Auteur Topic: Luxire  (434474 keer gelezen)

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.359
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #75 Gepost op: 06 juni 2013 – 18:15:58
Armsgat moet in elk geval groter.

Bekende Luxire kwaal ;)

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #76 Gepost op: 06 juni 2013 – 18:23:56
Bekende Luxire kwaal ;)

: ) Waar ik rekening mee dacht te hebben gehouden...

Bakkerrr

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.064
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #77 Gepost op: 06 juni 2013 – 19:01:55
Het valt mij op dat stoffen erg verschillend vallen en voelen en krimpen. Ik heb deze zelfde chambray gewassen, toch wel een centimetertje gekrompen overal. Een ander shirt met dezelfde maten alleen dun katoen voelt toch weer wat wijder en losser, lijkt veel minder gekrompen te zijn na de was.

Nou ben ik ook zo dwars geweest om mijn selvedge te wassen omdat ik hem wat te ruim vond bij mijn achterwerk. Deze is zelfs twee centimeter gekrompen en zit nu wel perfect achterop. Ook de lengte is twee centimeter gekrompen, valt nu nog wel goed en op de schoen, ongeveer twee centimeter ruimte vanaf de grond gemeten, maar moet niet veel verder krimpen want dan is het hoogwater. Misschien een tip om rekening mee te houden als je een selvedge jeans besteld en de maten exact goed denkt te hebben, tel in ieder geval twee centimeter op bij de lengte. Ik zal hem nu in ieder geval zo lang mogelijk niet wassen.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #78 Gepost op: 06 juni 2013 – 19:06:59
Na het wassen als de spijkerbroek nog nat is op de naden goed oprekken: bij het kruis pakken en aan de pijp en dan flink trekken (ja sorry, jongens). Daar pak je weer wat mee terug.

Heb je de shirts trouwens gestreken voordat je ze ging meten op krimp?

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #79 Gepost op: 06 juni 2013 – 19:20:53
Bij het kruis pakken en dan goed aan de pijp trekken. Doen ze hier dagelijks.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #80 Gepost op: 06 juni 2013 – 19:24:02
Ik wist 't. Ik had alleen op Bill Splates gegokt als eerste.

Kosdanou?

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.690
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #81 Gepost op: 06 juni 2013 – 19:26:12
Ik bedoelde met 'ze', de leden op dit forum. :mrgreen:

Bill Splates

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 7.158
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #82 Gepost op: 06 juni 2013 – 19:46:48
Ik wist 't. Ik had alleen op Bill Splates gegokt als eerste.

Ja, heb ik die reputatie al?

Bakkerrr

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.064
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #83 Gepost op: 06 juni 2013 – 19:50:33
Na het wassen als de spijkerbroek nog nat is op de naden goed oprekken: bij het kruis pakken en aan de pijp en dan flink trekken (ja sorry, jongens). Daar pak je weer wat mee terug.

Heb je de shirts trouwens gestreken voordat je ze ging meten op krimp?

Ik heb beide shirts gestreken, maar het komt ook doordat de chambray wat kreukeliger is dat het lijkt alsof hij wat strakker is. Tip voor oprekken van de broek is bruikbaar.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #84 Gepost op: 06 juni 2013 – 19:58:54
Klein boord, C. Als ik een vrouw was, zou ik mijn schoenen standaard een maatje te klein kopen; dat zeggen de foto's een beetje. Geobsedeerd door elegantie. Goeie fit wel.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #85 Gepost op: 06 juni 2013 – 20:34:28
Ja, heb ik die reputatie al?

: ) Bij mij al heel lang, BS.


Klein boord, C. Als ik een vrouw was, zou ik mijn schoenen standaard een maatje te klein kopen; dat zeggen de foto's een beetje. Geobsedeerd door elegantie. Goeie fit wel.

De boord is eigenlijk vrij hoog en heeft daardoor ook zeker geen korte punten, maar ik heb zoals gezegd een dunne nek. En de boord ligt het verst van de camera af (ik hang er schuin boven met m'n toestel), qua perspectivische vertekening : ). Zo zien m'n bespoke shirts er ook uit.

Maar 'maatje te klein' en 'goede fit' kan ik niet rijmen? Of sloeg dat maatje te klein nog op de boord?



* * *


Nog wat details:


Onderkant, binnenkant:




Nog een keer die afwerking van de zijkant onder, maar nu aan de binnenkant:




En dit schijnt bijzonder te zijn voor deze league: de zijnaad van de body loopt niet door in de mouwnaad. Bij de meeste shirts gaat de machine daar in één keer doorheen. Ik had er nog nooit van gehoord, en weet ook niet of het ergens op slaat en of je er iets mee opschiet, maar na wat inspectie thuis, bleken alleen mijn Piccolo's en Lorenzini's dat te hebben. (Ja, ga maar kijken in de kast allemaal : ).




En een manchet, ook ongeplakt met lichte voering:





Tobias

  • Gebruiker
  • Berichten: 949
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #86 Gepost op: 06 juni 2013 – 20:42:56
Hmm dat van de zijnaad van de body en de mouwnaad had ik nog nooit iets over gehoord. Bij het Glanshirt wat ik vandaag aan heb loopt het stiksel in ieder geval gewoon door.

Misschien meer bewegingsvrijheid, het voorkomen van trekken van de stof? Iemand?

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #87 Gepost op: 06 juni 2013 – 20:43:32
En dit schijnt bijzonder te zijn voor deze league: de zijnaad van de body loopt niet door in de mouwnaad. Bij de meeste shirts gaat de machine daar in één keer doorheen. Ik had er nog nooit van gehoord, en weet ook niet of het ergens op slaat en of je er iets mee opschiet, maar na wat inspectie thuis, bleken alleen mijn Piccolo's en Lorenzini's dat te hebben. (Ja, ga maar kijken in de kast allemaal : ).

Da's inderdaad opmerkelijk voor deze prijsklasse. Mouwen er afzonderlijk ingezet. Wat je ermee zou moeten opschieten is dat de mouw een iets optimalere pitch krijgt.

wolf

  • Gebruiker
  • Berichten: 15.310
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #88 Gepost op: 06 juni 2013 – 20:45:49
ik dig het stofje. :)
hoe heet het?
live and let die

carpe diem

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.439
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #89 Gepost op: 06 juni 2013 – 20:54:31
Mooi C.
Leuk project.
Be yourself no matter what they say