Auteur Topic: Luxire  (458875 keer gelezen)

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #690 Gepost op: 27 januari 2014 - 22:55:32
Hoezo afwerking marginaal beter? Dat lijkt me zonder ervaring met beiden een nogal gratuite bewering.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #691 Gepost op: 27 januari 2014 - 23:36:43
Nou ja, als je me puntsgewijs kunt benoemen welke steken (haha) luxire laat vallen t.o.v. Ambrosi, of op welke criteria Ambrosi beter scoort dan Luxire ben ik overtuigd.

Als Ambrosi dan wel 2-3 keer zo duur is vraag ik me af of het die hogere prestaties op enkele criteria het wel waard is. Want wellicht hangt het dan meer af van de bereidheid het eraan uit te geven, of van de bestedingsruimte an sich.

De gevoelskwestie vind ik dan een voor mij niet zo sterk argument, gratuit (omdat van de foto's beoordeeld) of niet; lijkt een herhaling van de "Finamore is top" discussie van een tijd geleden.

Nu ik Mazza en Finamore heb gezien is het inderdaad iets beter dan bijvoorbeeld Vanita, maar die shirts zijn full-spec met handwerk eigenlijk net zo goed. Plooitjes doen me niet zoveel. Ik benader het vrij 'objectief' voor zover mogelijk.

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Luxire
Reactie #692 Gepost op: 27 januari 2014 - 23:45:20
Denk dat het belangrijkste verschil hem in de fit gaat zitten

Luxire

Real deal

Er staan wel fotos op .net waarbij luxire ambrosis echt op luiers lijken.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #693 Gepost op: 28 januari 2014 - 00:03:17
Vergelijkbare broek van Ambrosi:

Mooie hemden, NOBD.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #694 Gepost op: 28 januari 2014 - 00:03:50
Ja, er gaat niets boven een goede adviseur die je opmeet. Dat moet je ontberen bij Luxire. Je moet wel echt weten wat je doet. Maar met een instapprijs (dankuwel google) van $600 voor Ambrosi kun je het een keertje verprutsen met Luxire natuurlijk.

In het voorbeeld zie ik weinig verschil overigens; wellicht hadden de foto's beter gekund. De pijlen maken het dramatischer dan het is. De stof is kreukgevoeliger van de Luxire lijkt het en ik zie dezelfde plooien bij de bandplooi van Ambrosi.

Aangenomen echter dat de maten goed zijn kun je redeneren dat Luxire een goede kopie levert met alle toeters en bellen hetzelfde. Een volledig handgemaakte broek vind ik onzinnig. Puur gevoel. De lange naden op de naaimachine scheelt pieken en je voelt er niets van. Het is wel indrukwekkend dat ze het zo kunnen maken bij A. natuurlijk. En dat in 8 uur naar het schijnt.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #695 Gepost op: 28 januari 2014 - 00:44:56
Je mag bij mij foto's komen nemen... Ik kan me voorstellen dat ze er bij Luxire ook wel een bandplooi in krijgen, maar volgens mij was de suggestie dat de kwaliteit marginaal minder was. Wat ik op de foto zie is dat flauwekul. Terwijl de hemden van Luxire er mooi uitzien vind ik de broek goedkoop ogen. Die 600 dollar lijkt me een prijs van een hele tijd geleden trouwens, volgens mij zitten ze eerder op het dubbele.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #696 Gepost op: 28 januari 2014 - 06:59:40
Slecht voorbeeld dan. Ik vind de fit van de Ambrosi hier ook niet bepaald optimaal. De pijpen bungelen bij de voet een centimeter of wat over, aan de áchterkant. Idealiter zou dit deel imo aan de voorzijde over de schoenen hangen.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #697 Gepost op: 28 januari 2014 - 10:16:19
Je mag bij mij foto's komen nemen... Ik kan me voorstellen dat ze er bij Luxire ook wel een bandplooi in krijgen, maar volgens mij was de suggestie dat de kwaliteit marginaal minder was. Wat ik op de foto zie is dat flauwekul. Terwijl de hemden van Luxire er mooi uitzien vind ik de broek goedkoop ogen. Die 600 dollar lijkt me een prijs van een hele tijd geleden trouwens, volgens mij zitten ze eerder op het dubbele.
Rond €800, maar niet meer bij Pauw. Gehoord dat er onenigheid was tussen Pauw en Ambrosi

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #698 Gepost op: 28 januari 2014 - 10:38:16
Voor ambrosi is veruit de goedkoopste optie om zelf naar napels te gaan.

En voor zeg 80%-90% van een ambrosi broek , voor een fractie vd Ambrosi prijs , die in NL wordt opgemeten en wordt gesneden door de kleermaker zelf , vind ik gianni een goed alternatief.

Ik denk zelf dat het lastiger is om de fit van een broek goed te krijgen zonder kleermaker , dan de fit van een hemd.
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #699 Gepost op: 28 januari 2014 - 11:04:17
Nou ja, als je me puntsgewijs kunt benoemen welke steken (haha) luxire laat vallen t.o.v. Ambrosi, of op welke criteria Ambrosi beter scoort dan Luxire ben ik overtuigd.

Ik hoef en wil jou niet overtuigen. Ik heb geen idee hoe Luxire zich tot Ambrosi verhoudt, maar je zal mij dus ook niet betrappen op een uitspraak over kwaliteit, afwerking etc. Het gaat mij er enkel om dat ik een waardeoordeel op basis van enkel wat plaatjes op z'n minst nogal dubieus vind.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #700 Gepost op: 28 januari 2014 - 11:10:10
Voor ambrosi is veruit de goedkoopste optie om zelf naar napels te gaan.

En voor zeg 80%-90% van een ambrosi broek , voor een fractie vd Ambrosi prijs , die in NL wordt opgemeten en wordt gesneden door de kleermaker zelf , vind ik gianni een goed alternatief.

Ik denk zelf dat het lastiger is om de fit van een broek goed te krijgen zonder kleermaker , dan de fit van een hemd.

Ietsjes duurder, rond de €270-300.
Volg keer, bij de prova bestel ik er 2 bij Gianni.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #701 Gepost op: 28 januari 2014 - 12:15:12
Het gaat mij er enkel om dat ik een waardeoordeel op basis van enkel wat plaatjes op z'n minst nogal dubieus vind.

Schei toch uit, men doet toch niet anders hier.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #702 Gepost op: 28 januari 2014 - 13:02:51
Er zijn er een aantal die dat doen ja. Ook een hoop niet. En dan heb ik het over uitspraken over dat het ene merk beter zou zijn dan het andere (zoals in dit geval).

Het gejank over de kwaliteit van WDDHV-foto's heeft vooral treurige vormen aangenomen.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #703 Gepost op: 28 januari 2014 - 14:54:27
Waar heb ik dan gesteld dat het ene merk beter is dan het andere?

Andere mensen stelden juist dat Ambrosi beter was. Ik vraag me af of zij ervaring hebben met Luxire?

Ik ga af op de ervaringen van andere mensen in combinatie met de foto's. En dan zeg ik enkel dat beide merken een zeer vergelijkbaar product lijken te leveren. De finesses zul je van de foto's niet kunnen beoordelen maar beide broeken hebben vergelijkbare specs (knopengulp op dezelfde wijze, doorgeput, etc).

Met andere woorden, de som der delen is bij beide fabrikanten vergelijkbaar. Wellicht is de uitvoering wel veel beter bij Ambrosi. Wellicht zorgt het bespoke aspect wel voor een betere fit (aannemelijk) of een fijne ervaring. Beargumenteer het maar. Intrinsieke kwaliteiten.
Dat is tenminste interessanter om te lezen dan een gevoelskwestie, of die vervelende dooddoener dat je over het op foto's afgebeelde niets mag zeggen. Onzin.

Als de scherpte voldoende is zie ik toch zeker wel dat beide vergelijkbare binnenzijde hebben, knoopaanzet in de gulp met paralelle steken i.p.v. kruissteek en dat soort zaken?

C&A

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #704 Gepost op: 28 januari 2014 - 15:00:25
als je zo veel tekst nodig hebt om iets uit te leggen , weet je dat er iets niet klopt , gekke hoed.
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new