Graag jullie aandacht en hulp in voorbereiding op de aanschaf van mijn volgende schoen. Een stukje achtergrond:
Ik ben een totale beginner in de wereld van herenschoenen. Monks, Cap-toe, Broques, Santoni, Alden, C&J etc. zijn voor mij allemaal nieuw. Op kantoor wordt van mij verlangd dat ik keurig in pak mijn werk doe. Ik heb dan ook twee pakken gekocht om mee te starten, beide van SuitSupply, een donkerblauw en een grijs pak met lichte streep. Daarnaast heb ik een tijd terug een pak bij Oger gekocht (draag ik nooit). Het dragen van een pak bevalt. Ik let nu meer op wat mijn collega's bijvoorbeeld dragen en let ook op de details. Ik heb bijzonder veel respect voor andere heren die extra aandacht besteden aan hun kleding en schoenen. Dat gezegd hebbende overweeg ik voor mijn volgende paar schoenen meer uit te geven dan ik gewend ben.
Ik ben op zoek naar een bruine schoen voor onder het pak. Omdat ik weinig schoenen van dit soort heb zoek ik een schoen die goed kan onder een pak maar ook in vrije tijd gedragen kan worden. Ik heb diverse winkels in Rotterdam bezocht afgelopen dagen en natuurlijk op het internet gelezen/gekeken.
De brown Broque zie ik voorbij komen als een schoen die zowel zakelijk als casual gedragen wordt. Goed om in je collectie te hebben wordt veel gezegd, bijv:

Ik vind het double Monk model (met cap-toe) ook erg mooi, bijv:

- Wat vinden jullie van deze modellen onder een pak?
- Zijn ze beide goed zakelijk als casual te dragen?
- Andere schoen die ook goed zakelijk en casual kan?
Alvast bedankt.