Auteur Topic: Het onderhoud van een shirt  (223581 keer gelezen)

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Het onderhoud van een shirt
Reactie #300 Gepost op: 01 juli 2011 - 13:06:30
 8-[

Om heel eerlijk te zijn heeft de discussie mij wel kunnen overtuigen en ga ik het voor mijn volgende shirts eens proberen; mits de pasvorm goed is uiteraard.
Maar dat neemt niet weg dat, ook bij finamore, parelmoer een natuurlijk product is wat vrij brittle is. Hoe ik dat exact vertaal naar het Nederlands weet ik niet, maar bij impact breekt het vrij gemakkelijk.
Nu zal ik wel een slecht knoopje gehad hebben, dat vervang ik wel even en dat is het probleem ook niet.

Maar aangezien voorkomen beter dan genezen is mijn vraag ;-)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #301 Gepost op: 01 juli 2011 - 13:17:51
Is denk ik een pechknoopje. Parelmoer kan prima tegen wassen, is mijn ervaring.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #302 Gepost op: 01 juli 2011 - 13:34:26
Parelmoer kan prima tegen wassen, is mijn ervaring.

Niet tegen azijn, mocht iemand eens iets willen proberen.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #303 Gepost op: 01 juli 2011 - 13:58:47
8-[

Om heel eerlijk te zijn heeft de discussie mij wel kunnen overtuigen en ga ik het voor mijn volgende shirts eens proberen; mits de pasvorm goed is uiteraard.
Maar dat neemt niet weg dat, ook bij finamore, parelmoer een natuurlijk product is wat vrij brittle is. Hoe ik dat exact vertaal naar het Nederlands weet ik niet, maar bij impact breekt het vrij gemakkelijk.
Nu zal ik wel een slecht knoopje gehad hebben, dat vervang ik wel even en dat is het probleem ook niet.

Maar aangezien voorkomen beter dan genezen is mijn vraag ;-)

Ik heb die ervaring ook. Vrij bros die knoopjes. Shirts van een jaar oud hebben soms al een knoopje waar een hele schilfer af is. Ook lijken ze doffer te worden.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanitą - modern tailors
Reactie #304 Gepost op: 01 juli 2011 - 13:59:07
Of de chemicaliėn van de stomerij.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanitą - modern tailors

Mediaman

• Gast
Reactie #305 Gepost op: 01 juli 2011 - 14:05:40
Ja fatjes, dat wordt de kostbare shirtjes wassen met de gemanicuurde handjes in een oplossing van lauwwarm water en jasmijnzeep!!! Er 'sharp' uitzien is nog niet zo makkelijk, dat is verdomde hard werken!

:lol: :mrgreen:

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #306 Gepost op: 01 juli 2011 - 15:21:18
Ik moet wel zeggen dat in de loop der tijd de knoopjes van de shirts van Vanitą brosser zijn geworden. Sommige zijn eigenlijk in tweeėn gebroken, maar worden door het naaiwerk mooi bij elkaar gehouden. Dat heb ik bij mijn shirts van Suitsupply niet gehad. Daar laat daarentegen het naaiwerk weer los op de manchetten.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #307 Gepost op: 01 juli 2011 - 15:26:47
Zou het aan het wasmiddel of de -temperatuur kunnen liggen? Ik gebruik altijd fijn wasmiddel (hoe heet dat?) bij 30 graden. Nooit last gehad van kapotte knoopjes.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #308 Gepost op: 01 juli 2011 - 15:29:32
Zou het aan het wasmiddel of de -temperatuur kunnen liggen? Ik gebruik altijd fijn wasmiddel (hoe heet dat?) bij 30 graden. Nooit last gehad van kapotte knoopjes.

Zou de brosheid en de dofheid aan het wasmiddel kunnen liggen?
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Mediaman

• Gast
Reactie #309 Gepost op: 01 juli 2011 - 16:20:17
Wisten jullie dat Finamore de schelpen voor hun MoP knoopjes laat opduiken door Siciliaanse maagden? Deze delicate onbevlekte handen voorkomen dat er broosheid kan optreden op moleculair niveau met de hiervoor genoemde gevolgen tijdens het wassen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanitą - modern tailors
Reactie #310 Gepost op: 01 juli 2011 - 17:05:52
Ik moet wel zeggen dat in de loop der tijd de knoopjes van de shirts van Vanitą brosser zijn geworden. Sommige zijn eigenlijk in tweeėn gebroken, maar worden door het naaiwerk mooi bij elkaar gehouden. Dat heb ik bij mijn shirts van Suitsupply niet gehad. Daar laat daarentegen het naaiwerk weer los op de manchetten.

Ik heb eigenlijk nog nooit problemen daar mee gehad. Mijn NVN hemden hadden dat dan weer wel.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanitą - modern tailors

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #311 Gepost op: 01 juli 2011 - 17:30:25
Bij zowel mijn ene Vanita-shirt als mijn 4 of 5 ss-hemden zit alles er nog op en aan. Wel raken er kleine 'schilfertjes' van het parelmoer kwijt in de was. Ik kan me hier niet aan storen, 80-90% van de knoopjes blijft er gewoon aan zitten (en ze breken niet). Stiksel zit overal nog goed vast; bij de ss-hemden lijkt het zelfs onverwoestbaar (met name bij de knoopjes).

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #312 Gepost op: 01 juli 2011 - 17:33:31
pechknoopje

Laten we het daar in mijn geval maar op houden.

Zou de brosheid en de dofheid aan het wasmiddel kunnen liggen?

Zou best kunnen hoor, dat de chemicaliėn in het wasmiddel het materiaal van de knoopjes aantasten. Maar ik ben geen chemicus dus heb er eigenlijk de ballen verstand van :-^

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #313 Gepost op: 01 juli 2011 - 17:38:54
Wisten jullie dat Finamore de schelpen voor hun MoP knoopjes laat opduiken door Siciliaanse maagden? Deze delicate onbevlekte handen voorkomen dat er broosheid kan optreden op moleculair niveau met de hiervoor genoemde gevolgen tijdens het wassen.

Jaloerse pauper  :mrgreen:

Mediaman

• Gast
Reactie #314 Gepost op: 01 juli 2011 - 17:44:29