Auteur Topic: Double-breasted pakken  (197866 keer gelezen)

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Re: Double-breasted pakken
Reactie #375 Gepost op: 19 november 2010 - 14:22:28
Ik ben natuurlijk een n00b maar volgens mij past die schouderpartij erg slecht bij deze man. Ik weet niet precies waar het aan ligt, misschien is het dat (hij) z'n schouders naar voren (laat) hangen, maar de naad bij de schouderpartij 'loopt weg' naar achteren. De lage piekende revers versterken dit volgens mij nog eens waardoor je wat Velponi het 'molensteen effect' noemt, krijgt. Dus nee. Leuke combinatie op die eerste foto, maar de fit is imho slecht.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #376 Gepost op: 19 november 2010 - 14:32:08
De paternmatch in het pak laat ook nog wel wat te wensen over.
The man with style, is the man who can smile

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #377 Gepost op: 19 november 2010 - 15:01:16
Duco als het je "eerste" jasje wordt zou ik toch echt voor SB opteren, veel makkelijker te combineren.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #378 Gepost op: 19 november 2010 - 15:43:52
Ik ben natuurlijk een n00b maar volgens mij past die schouderpartij erg slecht bij deze man. Ik weet niet precies waar het aan ligt, misschien is het dat (hij) z'n schouders naar voren (laat) hangen, maar de naad bij de schouderpartij 'loopt weg' naar achteren.

Dat zie je bij veel jasjes, over het algemeen de 'betere'. Bij vooraanzicht van iemand die rechtop staat zie je het alleen niet zo duidelijk als bij deze oudere heer, die een beetje voorovergebogen staat. Een schuin naar achteren lopende schoudernaad verkleint de afstand tussen schoudernaad en rugnaad ter hoogte van de kraag (de zogenaamde 'back/neck').

De theorie luidt: hoe kleiner de back/neck, hoe beter de kraag aan de nek blijft 'kleven' (in plaats van te wijken en met iedere beweging heen en weer te schuiven). Meer hierover op - alweer - puntnet: klik.

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #379 Gepost op: 19 november 2010 - 19:41:39
Hmm, ik had het nog nooit gezien en ik vind het in ieder geval bij deze meneer bepaald niet flatterend. Dat is volgens mij maar deels een kwestie van smaak, het is hier niet goed uitgevoerd en/of zijn lichaamshouding / -bouw is er niet geschikt voor. Voor zover ik op deze foto's kan zien zitten zijn schouders echt niet goed in de schouders van het jasje. Maar goed, daar kan ik me ook in vergissen. Wat is jouw mening hierover, Velponi? Daarnaast blijf ik erbij dat deze revers 'fout' werken. Overigens wél interessante info van .net, waarvoor dank. Weer wat geleerd :)
Laatst bewerkt op: 19 november 2010 - 19:44:19 door Janus

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #380 Gepost op: 19 november 2010 - 22:16:45
Duco als het je "eerste" jasje wordt zou ik toch echt voor SB opteren, veel makkelijker te combineren.

Dat is inderdaad ook mijn twijfel, ik denk dat ik voor een SB ga als eerste jasje en dan als die binnen is een maand dragen, kijken wat er eventueel aangepast kan worden en dan DB.

Charlie

• Gast
Reactie #381 Gepost op: 19 november 2010 - 22:18:53
SB is inderdaad wel een veilige keuze omdat je die ook nog wat gemakkelijker kunt combineren met iets anders. Dit gaat bij een DB jasje niet zo vlug.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #382 Gepost op: 20 november 2010 - 02:29:21
Dat is inderdaad ook mijn twijfel, ik denk dat ik voor een SB ga als eerste jasje en dan als die binnen is een maand dragen, kijken wat er eventueel aangepast kan worden en dan DB.

Zeker doen
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #383 Gepost op: 20 november 2010 - 13:03:49
Een verstandige en veilige keuze.
DB kleedt vaak wat mooier en formeler af maar is moeilijker wennen dan SB indien je voor het eerst een jasje gaat dragen.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #384 Gepost op: 20 november 2010 - 17:40:03
Ik denk ook dat dat zo is, al is het niet het eerste jasje dat ik ga dragen. Al zou het wel mijn eerste jasje op maat worden.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #385 Gepost op: 20 november 2010 - 19:29:00
Dan is vooral de bestemming m.i. bepalend voor de keuze een gewaagde DB of een veilige SB.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #386 Gepost op: 21 november 2010 - 22:41:34
Toen ik enige tijd geleden de overweging maakte een MTM- pak bij (het even zozeer bejubeld als beschimpte) SuSu aan te schaffen, heb ik ook overwogen voor DB te gaan.
Persoonlijk vind ik het geweldig mooi en ik zou er niet voor terugdeinzen om het ondanks mijn jonge leeftijd te dragen. Je moet je denk ik alleen wel realiseren dat je de aandacht enigszins op je vestigt, zeker als je bijvoorbeeld nog studeert. In die contreien val je toch wel op als je SF-waardig gekleed gaat.
Zoals Leone al aangeeft, is het mijns inziens belangrijk dat men zich realiseert wat het gebruik van het kledingstuk zal zijn. Omdat ik de inzetbaarheid van mijn pak hoog wilde houden, heb ik toch maar voor SB gekozen, zij het dan wel 3-knoops (meer knopen = meer beter?).

Charlie

• Gast
Reactie #387 Gepost op: 21 november 2010 - 23:00:55
zij het dan wel 3-knoops (meer knopen = meer beter?).

Nee, niet beter. Louter een persoonlijke voorkeur. Ik vind 3-knoops bijvoorbeeld echt afschuwelijk.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #388 Gepost op: 21 november 2010 - 23:06:28
Uiteraard. Zou je mij kunnen uitleggen waarom dat in jouw geval zo is Charlie?
Zelf heb ik bijvoorbeeld zowel 2- als 3-knoops jasjes. Ik meen dat de 3-knoops uitvoering echter klassieker is.

Charlie

• Gast
Reactie #389 Gepost op: 22 november 2010 - 01:01:24
Uiteraard. Zou je mij kunnen uitleggen waarom dat in jouw geval zo is Charlie?

Erg simpel eigenlijk: vind het bij mijzelf niet mooi staan en de sluiting is te hoog.