Auteur Topic: Shetlandtruien  (82787 keer gelezen)

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Shetlandtruien
Reactie #255 Gepost op: 04 november 2018 – 16:54:21
Een bittere pil.

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Shetlandtruien
Reactie #256 Gepost op: 04 november 2018 – 18:06:45
Bij mij valt het nogal mee maar in totaal vijf keer gedragen denk ik. Reken ik vandaagmmee.
The man with style, is the man who can smile

Jooost

  • Gebruiker
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Shetlandtruien
Reactie #257 Gepost op: 05 november 2018 – 23:29:16
Ben van plan er 3 a 4 te bestellen, en ben langs de volgende merken gekomen:

Drumohr: mooi, maar wat aan de dure kant (meeste is > 200 eu)
Howlin: ook aan de dure kant, maar vind dat ze erg mooie modellen hebben. Hoofdzakelijk 3 modellen aan crew-necks:
Shaggy Bear (195 eu)
Teddy (185 eu)
Birth of the Cool (165 eu)
Andersons & Co: Ziet er goed uit, maar wel wat neutraal naar mijn smaak en maar niet veel keuze. Enige crew neck die ik vind is 'Kellister', welke beschikbaar is in 7 bruin/grijs/zwart tinten. Zeker niet duur (86 eu).
Jamiesons: Voor 140 eu per trui prima prijs, in ~20 kleuren.
Laurence J. Smith: ~200 per trui, ziet er wel nice uit.
William Lockie: Medium prijzen, naar mijn smaak een tikje saai.
Bosie: Ongelofelijk veel keuze! Wordt op bestelling gemaakt, voor ~120 eu voor de crew necks in Geelong, Shetland, Donegal. (Voor 6 pond extra brushing, waar ik zelf wel fan van ben).

Bij Norse Projects en vooral Inis Meain ook veel moois gezien.

Ben ook nog langs wat merken uit de VS komen maar aangezien die niet iets extra's bieden tov het bovenstaande en verzenden gedoe is heb ik ze hier niet in gezet.
Laatst bewerkt op: 05 november 2018 – 23:32:41 door Jooost

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Shetlandtruien
Reactie #258 Gepost op: 06 november 2018 – 07:56:29
Dumohr is cashmere toch? Frans doet een nieuwe special met William Lockie (vermoed cashmere), ben benieuwd

The man with style, is the man who can smile

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Shetlandtruien
Reactie #259 Gepost op: 06 november 2018 – 08:03:35
De hashtag cashmere op zijn Insta geeft dat wel een beetje weg
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Shetlandtruien
Reactie #260 Gepost op: 06 november 2018 – 08:04:52
Ja daar heb je wel een puntje
The man with style, is the man who can smile

Jooost

  • Gebruiker
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Shetlandtruien
Reactie #261 Gepost op: 06 november 2018 – 08:12:08
Drumohr heeft idd cashmere, maar ook wol. E.g.
https://www.farfetch.com/nl/shopping/men/drumohr-classic-jumper-item-13361229.aspx?storeid=9521

Strikt genomen geen Shetland overigens.

Cashmere heb ik ook naar gekeken maar dat loopt snel in de papieren, wil je goede qualiteit.

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.314
    • Bekijk profiel
Shetlandtruien
Reactie #262 Gepost op: 06 november 2018 – 09:28:34
live and let die

Dos Cadenas

  • Gebruiker
  • Berichten: 81
    • Bekijk profiel
Shetlandtruien
Reactie #263 Gepost op: 06 november 2018 – 13:35:15
Ben van plan er 3 a 4 te bestellen, en ben langs de volgende merken gekomen:

Drumohr: mooi, maar wat aan de dure kant (meeste is > 200 eu)
Howlin: ook aan de dure kant, maar vind dat ze erg mooie modellen hebben. Hoofdzakelijk 3 modellen aan crew-necks:
Shaggy Bear (195 eu)
Teddy (185 eu)
Birth of the Cool (165 eu)
Andersons & Co: Ziet er goed uit, maar wel wat neutraal naar mijn smaak en maar niet veel keuze. Enige crew neck die ik vind is 'Kellister', welke beschikbaar is in 7 bruin/grijs/zwart tinten. Zeker niet duur (86 eu).
Jamiesons: Voor 140 eu per trui prima prijs, in ~20 kleuren.
Laurence J. Smith: ~200 per trui, ziet er wel nice uit.
William Lockie: Medium prijzen, naar mijn smaak een tikje saai.
Bosie: Ongelofelijk veel keuze! Wordt op bestelling gemaakt, voor ~120 eu voor de crew necks in Geelong, Shetland, Donegal. (Voor 6 pond extra brushing, waar ik zelf wel fan van ben).

Bij Norse Projects en vooral Inis Meain ook veel moois gezien.

Ben ook nog langs wat merken uit de VS komen maar aangezien die niet iets extra's bieden tov het bovenstaande en verzenden gedoe is heb ik ze hier niet in gezet.

Leith clothing kun je ook wel toevoegen aan het lijstje voor een budget optie rond de 85€

Jooost

  • Gebruiker
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Shetlandtruien
Reactie #264 Gepost op: 06 november 2018 – 13:42:59
Ah goeie tip, ik lees zelfs dat die met wol van Jamiesons zijn gemaakt. Misschien nog wel een betere deal dan de originele Jamieson's?

Geupdate:

Drumohr Drumohr: bijv bij: yoox, farfetch, zalando kan je veel vinden. Mooi, maar wat aan de dure kant (meeste is > 200 eu)
Howlin: Ook aan de dure kant, maar vind dat ze erg mooie modellen hebben. Hoofdzakelijk 3 modellen aan crew-necks:
Shaggy Bear (195 eu), Terry (185 eu), Birth of the Cool (165 eu)
Andersons & Co: Bij bedrijf zelf voor 85 eu. Ziet er goed uit, maar wel wat neutraal naar mijn smaak en maar niet veel keuze. Enige crew neck die ik vind is 'Kellister', welke beschikbaar is in 7 bruin/grijs/zwart tinten. Zeker niet duur.
Jamiesons: Bij Endclothing voor 120 eu per trui prima prijs, in ~20 kleuren.
Laurence J. Smith: Bij Frans Boone voor 200 eu per trui, ziet er wel nice uit (restock eind november?).
Bosie: Ongelofelijk veel keuze! Wordt op bestelling gemaakt, voor ~120 eu voor de crew necks in Geelong, Shetland, Donegal. (Voor 6 pond extra brushing, waar ik zelf wel fan van ben).
Leith: Op eigen website voor 85 eu per trui! Wol van Jamiesons, 12 kleuren. Momenteel wel veel uitverkocht?

Bij Norse Projects en vooral Inis Meain ook veel moois gezien.

Ben ook nog langs wat merken uit de VS komen maar aangezien die niet iets extra's bieden tov het bovenstaande en verzenden gedoe is heb ik ze hier niet in gezet. Bijvoorbeeld O'Connell's en J. Press
Laatst bewerkt op: 06 november 2018 – 15:00:51 door Jooost

Harrie

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.027
    • Bekijk profiel
Shetlandtruien
Reactie #265 Gepost op: 06 november 2018 – 14:07:59
Ik kijk uit naar de volgende Shetland-update.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Shetlandtruien
Reactie #266 Gepost op: 06 november 2018 – 14:11:39
Ja, en nog echte links ipv onderstrepingen.

Jooost

  • Gebruiker
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Shetlandtruien
Reactie #267 Gepost op: 06 november 2018 – 15:01:49
Done ;)
Heb William Lockie eruit gehaald, vind het zelf een beetje saai en is denk ik geen shetland.
Leesvoer

Heb wat meer gelezen over O'Connell's waar velen erg positief over zijn, maar is New York based. Ziet er tof uit, ongeveer 155 eu plus verzenden, misschien zet ik het in de lijst volgende update.


Drumohr Drumohr: bijv bij: yoox, farfetch, zalando kan je veel vinden. Mooi, maar wat aan de dure kant (meeste is > 200 eu)
Howlin: Ook aan de dure kant, maar vind dat ze erg mooie modellen hebben. Hoofdzakelijk 3 modellen aan crew-necks:
Shaggy Bear (195 eu), Terry (185 eu), Birth of the Cool (165 eu)
Andersons & Co: Bij bedrijf zelf voor 85 eu. Ziet er goed uit, maar wel wat neutraal naar mijn smaak en maar niet veel keuze. Enige crew neck die ik vind is 'Kellister', welke beschikbaar is in 7 bruin/grijs/zwart tinten. Zeker niet duur.
Jamiesons: Bij Endclothing voor 120 eu per trui prima prijs, in ~20 kleuren.
Laurence J. Smith: Bij Frans Boone voor 200 eu per trui, ziet er wel nice uit (restock eind november?).
Bosie: Ongelofelijk veel keuze! Wordt op bestelling gemaakt, voor ~120 eu voor de crew necks in Geelong, Shetland, Donegal. (Voor 6 pond extra brushing, waar ik zelf wel fan van ben).
Leith: Op eigen website voor 85 eu per trui! Wol van Jamiesons, 12 kleuren. Momenteel wel veel uitverkocht?

Bij Norse Projects en vooral Inis Meain ook veel moois gezien.

Ben ook nog langs wat merken uit de VS komen maar aangezien die niet iets extra's bieden tov het bovenstaande en verzenden gedoe is heb ik ze hier niet in gezet. Bijvoorbeeld O'Connell's en J. Press
Laatst bewerkt op: 06 november 2018 – 15:10:56 door Jooost

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Shetlandtruien
Reactie #268 Gepost op: 06 november 2018 – 15:14:19
 :thumbsup:

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Shetlandtruien
Reactie #269 Gepost op: 06 november 2018 – 18:45:02
Vroeger droeg ik truien van Lyle & Scott. Was toen best deftig, maar lijkt alsof ze tegenwoordig een andere weg zijn ingeslagen?

Edit: ja dus https://en.wikipedia.org/wiki/Lyle_%26_Scott