Auteur Topic: Wanneer zijn schoenen aan reparatie toe?  (17362 keer gelezen)

Huey

• Gast
Wanneer zijn schoenen aan reparatie toe?
Reactie #15 Gepost op: 29 augustus 2005 - 18:20:19
Citaat van: "BrunoDillen"
Of nuttig, interessant, boeiend en goed geschreven. Voor iemand die alles met minstens 70% korting wil hebben, zal gratis informatie ook wel goed genoeg zijn zeker ?

Dat 70% verhaal hebben we inmiddels wel achter ons gelaten ;)

Verder denk ik ook zeker dat iemand als Danny zeker een toegevoegde waarde voor SF heeft, of in ieder geval kan hebben. Zou niet veel mensen weten met meer kennis over schoenen als Danny.

FFW

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 29 augustus 2005 - 18:35:57
Beste Bruno ik weet niet waar jij die grote mond vandaan haalt, de foto die ik mij herinner is niet die van de grootste dandy. Maar goed, opzich ben ik net zo blij met de bijdrage van danny als die van ieder ander. Van mij hoeft er alleen niet continu zijn eigen bedrijf bij te zetten. We weten nu langzamerhand wel dat dany in amsterdam schoenen oplapt.

Huey

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 29 augustus 2005 - 18:39:33
Nog even voor iedereen ter verduidelijking.

Camicieria heeft ook een bedrijfje, overhemden op maat. Die post ook altijd prima, informatief en op een leuke manier. Van mij mag hij er best klanten aan overhouden.

Als Danny dat ook doet heb ik er geen problemen mee, voor mijn part zetten ze hun bedrijfje in hun signature. Maar zodra iemand hier alleen reclame komt maken is het natuurlijk een ander verhaal.

Hein

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
Reactie #18 Gepost op: 29 augustus 2005 - 20:19:30
Citaat van: "Alboreto"
Van degenen die dit forum frequenteren, reken ik maar een klein groepje tot hen  van wie ik het idee het iets op te steken. Ik ga geen namen noemen, maar Danny is een van die mensen. Ik kom hier om iets te leren. Slap geouwehoer - hoewel leuk op zijn tijd, ook voor niet-ingewijden - moet niet de overhand krijgen. En zure opmerkingen helemaal niet. Een forum waarop 5 mensen met verstand van zaken actief zijn, lijkt mij een beter forum dan een waar dit er maar 4 zijn. Een respectvolle benadering van die mensen lijkt mij dan ook gepast.

Alboreto: precies wat ik dacht. Ik heb wat van de voorgeschiedenis meegekregen, maar alle stukjes die Danny aan het post de laatste dagen zijn uiterst informatief!
ww.dezinvanluxe.nl

jos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #19 Gepost op: 29 augustus 2005 - 21:20:16
Citaat van: "FFW"
dat dany in amsterdam schoenen oplapt.

Oplappen klinkt wel erg denigrerend. Maar jij bent erg goed bezig met het weer 'wegjagen' van goede ervaren mensen met dit soort opmerkingen en je opmerking over de reclame. Of dacht jij  nu echt dat het toeval is dat Danny zich de afgelopen maanden niks meer van zich heeft laten horen op dit forum. Anyway: ik ben er vorige week donderdag nog geweest en daar is ook nog dit forum ter sprake gekomen.

Niet iedereen weet dat Danny schoenen opnieuw opbouwt. Er komen nog steeds nieuwe forumleden bij dit forum, een aantal zal kwaliteitsschoenen dragen, en niet iedereen zal Danny kennen.

Verder wordt een artikeltje in de krant of een blad, vaak ook afgesloten me een 'signature' dat aangeeft waar iemand werkt en in welke functie. Daar klaagt niemand over. Dat is ook free publicity. Voor wat hoort wat!

Groetjes,

Jos

Huey

• Gast
Reactie #20 Gepost op: 29 augustus 2005 - 21:35:57
Kunnen we nu AUB weer ontopic?

Solitarias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #21 Gepost op: 29 augustus 2005 - 22:55:20
Citaat van: "Huey"
Nog even voor iedereen ter verduidelijking.

Camicieria heeft ook een bedrijfje, overhemden op maat. Die post ook altijd prima, informatief en op een leuke manier. Van mij mag hij er best klanten aan overhouden.

Als Danny dat ook doet heb ik er geen problemen mee, voor mijn part zetten ze hun bedrijfje in hun signature. Maar zodra iemand hier alleen reclame komt maken is het natuurlijk een ander verhaal.

Betuigt adhesie met....  =D>
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Huey

• Gast
Reactie #22 Gepost op: 31 augustus 2005 - 12:39:13
Ik ben net bij Danny geweest voor een probleempje met een paar Santoni's van me. Ik werd erg vriendelijk geholpen en het lijkt me een echte vakman.

Volgens Danny kwam dat probleempje door verkeerde spanners te gebruiken en hij gaat nu spanners op maat voor me maken, dus hopelijk zorgt dat er voor dat het minder wordt.

FFW

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 31 augustus 2005 - 16:00:19
wat kost dat?

jos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #24 Gepost op: 31 augustus 2005 - 16:17:54
Standaard schoenspanners kosten bij Danny EUR 55 of EUR 65 (afhankelijk van de uitvoering). Danny heeft weleens verteld dat maatwerk 2 keer zo duur is. Dus reken maar uit.

Huey

• Gast
Reactie #25 Gepost op: 31 augustus 2005 - 16:26:23
Citaat van: "FFW"
wat kost dat?

Genoeg, maar die schoenen zijn het mij wel waard :) Maar ik laat het aan Danny over om zijn prijzen hier te posten.

In ieder geval, hij heeft me erg vriendelijk geholpen en ik zou vooral willen zeggen ga gewoon een keertje zelf langs en dan kun je zelf bepalen wat je van Danny en zijn werk vind.

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #26 Gepost op: 18 oktober 2005 - 21:56:06
had laatst mijn C&J oxfords naar vd Assem gebracht voor een oplapbeurt.

Kreeg ze terug met geplakte zolen (niet meer goodyear doorgestikt). De hak, weliswaar met zwaluw, zonder spijkertjes. Een bloody shame natuurlijk.

In de winkel werd me nog verteld door een verkoopster dat de schoenzool wel was doorgestikt, maar weer was "teruggeklapt"...... (ik weet het ik tref het nogal met verkopers, zie Suit Supply)

Direct gemaild, ik had ze op deze manier natuurlijk net zo goed naar de turk om de hoek kunnen brengen en die doet het voor de helft v/d pecunia. Kreeg ik het antwoord dat het doorstikken tegenwoordig niet meer werd gedaan omdat met plakken er geen water door heen komt. En, o ja er zouden dan ook geen rafeltjes meer komen uit de zool.

Ik geloof dat hier af en toe, zo als ik begijp, de laatste der vak-schoenmakers rondstruind. Vandaar de vraag, klopt dit?
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Huey

• Gast
Reactie #27 Gepost op: 18 oktober 2005 - 22:43:16
Danny is absoluut goed in zijn vak.

Nexus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Reactie #28 Gepost op: 19 oktober 2005 - 11:16:00
Citaat van: "Patrick Bateman"
had laatst mijn C&J oxfords naar vd Assem gebracht voor een oplapbeurt.

Kreeg ze terug met geplakte zolen (niet meer goodyear doorgestikt). De hak, weliswaar met zwaluw, zonder spijkertjes. Een bloody shame natuurlijk.

In de winkel werd me nog verteld door een verkoopster dat de schoenzool wel was doorgestikt, maar weer was "teruggeklapt"...... (ik weet het ik tref het nogal met verkopers, zie Suit Supply)

Direct gemaild, ik had ze op deze manier natuurlijk net zo goed naar de turk om de hoek kunnen brengen en die doet het voor de helft v/d pecunia. Kreeg ik het antwoord dat het doorstikken tegenwoordig niet meer werd gedaan omdat met plakken er geen water door heen komt. En, o ja er zouden dan ook geen rafeltjes meer komen uit de zool.

Ik geloof dat hier af en toe, zo als ik begijp, de laatste der vak-schoenmakers rondstruind. Vandaar de vraag, klopt dit?

Bloody shame it indeed is  :x

Lijm omdat het geen water doorlaat en geen stiksels zodat het niet gaat rafelen, wat een onzin, als je geen stiksels wil dan koop je in eerste instantie toch geen goodyears? Ga dan naar de schoenenreus en koop een paar rubberen schoentjes.

Het gaat er gewoon om dat je je schoenen in originele staat terug wil hebben. Heb je dit trouwens vantevoren gevraagd bij de winkel?

Dan zitten er nog maar 2 dingen op: of terug naar C&J sturen, of naar een schoenmaker die dit vak nog verstaat.
Fashion can be bought. Style one must possess.

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #29 Gepost op: 19 oktober 2005 - 19:43:41
dank voor je antwoord Danny.

Ik had niet zo veel moeten vertrouwen op de kunde van de mensen daar, maar ze iets duidelijker moeten instrueren.

Ach ja, zo heb ik ook weer mijn leermoment vandaag!
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.