Auteur Topic: Extreme cut-away boorden  (92407 keer gelezen)

Evan_S

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Extreme cut-away boorden
Reactie #60 Gepost op: 24 december 2009 - 02:31:19
Nog een plaatje:

Sowieso wil ik nog één wit shirt met dit type boord in mijn collectie hebben. Even de prijs van Udeshi afwachten, anders de heren Etemadi lief aankijken :wink:

Mediaman

• Gast
Reactie #61 Gepost op: 24 december 2009 - 07:02:56
Very Dandy-esk, past wel bij je denk ik.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #62 Gepost op: 24 december 2009 - 08:23:27
Ik vind die moddervette dasknopen die de leegte moeten vullen niet mooi, geen extremen voor mij dus. (Wat een verrassing...)

Daar moet je niet aan vast willen houden. Waarom zou de das de leegte moeten vullen? Gewoon een normaal of dun dasje staat ook mooi denk ik. En kom nou niet aan met allerlei V-shape regeltjes uit boekjes en of het historisch gezien verantwoord is. :P

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #63 Gepost op: 24 december 2009 - 13:05:35
Daar moet je niet aan vast willen houden. Waarom zou de das de leegte moeten vullen? Gewoon een normaal of dun dasje staat ook mooi denk ik. En kom nou niet aan met allerlei V-shape regeltjes uit boekjes en of het historisch gezien verantwoord is. :P

Dan een ander regeltje:

'Never let your clothes speak louder than you do.' ;)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #64 Gepost op: 24 december 2009 - 13:13:31
Pfffff! -zucht-  ;)

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #65 Gepost op: 24 december 2009 - 14:08:33
Dan een ander regeltje:

'Never let your clothes speak louder than you do.' ;)

Dikke +1

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #66 Gepost op: 24 december 2009 - 14:12:54
Dikke +1

Zelf heb je geen argumenten?

Mediaman

• Gast
Reactie #67 Gepost op: 24 december 2009 - 14:23:32

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #68 Gepost op: 24 december 2009 - 14:41:50
Nog een plaatje:

Sowieso wil ik nog één wit shirt met dit type boord in mijn collectie hebben. Even de prijs van Udeshi afwachten, anders de heren Etemadi lief aankijken :wink:

Goed te weten dat lief kijken nog werkt in tijden van economische verharding.
Er is hoop.
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #69 Gepost op: 24 december 2009 - 15:54:06
Het adagium dat Don aanhaalt is het ultieme argument. Zo'n boord trekt teveel aandacht om de verkeerde redenen.  Gooien we er nog een richtlijn tegenaan aangaande boorden en kragen: 'Frame your face'. Oftwel kies een boord die het gezicht beter uit laat komen en liefst past bij de rest van de van de outfit. Carwo zou irl zo'n boord een statement piece noemen.

Extreme contrasten wat betreft proporties zijn aan mij niet besteed als het om klassieke herenkleding gaat. Bovendien is goede kleding ook relatief duur en zoveel heb ik niet te besteden. Streven naar harmonie en de juiste verhouding vind ik belangrijk. Zorgt voor consistentie in de garderobe. (Ook) in dat opzicht ben ik erg Renaissance-minded.  :wink:

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #70 Gepost op: 24 december 2009 - 16:02:44
Deze boorden zijn ideaal voor de "happy few",
die van opvallen een beroep hebben gemaakt.
En waarvoor onderscheiden belangrijk is.

Ik mag het graag zien,
van een afstandje.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #71 Gepost op: 24 december 2009 - 16:15:01
Alleen van hele rijke (financieel en/of geestelijk) mensen of lieden met een bijzonder, relevant en uniek talent kan ik dergelijke excentriciteiten accepteren. Dat kun je beperkt en elitair denken vinden, maar zo is het.

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #72 Gepost op: 24 december 2009 - 16:33:39
Alleen van hele rijke (financieel en/of geestelijk) mensen of lieden met een bijzonder, relevant en uniek talent kan ik dergelijke excentriciteiten accepteren. Dat kun je beperkt en elitair denken vinden, maar zo is het.

Ik stel minder hoge eisen aan dragers.
En bekijk het daarom eerst van een afstandje..

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #73 Gepost op: 24 december 2009 - 16:38:29
Het adagium dat Don aanhaalt is het ultieme argument. Zo'n boord trekt teveel aandacht om de verkeerde redenen.  Gooien we er nog een richtlijn tegenaan aangaande boorden en kragen: 'Frame your face'. Oftwel kies een boord die het gezicht beter uit laat komen en liefst past bij de rest van de van de outfit. Carwo zou irl zo'n boord een statement piece noemen.

Extreme contrasten wat betreft proporties zijn aan mij niet besteed als het om klassieke herenkleding gaat. Bovendien is goede kleding ook relatief duur en zoveel heb ik niet te besteden. Streven naar harmonie en de juiste verhouding vind ik belangrijk. Zorgt voor consistentie in de garderobe. (Ook) in dat opzicht ben ik erg Renaissance-minded.  :wink:

Het adagium dat Don aanhaalt is een leuke oneliner, maar meer ook niet. Als je vindt dat dat de lading dekt, prima, maar breken met regels (die je dondersgoed kent) is iets wat je kennelijk erg moeilijk vindt en je je soms welhaast spastisch aan vast lijkt te willen houden. Zo ook het te verwachten 'frame your face-antwoord'. Loosen up mate. Het zou je goed doen.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #74 Gepost op: 24 december 2009 - 17:26:11
Zolang het boord het enige is dat 'loud' is en de rest is rustig en klassiek valt het toch wel mee? Als we het historische argument willen gebruiken, helpt dat ook niet echt. Zoals u ongetwijfeld weet is er een tijd geweest waarin men harde, gesteven en los te knopen boorden droeg op de hemden. Deze waren eerst rechtopstaand, later ook omgeslagen. Ze reikten (bij bepaalde types ;) ) tot aan de jukbeenderen zo hoog, en trokken behoorlijk de aandacht. Omdat de kledij in dat tijdperk verder sober en rustig was, vind ik het nog steeds geen storend gezicht.
Nu lijkt zo'n relatief hoge en ver weggesneden boord op het eerste gezicht aandachttrekkerij, echter is het in feite zo oud als de uitvinding van het boord. In dit geval is de enige moderne twist de spreiding van de punten, voor de rest is het hele principe erachter klassiek te noemen. Vereiste is wel dat men zich verder zich klassiek en/ of zeer nostalgisch kleed, imho. Zoals de heer met het vest op de foto. Anders is denk ik het effect verdwenen.