Auteur Topic: Double-breasted pakken  (197864 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Double-breasted pakken
Reactie #345 Gepost op: 07 november 2010 - 13:20:35

Dirk

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #346 Gepost op: 07 november 2010 - 15:21:30
Erg mooi. Enige minpunt het het ticketpocket die het wat druk maakt aan de rechterzijde, maar erg mooi hoor! Ik wil ook nog DB in flannel, ooit.
You can buy clothes, but you can't buy style

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #347 Gepost op: 07 november 2010 - 15:25:41
fraai hoor!
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #348 Gepost op: 07 november 2010 - 15:31:19
Ik vind het een erg fraaie DB, en ik stoor me totaal niet aan een ticketpocket, waarom zou het druk maken dan?
Always have a better answer.

Snob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #349 Gepost op: 07 november 2010 - 15:33:17
Anderson & Sheppard ?
Mooi hoe het lijnenspel van de schouder overgaat in de mouw. Vakwerk!

Where has all the glamour gone?

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #350 Gepost op: 07 november 2010 - 16:47:50
Ik vind het een erg fraaie DB, en ik stoor me totaal niet aan een ticketpocket, waarom zou het druk maken dan?
Ja dat snap ik ook niet.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #351 Gepost op: 07 november 2010 - 20:01:50
Ja dat snap ik ook niet.

Bij een DB jasje komen de sluitknopen erg dicht bij de flappen van de zakken te staan. Daarbij komt de rand van de overslag hier ook nog in de buurt, waardoor je vrij veel 'onderbreking' krijgt van het geheel aan die zijde.

Overigens vind ik het zelf niet zo'n probleem, maar ik kan mij voorstellen waarom anderen dat wel van mening zijn.
Het zou een uitkomst kunnen zijn om de ticketpocket zonder flap uit te voeren.

Edit:
Om nog even in te haken op het vorige plaatje, wat ik bedoel met een cm minder, is de sluitnoop een cm dichter naar het midden te plaatsen. Daardoor moet je de 'showing' knopen ook een cm naar het midden plaatsen. Dit scheelt je 2 cm in afstand. Het klinkt als weinig, maar optisch lijkt het jasje daardoor minder breed.
Natuurlijk is dit hypothetisch gesproken, want een dergelijke ingreep verandert ook de fit.
Laatst bewerkt op: 07 november 2010 - 20:03:48 door Mad Hatter

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #352 Gepost op: 08 november 2010 - 09:48:30

Dit zijn erg mooie jasje, en het is goed te zien wat voor verschil de hoogte van de gorge kan maken. Je kunt nu niet meer aankomen met te lage puntjes. Vind ik persoonlijk.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #353 Gepost op: 08 november 2010 - 11:05:52
Je bedoelt dat men naar hedendaagse maatstaven een hoger opgesneden revers preferreert ?
Dat klopt overigens wel met het beeld van de 'gewone' revers, die hebben de laatste tijd ook een hoger 'knipje' dan een jasje van enige jaren geleden.
Met een lage knip in de revers ziet het er inderdaad meteen wat gedateerd uit. Niet eens klassiek, maar gedateerd vind ik.

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #354 Gepost op: 09 november 2010 - 15:57:00
Hoogte van de revers heeft wat mij betreft ook met lichaamsbouw te maken; zeker bij piekende revers op een double breasted pak geven lage(re) revers meer breedte en hoge(re) juist meer lengte.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #355 Gepost op: 10 november 2010 - 08:14:39
Hoge of lage revers is slechts een modeverschijnsel wanneer men de beleving heeft dat iets gedateerd mag heten omdat dit voordien meer gebruikt werd.
Klassiek is wat mij betreft een veel betere woordkeuze omdat zoals Janus ook al aangeeft het te maken kan hebben met de lichaamsbouw van deze persoon en wat men daarvan wilt versterken dan wel camoufleren, bovendien kan 4 of 6 knoop ook nog de keuze voor een hoge dan wel lage knip beïnvloeden.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

andersonsheppard

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #356 Gepost op: 10 november 2010 - 14:05:50
Heeft iemand op het forum ervaring met double-brested pakken van the Red of SuitSupply. Ik zit er namelijk over te denken om eens een DB pak te bestellen om te zien hoe dit mij bevalt, maar wil niet gelijk heel veel geld eraan uitgeven (voor het geval ik me er niet lekker in voel en het nooit aan ga trekken). Ik vind DB pakken prachtig en het lijkt me bijzonder comfortabel door de overslag van de revers. Ik vind dat bij een DB overjas ook het geval.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #357 Gepost op: 10 november 2010 - 14:13:09
Ik betwijfel of Suitsupply en Oger met The Red DB leveren.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #358 Gepost op: 10 november 2010 - 14:15:45
Suitsupply levert wel DB maar dat is in 'make 3', dat ergens begint rond de 700 à 800 euro. De kracht van Suitsupply, de prijs-kwaliteit verhouding, is dan weg.

andersonsheppard

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #359 Gepost op: 10 november 2010 - 17:13:33
Suitsupply levert wel DB maar dat is in 'make 3', dat ergens begint rond de 700 à 800 euro. De kracht van Suitsupply, de prijs-kwaliteit verhouding, is dan weg.

Dat kun je wel stellen ja, voor dat geld zou ik eerder kijken of ik bij de vrienden van Oger terecht kan voor DFS, maar ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn met de Red lijn. Wat moet ik me voorstellen bij 'make 3'?