Auteur Topic: Hermès  (65444 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Hermès
Reactie #135 Gepost op: 30 maart 2012 - 23:32:18
Bijna net zo mooi als mijn bruine garza fina. : )

Charlie

• Gast
Reactie #136 Gepost op: 31 maart 2012 - 00:18:10
Leg mij nu eens uit waarom je zo'n bedrag zou moeten betalen voor een simpel flinterdun grenadine dasje?

Enkel omdat er Hermes op staat?

Mediaman

• Gast
Reactie #137 Gepost op: 31 maart 2012 - 06:24:37
Leg mij nu eens uit waarom je zo'n bedrag zou moeten betalen voor een simpel flinterdun grenadine dasje?

Enkel omdat er Hermes op staat?

Ik heb niet de indruk dat je open staat voor argumenten als je dat soort negatieve termen gebruikt maar goed,....

Er staar nergens een bedrag als ik het goed heb, maar laten we voor de discussie zeggen € 145,- waarom je dat dan wel zou betalen voor de huidige exemplaren obv alleen het materiaal ontgaat me. Tenslotte staat daar ook enkel Hermès op. 

Ik zou het bedrag betalen omdat het vakmanschap,een zeer zorgvuldige maakwijze en de hoge kwaliteit van materialen er van afstraalt (tevens de redenen om het te posten) Dit zal waarschijnlijk resulteren in een zeer fraai geknoopte das om mijn nek. Dat het een 'vintage' exemplaar is geeft het een extra dimensie voor mij, de kans dat iemand met dezelfde das loopt is daardoor kleiner. En ja ook omdat er Hermès op staat, nu éénmaal een iconisch merk voor dassen. Als je iets koopt, koop dan iets goeds, met een oorsprong en een goede reputatie op dat vlak.

Komend van jou vind ik het eigenlijk een vreemde vraag, naar mijn idee ben jij juist ook gevoelig voor dit soort elementen.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #138 Gepost op: 31 maart 2012 - 09:23:40
Ach, was Hermès niet Frans maar Brits dan hadden we deze discussie niet gehad.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Charlie

• Gast
Reactie #139 Gepost op: 31 maart 2012 - 11:08:12
Ik heb niet de indruk dat je open staat voor argumenten als je dat soort negatieve termen gebruikt maar goed,....

Er staar nergens een bedrag als ik het goed heb, maar laten we voor de discussie zeggen € 145,- waarom je dat dan wel zou betalen voor de huidige exemplaren obv alleen het materiaal ontgaat me. Tenslotte staat daar ook enkel Hermès op. 

Ik zou het bedrag betalen omdat het vakmanschap,een zeer zorgvuldige maakwijze en de hoge kwaliteit van materialen er van afstraalt (tevens de redenen om het te posten) Dit zal waarschijnlijk resulteren in een zeer fraai geknoopte das om mijn nek. Dat het een 'vintage' exemplaar is geeft het een extra dimensie voor mij, de kans dat iemand met dezelfde das loopt is daardoor kleiner. En ja ook omdat er Hermès op staat, nu éénmaal een iconisch merk voor dassen. Als je iets koopt, koop dan iets goeds, met een oorsprong en een goede reputatie op dat vlak.

Komend van jou vind ik het eigenlijk een vreemde vraag, naar mijn idee ben jij juist ook gevoelig voor dit soort elementen.

Akkoord. Je hebt gelijk. Misschien komt het gewoon omdat ik het niet zo op grenadine dasjes heb.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #140 Gepost op: 31 maart 2012 - 12:18:22
Je kan de kwaliteit er inderdaad wel van af zien, maar zo'n bijna transparante flut {lees super lightweight} dasje kan mij niet bekoren vooral omdat ik een voorkeur heb voor middle- and heavy weight dassen omdat deze duidelijk mooier 'vallen'.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #141 Gepost op: 31 maart 2012 - 18:13:47
Fraaie das! Iedereen die weleens 'n dag van Hermès in z'n handen heeft gehouden weet dat het een klasse apart is. Is er überhaupt eigenlijk een prijs van deze vintage das bekend?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #142 Gepost op: 31 maart 2012 - 18:36:12
Schitterend. Jammer dat de Engelsen niet zoiets kunnen maken
+1

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #143 Gepost op: 31 maart 2012 - 18:36:58
Je kan de kwaliteit er inderdaad wel van af zien, maar zo'n bijna transparante flut {lees super lightweight} dasje kan mij niet bekoren vooral omdat ik een voorkeur heb voor middle- and heavy weight dassen omdat deze duidelijk mooier 'vallen'.
Experimenteren, Leone.
Schitterende das.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #144 Gepost op: 31 maart 2012 - 18:37:37
Gewoon door Sam Hober laten maken en een paar middagen in de zon leggen.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #145 Gepost op: 31 maart 2012 - 18:38:56
Wil jij dat voor mij doen dan?
Ga wel iets bij die beste man bestellen. Leuk voor bij de blazer.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #146 Gepost op: 31 maart 2012 - 18:44:45
: ) Sure.

Garza fina is erg mooi, B. Ik kan je de staaltjes wel sturen.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #147 Gepost op: 31 maart 2012 - 18:46:47
Jazeker, C.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #148 Gepost op: 31 maart 2012 - 18:48:53
Consider it done.