Ik ben opzoek naar zoiets:

Dan kan ik er nog even naar kijken in het voorbijlopen..
Dit is een leuke oplossing voor [nagenoeg] nieuwe exemplaren, maar na verloop van tijd?
Ik berg mijn schoenen trouwens al jaren hangend op aan haken in de bijbehorende stofzak, met de neus naar beneden en bij een gedeelde zak met de zolen tegen elkaar uiteraard [zo kunnen ze snel de koffer in]
Op 1 paar na realiseer ik me nu: mijn noble blue cognac kleurige enkel laarsjes, dit omdat v.Bommel deze levert zonder stofzakken maar wel met een opbergdoek in de doos.
Deze oplossing geeft wellicht geen mooi uitgestalde aanblik bij het openen van de kast, maar het alles neemt op deze wijze duidelijk minder ruimte in; 7 paar "zomer"schoenen en evenveel "winter"schoenen neemt tenslotte een behoorlijke ruimte in beslag.
Mijn schoenen worden elke dag na gebruik direct voorzien van bijbehorende schoenspanners, gereinigd en behandeld met dunne schoencrème, daarna een korte periode in ons schoenenkastje in de hal en ze tot rust laten komen.
Na een half uurtje wissel ik deze exemplaren om met een paar welke de volgende dag gebruikt gaat worden, lijkt arbeidsintensief en wellicht overdreven [Ik ben van het type dat ik mijn schoenen nooit langer dan 1 dag draag] maar voor het behoud van de eigen schoenen moet je iets over hebben en als onderdeel van de dagelijkse routine is het geen echte inspanning.