Auteur Topic: Extreme cut-away boorden  (86133 keer gelezen)

Mediaman

  • Gast
Re: Extreme cut-away boorden
Reactie #75 Gepost op: 24 december 2009 – 17:33:48
Ik neem mijn kleedgedrag serieus, maar het is voor mij bovenal een bron van plezier en ik neem het daarom niet té serieus. Kleding 'regels' beschouw ik als leidraad om keuzes bewust te overwegen, niet als wet. We hebben hier wel de neiging het existentialistisch te benaderen en dat gaat mij persoonlijk iets te ver. Uiteraard respecteer ik ieder zijn mening, dit is slechts mijn visie.
Laatst bewerkt op: 24 december 2009 – 18:41:09 door Mediaman

Mediaman

  • Gast
Re: Extreme cut-away boorden
Reactie #76 Gepost op: 24 december 2009 – 18:46:46
Van de zelfde site een beeld dat al weer een heel ander, veel rustiger beeld geeft. Hier valt het minder op doordat de das ongeveer de zelfde kleur heeft als het pak. Hierdoor wordt er minder de aandacht gevestigd op de vorm van het boord.


Biturbo

  • Gebruiker
  • Berichten: 240
    • Bekijk profiel
Re: Extreme cut-away boorden
Reactie #77 Gepost op: 24 december 2009 – 21:33:07
Zo zie je maar weer :D

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Re: Extreme cut-away boorden
Reactie #78 Gepost op: 24 december 2009 – 21:49:02
Van een afstand lijkt het alsof iemand de punten van je boord heeft afgeknipt. Van dichtbij vind ik het niet mooi omdat je de das tussen de knoop en boord ziet zitten. En de megaknoop om het gat te dichten is ook niet echt mijn ding. Zou het alleen dragen als ik weer wat aandacht nodig heb.

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Extreme cut-away boorden
Reactie #79 Gepost op: 24 december 2009 – 22:40:09
Vind het ook niet mooi, tenzij bedoeld voor een feestje of zo.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Extreme cut-away boorden
Reactie #80 Gepost op: 24 december 2009 – 23:00:02
't is verschrikkelijk, sorry.

Stoort het je niet dat je te veel van de das ziet? Ik hoef van een das alleen de knoop en de flap te zien.... de lus om mijn nek mag lekker onder een boord verstopt blijven.

Mediaman

  • Gast
Re: Extreme cut-away boorden
Reactie #81 Gepost op: 25 december 2009 – 09:32:12
Mooi of niet mooi vind ik met zoiets bijna niet te bepalen, ik kijk of ik het vind passen bij de persoon. En hoewel ik Evan_S niet persoonlijk ken, ik ken alleen de foto's hier heb ik het idee dat het bij hem past en dat vind ik doorslaggevend om te zeggen; het staat hem goed. Persoonlijk zou ik me er niet aan wagen omdat ik niet zo een uitgesproken stijl heb.

Daedalus

  • Gebruiker
  • Berichten: 567
    • Bekijk profiel
Re: Extreme cut-away boorden
Reactie #82 Gepost op: 26 december 2009 – 22:21:04
Het adagium dat Don aanhaalt is een leuke oneliner, maar meer ook niet. Als je vindt dat dat de lading dekt, prima, maar breken met regels (die je dondersgoed kent) is iets wat je kennelijk erg moeilijk vindt en je je soms welhaast spastisch aan vast lijkt te willen houden. Zo ook het te verwachten 'frame your face-antwoord'. Loosen up mate. Het zou je goed doen.

Verschillende inzichten dus. Ik ben van mening dat elegantie in de nuance zit. Sommigen noemen dat saai maar soit. Ik vermaak me wel met een los knoopje of een omslagje her en der. Simpele 'slordigheid'.

Trouwens het 'loosen up' argument van jouw kant is ook erg voorspelbaar.
cyka blyat

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Extreme cut-away boorden
Reactie #83 Gepost op: 27 december 2009 – 00:22:04
Verschillende inzichten dus. Ik ben van mening dat elegantie in de nuance zit. Sommigen noemen dat saai maar soit. Ik vermaak me wel met een los knoopje of een omslagje her en der. Simpele 'slordigheid'.

Trouwens het 'loosen up' argument van jouw kant is ook erg voorspelbaar.

Laat ik dan ook maar even een duit in het zakje doen: er zijn inderdaad adagia die niet meer zijn dan een 'leuke oneliner', maar ik denk dat er ook adagia zijn die een diepere betekenis hebben. Daarmee bedoel ik het verschil tussen enerzijds de 'zegswijze' en anderzijds de 'spreuk'. Óf je vindt dat een dergelijk verschil bestaat en welke inhoud je aan dat verschil geeft, dat is vooral een persoonlijke overtuiging.

Voor mijzelf is de spreuk 'Never let your clothes speak louder than you do.' een praktische regel die bepaalt hoe ik mijn keuzes invul waar het het onderwerp 'kleding' in de breedste zin betreft. Concreet betekent het dat ik een boord zoals in dit onderwerp wordt besproken niet zal dragen.

Groeten,
Don

ML

  • Gast
Re: Extreme cut-away boorden
Reactie #84 Gepost op: 27 december 2009 – 00:25:06
Met enige verbijstering en een onzichtbare glimlach aanschouw ik personen wier zich in dit soort clowneske dracht vertonen.

Zoals de Britten verwoorden: "A real gentleman should always be so well dressed that his dress is never observed at all."

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Extreme cut-away boorden
Reactie #85 Gepost op: 27 december 2009 – 00:31:41
Met enige verbijstering en een onzichtbare glimlach aanschouw ik personen wier zich in dit soort clowneske dracht vertonen.

(...)[/i]

Dat heb ik ook bij deze woordkeuze.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Extreme cut-away boorden
Reactie #86 Gepost op: 27 december 2009 – 10:25:10
ANP/ AMSTERDAM -- De eerste stappen in de evolutie van de conducteur/ buschauffeur/ politieman-klederdracht zijn gezet, met de complimenten van Frans Molenaar en Mart Visser. Waar voorheen clip-on dassen de boventoon voerden, wilden deze smaakverbeteraars aantonen 'dat dit echt niet meer kan'. Met deze intelligent gesneden boorden valt te zien dat we met 'echte' dassen te maken hebben.

Kamervragen volgden: de clip-on das genoot namelijk ook een praktische doel. Geert Wilders: 'Het wachten is op het eerste slachtoffer in een publieke functie, die tijdens een handgemeen een gruwelijke verstikkingsdood zal sterven.'

Ook SP, SGP en CU pleiten voor de terugkeer van de oude dassen en boorden.

Edit: typo
Laatst bewerkt op: 27 december 2009 – 10:29:56 door Swann

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Re: Extreme cut-away boorden
Reactie #87 Gepost op: 27 december 2009 – 12:27:03
Dat heb ik ook bij deze woordkeuze.

x2
The man with style, is the man who can smile

Mediaman

  • Gast
Re: Extreme cut-away boorden
Reactie #88 Gepost op: 27 december 2009 – 12:36:52
Een gentleman dit, een gentleman dat,...

Een gentleman zou nooit op een forum als dit zichzelf etaleren. Het gegeven dat wij hier posten is niet meer dan een uitvloeisel van ons eigen narcisme. Dus zullen we stoppen met het quoten van echte gentleman om het tegendeel niet verder te benadrukken? De reactie:'Speak for yourself.' kan ook achterwege blijven.


Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Extreme cut-away boorden
Reactie #89 Gepost op: 27 december 2009 – 12:49:36
Met enige verbijstering en een onzichtbare glimlach aanschouw ik personen wier zich in dit soort clowneske dracht vertonen.

Grammaticaal helaas incorrect. Vind de rijm daarentegen wel charmant; het geheel doet me een beetje aan het vroege werk van Elsschot denken. Blijven oefenen en dan komt publicatie vanzelf...