Inderdaad. Birdseye is prima voor een zakelijk pak, waar de Donegal dat imho absoluut niet is. Dank voor de vergelijking. Wat denken jullie van de draagbaarheid van een birdseye; alleen als najaar-/winterpak, vier seizoenen? Zomers zal 'ie denk ik geen dienst doen, maar ik denk zelf dat je zoiets, mits niet te donker ook goed in het voorjaar nog kan dragen.
Nou, ik ben geen dagelijks pakkendrager, maar een van mijn pakken is toevallig wel een fijne bird's eye. En ook is hij trouwens van de gewraakte pakkenwinkel waar jullie niets meer over willen lezen, maar dit terzijde.
Persoonlijk vind ik het een prima vierseizoenenpak, omdat het licht 'ermee speelt'. In fel daglicht lijkt het blauw van de 'oogjes' lichter en oogt het pak grijzer. Binnenshuis bij gedimd kunstlicht lijkt het pak een donkerdere tint te hebben en lijkt de stof vlakker te zijn van structuur.
Qua gewicht zit het ook wel goed, die van mij is 280gr geloof ik en s130, hoewel dat laatste ook niet alles zegt heb ik onlangs weer geleerd.