalitatieve materialen en een handgemaakt karakter waarderen.

Bezoek ons: www.jeeves.store
Onze eBay winkel: www.ebay.co.uk/usr/jeeves_onlinestore
Volg ons op: https://www.instagram.com/

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Jeeves Store
Reactie #12 Gepost op: 13 september 2016 – 17:15:33
Dat 'inbreken' van schoenen heb ik altijd een broertje dood aan gehad en daarom al heel lang geleden op zoek gegaan naar een merk waarbij dat minder of geheel niet hoeft; via EG en JLP ben ik uiteindelijk uitgekomen bij Saint Crispin's.  8)

Bij dit merk is het voor mij ook altijd uit de doos halen, aan de voet doen, lopen en dan geen perikelen of ongemakken voor de de voet.  :thumbsup:

Het prijs verschil tussen SC en Vass is opmerkelijk en ben dan ook benieuwd naar pasvorm en kwaliteit irl.

SC402 voor rond de euro 1500,=


Vass 1184 voor rond de euro 750,=?
Laatst bewerkt op: 13 september 2016 – 17:19:35 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.372
    • Bekijk profiel
Jeeves Store
Reactie #13 Gepost op: 13 september 2016 – 17:25:00
Nou, wat let je?
Kopen en ons informeren.

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Jeeves Store
Reactie #14 Gepost op: 13 september 2016 – 17:52:36
Jij mag ook best eerst hoor, dan kan je jouw ervaringen met ons delen.  ;D

Voorlopig hebben eerst andere uitgaven voorrang; binnenkort naar Santorini en daarna Zweden, geld moet dan wel rollen, maar je kan het maar een keer uitgeven nietwaar?  :)
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“