Auteur Topic: John Lobb  (427702 keer gelezen)

guest45

• Gast
Re: John Lobb
Reactie #1230 Gepost op: 08 maart 2013 - 09:41:11
Daar heeft Swann het toch niet over?

Zet een aantal G&G, EG en JLP modellen naast elkaar. Kies de mooiste die het beste bij jouw voet past. Prima als dat G&G bijv.
Om JLP van te voren door te strepen omdat er een gekke geschiedenis achter de merknaam zit vind echter ik kortzichtig. Net als een technisch goed horloge dat je mooi vindt niet kopen omdat de merknaam klinkt als die van een goedkoop automerk.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1231 Gepost op: 08 maart 2013 - 09:47:24
Ging er vanuit dat je opmerking algemener was gezien de voorgaande discussie over looks.

Desalniettemin, Swann heeft het over beleving.
Lijkt me weldegelijk relevant bij de aanschaf van schoenen uit deze prijsklasse. JL is niet uniek in de kwaliteit die ze bieden, dus gaan ook andere zaken een rol spelen.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #1232 Gepost op: 08 maart 2013 - 09:47:32
Het maakt niet meer uit hoe een schoen eruit ziet?

Zoals aangegeven kan je er ook doorsnee modellen aanschaffen; fantastisch gemaakt, wanneer jouw voorkeur hier naar uit gaat en waar je dan uiteraard ook voor betaald.

Het heeft zo weinig zin enig merk te veroordelen op basis van de minder mooie modellen, daar hebben ze allen tenslotte 'last' van.

Beleving is tenslotte subjectief en vaak 'gebakken' lucht, soms zelfs samen gaand met vooroordelen e.d. JLP is eigenlijk best uniek te noemen in de prestige line qua kwaliteit etc.
Laatst bewerkt op: 08 maart 2013 - 09:51:18 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1233 Gepost op: 08 maart 2013 - 09:51:06
Het heeft zo weinig zin enig merk te veroordelen op basis van de minder mooie modellen, daar hebben ze allen tenslotte 'last' van.

Dus omdat de meeste modellen die ik voorbij zie komen me niet aanspreken en dat constateer veroordeel ik John Lobb? Doe niet zo dramatisch zeg.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1234 Gepost op: 08 maart 2013 - 09:53:27
Dus omdat de meeste modellen die ik voorbij zie komen me niet aanspreken en dat constateer veroordeel ik John Lobb? Doe niet zo dramatisch zeg.

Nix dramatisch aan; het is een opmerking in zijn algemeenheid en niet uitsluitend aan jou gericht.  :-s
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1235 Gepost op: 08 maart 2013 - 09:53:32
Swann heeft het over beleving.
Lijkt me weldegelijk relevant bij de aanschaf van schoenen uit deze prijsklasse. JL is niet uniek in de kwaliteit die ze bieden, dus gaan ook andere zaken een rol spelen.
+1.
Be yourself no matter what they say

guest45

• Gast
Reactie #1236 Gepost op: 08 maart 2013 - 09:55:42
Ging er vanuit dat je opmerking algemener was gezien de voorgaande discussie over looks.

Desalniettemin, Swann heeft het over beleving.
Uiterlijk en fit lijken me heel belangrijk. Dat laatste misschien wel belangrijker dan een klein verschil in kwaliteit.
Voor mij is de beleving van de aanschaf (veel) minder belangrijk dan het product zelf maar ik snap dat niet iedereen er zo over denkt. Anders zouden al die winkels op de PC wel niet zo chic zijn ingericht  :twisted:

Overigens spreken veel JLP modellen mij ook niet zo aan. Behalve de St Crepin Dub. monk  =P~

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1237 Gepost op: 08 maart 2013 - 09:57:33
Het onderscheid tussen de merken is qua merknaam en logo eigenlijk best groot:

Lobb ltd London:

John Lobb Paris:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1238 Gepost op: 08 maart 2013 - 10:00:18
Uiterlijk en fit lijken me heel belangrijk. Dat laatste misschien wel belangrijker dan een klein verschil in kwaliteit.
Voor mij is de beleving van de aanschaf (veel) minder belangrijk dan het product zelf maar ik snap dat niet iedereen er zo over denkt.

Het één sluit het andere niet uit.

Het totaalplaatje moet voor mij kloppen, en er zijn zowel bij high end schoenen, auto's, horloges, shirts, etc. etc. zat alternatieven waar dat plaatje wel volledig klopt. Dan kan ik me prima voorstellen dat je een merk uitsluit omdat het je niet aanstaat.

De aanschaf van luxegoederen is volgens mij niet sec een objectieve keuze.

guest45

• Gast
Reactie #1239 Gepost op: 08 maart 2013 - 10:04:53
Dan kan ik me prima voorstellen dat je een merk uitsluit omdat het je niet aanstaat.
Ik dus niet. Als ze goed spul maken, eigelijk precies waar je naar op zoek bent, heb je alleen jezelf ermee om vanwege een of andere halfbakken moralistische reden het niet te kopen. Als de schoen niet goed zit of je hem simpel weg niet mooi vindt is dat natuurlijk een ander verhaal.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1240 Gepost op: 08 maart 2013 - 10:05:39
Merkbeleving is inderdaad voor velen (mijzelf incluis) belangrijk. Dat de RTW collectie van JL nu in handen van Hermès is vind ik dan weer niet zo belangrijk... De schoenen worden nog altijd in Engeland gemaakt en de kwaliteit is super.
Om de vergelijking met horloges te maken: ik denk dat er buiten Rolex en Patek weinig (grote) merken zijn die niet bij een 'groep' behoren.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1241 Gepost op: 08 maart 2013 - 10:12:35
Dat heb ik ook nog niet eerder zien gebeuren nee...

Ik zit nu echt te broeden op een merk dat dit ook heeft. JL is anders op geheel eigen wijze uniek. Twee logo's. Chic hoor.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1242 Gepost op: 08 maart 2013 - 10:23:30
Ik zit nu echt te broeden op een merk dat dit ook heeft. JL is anders op geheel eigen wijze uniek. Twee logo's. Chic hoor.

Tsja, 2 verschillende merken met ieder een eigen logo; das niet uniek, volgens mij zie dat overal.  :-$
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1243 Gepost op: 08 maart 2013 - 10:48:39
Ik dus niet. Als ze goed spul maken, eigelijk precies waar je naar op zoek bent, heb je alleen jezelf ermee om vanwege een of andere halfbakken moralistische reden het niet te kopen. Als de schoen niet goed zit of je hem simpel weg niet mooi vindt is dat natuurlijk een ander verhaal.

Zolang er net zulke goede alternatieven zijn van een ander merk waar je je beter bij voelt, waarom niet?

Ik snap je logica niet, eerst zeg je dat de beleving van de aanschaf voor jou (veel) minder belangrijk dan het product zelf maar dat je snapt dat niet iedereen er zo over denkt en dus andere afwegingen maakt, en vervolgens begin je over een in jouw ogen halfbakken moralistische reden en dat je er geen reet van snapt dat iemand op basis van die mening een afweging maakt? Wat is het nou?

Ik geloof het in dit draadje wel, vermoeiende discussie dit.

guest45

• Gast
Reactie #1244 Gepost op: 08 maart 2013 - 10:56:54
Zolang er net zulke goede alternatieven zijn van een ander merk waar je je beter bij voelt, waarom niet?
Spijker op zijn kop. Kan me alleen niet voorstellen dat dat twee schoenen het lijstje  van eisen en wensen op dezelfde wijze doorstaan waardoor deze laatste factor beslissend wordt.

snapt dat niet iedereen er zo over denkt en dus andere afwegingen maakt
Ah, de smiley hintte niet duidelijk genoeg naar ironie.