Auteur Topic: Isaia  (49983 keer gelezen)

Beginneling83

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.107
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Re: Isaia
Reactie #15 Gepost op: 18 april 2013 – 11:52:15
Ik zou gewoon eens naar een winkel gaan en daar wat proberen. Voor die 100 e die je nu weggooit aan deze winkeldochters kun je - zeker in de uitverkoop of bij de Oger dump - best een leuk overhemd scoren.

ja klopt kom alleen uit pauper tilburg en beetje klikken achter me pc is makkelijker dan de auto pakken daarheen maar ik ga binnenkort naar Amsterdam daar woont me broer dan ga ik zeker even langs die Oger store want ik wil nog wel zon maffeis hemd.
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

NielsK

  • Gebruiker
  • Berichten: 633
    • Bekijk profiel
Re: Isaia
Reactie #16 Gepost op: 18 april 2013 – 11:54:21
ja daar heb je gelij in, maar ik bestel nu gewoon wat shirts van alle grote merken en dan kijk ik gewoon welke het beste zit.
Doe ik inderdaad ook. Koop via MP vaak shirts van allerlei merken om te proberen. Zo kom je er achter welke pasvorm en stoffen het best passen en kan je altijd nog meer geld uitgeven aan een goed passend shirt

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Re: Isaia
Reactie #17 Gepost op: 18 april 2013 – 12:13:09
ja klopt kom alleen uit pauper tilburg en beetje klikken achter me pc is makkelijker dan de auto pakken daarheen maar ik ga binnenkort naar Amsterdam daar woont me broer dan ga ik zeker even langs die Oger store want ik wil nog wel zon maffeis hemd.
Al bij VanDijk in Waalwijk gekeken? Heb overigens geen idee welke shirtmerken ze hebben (site is niet echt overzichtelijk wat dat betreft... en wat de rest betreft ook).

Beginneling83

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.107
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Re: Isaia
Reactie #18 Gepost op: 18 april 2013 – 13:12:36
ja ze hebben finamore en volgens mij ook maffeis. omdat ik een beginner ben ben ik idd nog veel zoekende, dan snuffel ik leiver overal wat dingen bij elkaar waar af en toe een miskoop tussen zit, maar zo krijg ik wel veel feel wat er zowel is. Kan het me financieel nog niet veroorloven van allerlei grote merken verschillende dingen te kopen "ter probeer" in de duurdere winkels.
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Isaia
Reactie #19 Gepost op: 18 april 2013 – 13:22:24
Hemden op het niveau van Maffeis/Finamore etc ontlopen elkaar niet veel kwalitatief gezien, zou dus vooral kijken naar de pasvorm en de stof.

Dat is in de winkel juist makkelijker te beoordelen dan online.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.372
    • Bekijk profiel
Re: Isaia
Reactie #20 Gepost op: 18 april 2013 – 13:26:16
Al bij VanDijk in Waalwijk gekeken? Heb overigens geen idee welke shirtmerken ze hebben (site is niet echt overzichtelijk wat dat betreft... en wat de rest betreft ook).
Mazzarelli ongetwijfeld als maatje van Frans Boone. ;)

lauw

  • Gebruiker
  • Berichten: 78
    • Bekijk profiel
Re: Isaia
Reactie #21 Gepost op: 18 april 2013 – 13:30:27
@beginneling83, van die twee shirts die je via de bay koopt had je ook een Finamore/Isaia/Maffeis kunnen kopen uit de huidige collectie en aangepast tot de perfecte snit. Ik zou eerder voor kwaliteit gaan (dan maar wat shirts minder), dan voor kwantiteit.

Ik heb in het begin ook deze fout gemaakt, scoorde het liefst in de uitverkoop een aantal items dan voor de volledige prijs minder te kopen. Gevaar is alleen dat je vervolgens toch nog veel geld uitgeeft en uiteindelijk dingen hebt die het 'net niet' zijn. Just a tip :-)

Beginneling83

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.107
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Re: Isaia
Reactie #22 Gepost op: 18 april 2013 – 13:52:11
doet het ook tegen beter weten in heb je helemaal gelijk in hoor. maja als ik er 5 ofzo heb dan ben ik tevreden,. het vervelende is ik heb 70 andere hemden due ik nu opeens een stuk minder interessant vind dan die 2 lijpe die ik nu heb.
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Mr Cheap

  • Gebruiker
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Re: Isaia
Reactie #23 Gepost op: 18 april 2013 – 17:44:57
Ik herken dit ook, de hebzucht wordt dan groot als je met veel korting kunt kopen en vervolgens hangt 't jaren in de kast. Je moet dan goed uitkijken maar meestal zit je bij Oger wel safe.

Online shirt kopen is helemaal een risk aangezien de winkelier vaak zijn eigen modellen heeft. Zo is Mazzarelli bij PB zeer strak, bij saxon's iets ruimer en heeft men bij Via Andres weer andere boorden. Heb geen ervaring met Isaia maar kan mij er iets bij voorstellen.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.372
    • Bekijk profiel
Re: Isaia
Reactie #24 Gepost op: 18 april 2013 – 18:20:29
Wie is PB?

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Isaia
Reactie #25 Gepost op: 18 april 2013 – 19:32:32
Phrans Beaune?

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.372
    • Bekijk profiel
Re: Isaia
Reactie #26 Gepost op: 18 april 2013 – 19:49:02
Oh, maar die heeft toch geen RTW Mazzarelli meer?

Mr Cheap

  • Gebruiker
  • Berichten: 89
    • Bekijk profiel
Re: Isaia
Reactie #27 Gepost op: 18 april 2013 – 20:01:07
Moet FB zijn inderdaad was ff in de war met de meubelmaker.

Beginneling83

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.107
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Re: Isaia
Reactie #28 Gepost op: 28 mei 2013 – 12:14:08







prachtige stof. mouwlengte is goed, alleen taille te ruim gaat naar de kleermaker en dan is ie perfect.

Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Emilio

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.317
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Re: Isaia
Reactie #29 Gepost op: 28 mei 2013 – 12:14:56
Wat vind je het mooist? Isaia, finamore of Maffeis?