Auteur Topic: Tweeds  (144309 keer gelezen)

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Tweeds
Reactie #60 Gepost op: 20 januari 2007 – 20:22:20
Ik zou voor een lichtblauw shirt gaan en een paar versleten jeans :P

Aero

  • Gebruiker
  • Berichten: 961
    • Bekijk profiel
Tweeds
Reactie #61 Gepost op: 20 januari 2007 – 20:33:22
Citaat van: "Orange"
Iedereen die tot nu toe heeft gepost bedankt voor de tips ;), ik draag alleen zeer weinig jeans broeken.

Ik heb nu al spijt dat ik het woord roze heb genoemd in de topicstart :P.
En Aero voor jouw informatie ik heb geen roze fobie, ik vind alleen elk effen roze shirt dan wel trui te duur :D.


Ach maakt toch niet uit dat je roze noemt, als jij je daar niet gemakkelijk bij voelt of niet mooi vind dan kan dat :D (ik vind het persoonlijk niet tever gaan) Het moet je natuurlijk ook staan

Ik zou igg gaan voor Lichtblauw + Jeans of Wit + Jeans, als je sportief wil en voor een wat nettere aangelegenheden zou ik zandkleurig of beige proberen.  Ohja en een pochetje zou ook niet misstaan denk ik

En als je roze te duur vind moet je even naar belgie gaan http://www.telegraaf.nl/binnenland/57137461/Wij_krijgen_onverkoopbaar_roze_uit_Belgi%C3%AB.html

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Tweeds
Reactie #62 Gepost op: 20 januari 2007 – 20:44:59
Geeft een beetje een idee wat kan.........



Support your local Mikey Fuoco chapter.

Aero

  • Gebruiker
  • Berichten: 961
    • Bekijk profiel
Tweeds
Reactie #63 Gepost op: 20 januari 2007 – 21:11:05
Om even door te gaan met plaatjes:

Wit kan ook :P



Dit vind ik een wat vrolijkere combi


Carel

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.064
    • Bekijk profiel
Tweeds
Reactie #64 Gepost op: 20 januari 2007 – 21:12:35
Ik las ergens op een buitenlandse site dat witte broeken ook weer terug komen.. werd nu al gedragen in italie.
Tribula

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Tweeds
Reactie #65 Gepost op: 20 januari 2007 – 21:14:45
gusto, die bovenste is een hele mooie combinatie. Wil over 2 weken bij SuitSupply zo'n jasje op maat laten maken (ongevoerd, cashmere blendje, iets lichter bruin, voor de lente onder een grijze/witte pantalon).

Die onderste combinatie vind ik de broek echt niet mooi staan bij het jasje en shirt/das combinatie (de dasspeld kan natuurlijk al helemaal niet).

Zelf zou ik bij het jasje van Orange ook een jeans dragen net zoals anderen hier opperen. Mooie roze of wit hemd erbij en natuurlijk een pochetje om het compleet te maken.

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
Tweeds
Reactie #66 Gepost op: 21 januari 2007 – 00:22:15
iig een contrasterende broek imho. Dus geen beige/khaki eronder.

Mooi navy pantalon of een jeans. Qua hemden kun je ook wle aardig uit de voeten. Tinten als roze en lichblauw komen wel leuk uit denk ik. Vermijd paars en geel
Sailing, an expensive way to travel for free"

Michael

  • Gebruiker
  • Berichten: 570
    • Bekijk profiel
Tweeds
Reactie #67 Gepost op: 21 januari 2007 – 04:07:31
Alles kan, zeer makkelijke kleur. Gewoon even combineren en kijken wat je erzelf van vind (toch wel het belangrijkste) Verder niet druk om maken!

Napoleon

  • Gast
Tweeds
Reactie #68 Gepost op: 21 januari 2007 – 15:22:58
dat jasje van die gast (bovenste foto aero) is echt gaaf vooral die revers

Orange

  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
Tweeds
Reactie #69 Gepost op: 21 januari 2007 – 16:11:10
Wat vinden jullie van een bruin overhemd?

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
Tweeds
Reactie #70 Gepost op: 21 januari 2007 – 16:25:21
Citaat van: "Orange"
Wat vinden jullie van een bruin overhemd?


Persoonlijk vind ik een effen bruin shirt niks. Effen vind ik alleen mooi bij wit, lichtblauw en roze.
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Tweeds
Reactie #71 Gepost op: 21 januari 2007 – 18:03:26
Citaat van: "Orange"
Wat vinden jullie van een bruin overhemd?

Bruin lijkt me typisch geschikt voor schoenen, broeken, jassen, truien, etc., maar niet voor overhemden. Ik moet zeggen dat ik in mijn beleving meer conservatieve keuzes maak dan het gemiddelde lid van dit forum.

Wat betreft overhemden voor formeel gebruik ben ik geneigd te stellen 'behalve wit en blauw is alles onzin', maar dat neemt niet weg dat bepaalde stoffen in andere kleuren -mits stijlvol- ook geschikt kunnen zijn voor een informeel overhemd. Het schijnt mij toe dat een andere kleur dan vooral moet worden gezocht in een bepaald streep-design, maar niet in een effen kleur.

Andere kleuren kunnen natuurlijk prima in een das of een pochet terugkomen.

Kortom, als je bruin wilt dragen onder het tweed jasje dat je hebt gepost, dan zou ik dat doen in de vorm van een trui, met daaronder bijvoorbeeld een overhemd in streep-design met een warm rode kleur.

Groeten,
Don

Dhr. Lex P

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.101
    • Bekijk profiel
Tweeds
Reactie #72 Gepost op: 21 januari 2007 – 18:08:04
Citaat van: "Orange"
Wat vinden jullie van een bruin overhemd?


Vind het niet mooi, valt ook weinig te combineren naar mijn idee. En de combinatie bruin-hemd klinkt ook fout :wink:
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Orange

  • Berichten: 21
    • Bekijk profiel
Tweeds
Reactie #73 Gepost op: 22 januari 2007 – 00:39:07
Bedankt voor de reacties maar ik wil het niet gaan dragen met een das ;).

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Tweeds
Reactie #74 Gepost op: 22 januari 2007 – 01:10:16