Auteur Topic: Luxire  (460323 keer gelezen)

Martijn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1125 Gepost op: 10 juli 2014 - 22:14:48
Dat heeft dan behoorlijk lang geduurd, niet? Dan had je eigenlijk net zo goed ook kunnen wachten op die Light Tan Twill Chino. : )

Ik ben trouwens weer erg tevreden met m'n bestelling, ze hebben m'n instructies goed opgevolgd. De riemlus zit deze keer niet in het horlogezakje en ze hebben de sluiting die ik op een foto toonde goed nagemaakt. Daarnaast hebben ze de wijzigingen aan het patroon correct doorgevoerd.

Het enige kritiekpuntje blijft de voering, deze hebben ze ondanks mijn instructies (lichtblauw effen of streepje) toch weer zelf uitgekozen. Er zit gelukkig wel vooruitgang in, deze is al iets minder lelijk dan de vorige. : )

Hoe bevalt de stof van die broek je na een tijdje dragen? Wel een erg licht stofje (gewicht). Geen last van veel vouwen na kort dragen bijvoorbeeld? Overweeg 'm voor mijn derde bestelling.

Zojuist mijn tweede bestelling binnen gekregen. Erg blij mee. Zal wat fotootjes maken binnenkort.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1126 Gepost op: 10 juli 2014 - 22:29:03
Bevalt goed. De stof is ook dikker dan dat je aan de hand van het gewicht zou verwachten. Het is niet echt een kreukstof, maar de broek verliest wel z'n vorm wel na zo'n drie keer dragen (zoals m'n meeste broeken).

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1127 Gepost op: 10 juli 2014 - 22:30:59
Ik ga een spijkerbroek doen, maar ben nog te lui om alle specificaties te bedenken en op te schrijven.

Martijn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1128 Gepost op: 11 juli 2014 - 00:00:54
Bevalt goed. De stof is ook dikker dan dat je aan de hand van het gewicht zou verwachten. Het is niet echt een kreukstof, maar de broek verliest wel z'n vorm wel na zo'n drie keer dragen (zoals m'n meeste broeken).

Bedankt! Klinkt goed. Ga 'm bestellen volgende keer, als 'ie dan nog niet uitverkocht is. Wil eerst nog even wassen en dragen om te ervaren hoe de fit is van m'n laatste shirt en broek.

Ik zit ook al een tijdje te denken over zo'n spijkerbroek. De 13 oz raw indigo wilde ik bestellen, maar die lijkt op mijn staaltje niet de tint blauw als op de foto's van Luxire. Meer richting 14 oz dark, veel donkerder dus. Heb je er zelf ook staaltjes van? Zo niet dan kan ik wel even foto's maken dit weekend als je wilt.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1129 Gepost op: 11 juli 2014 - 00:19:02
Graag, Martijn. Ik heb geen stalen.

Dagobert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1130 Gepost op: 11 juli 2014 - 08:02:53
Raw wordt vanzelf lichter van kleur.

Martijn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1131 Gepost op: 13 juli 2014 - 11:53:14
Raw wordt vanzelf lichter van kleur.

Ah oke. Dan zullen ze één van die broeken op de foto's wel gewassen hebben. Thanks.

Hier foto's van de 13oz raw indigo en 14oz dark indigo (de derde stof heb ik niet helaas):

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1132 Gepost op: 13 juli 2014 - 11:54:27
Merci bien.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1133 Gepost op: 13 juli 2014 - 13:36:06
Qua details dacht ik hieraan (stof: 13 oz dark indigo, hot soaked):

Luxire Jeans: Hand Hammered Copper Rivets, the thickest, heaviest copper rivets used on Jeans.

Chain stitched, visible selvage, Brass Buttons, reinforced, anchored loops, hidden rivets in back pocket, custom made.

Thoughts? (Chris? Ook al zweer jij bij rtw?)

De knopen wil ik denk ik toch zilverkleurig, hoe 'oer' deze ook zijn.
Zo dus:

NielsK

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Luxire
Reactie #1134 Gepost op: 20 juli 2014 - 23:31:32
Twee nieuwe shirts:

Links de sky blue pow van Monti, rechts sky blue summer chambray ook Monti. Beiden mooie stoffen

Beide boordjes ongeplakt licht gevoerd. Plooitjes op het linker shirt maar dat is voor het laatst. Zijn ze iets te enthousiast mee.
Dit is het tweede en derde shirt van Luxire en de fit is inmiddels vrijwel perfect.  Kleine aanpassingen tov de eerste poging zijn perfect doorgevoerd. Erg tevreden en is zeker niet het laatste shirt wat ik door onze Indische vrienden laat maken

Bakkerrr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1135 Gepost op: 21 juli 2014 - 07:36:25
Leuke shirts weer, vooral die linker. Die rechter heb ik ook, maar die stof valt me tegen en krijgt weinig draagtijd.

Nog steeds een vast bedrag van 25 dollar en geen douanekosten achteraf?

Dagobert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1136 Gepost op: 21 juli 2014 - 07:54:25
Ja NOBD. Wat een gedoe. Waarom kijk je niet gewoon bij de gevestigde merken? Wat je laat zien lijkt wel wat op de broeken van Pike Brothers. Wat kost zoiets bij Luxire?

Bakkerrr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1137 Gepost op: 21 juli 2014 - 07:59:57
Voor 99 dollar denk ik niet dat je ergens anders MTM selvedge jeans gaat vinden.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1138 Gepost op: 21 juli 2014 - 08:05:52
Mooi Niels. Lekker die pow en mooie BD boord.
The man with style, is the man who can smile

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1139 Gepost op: 21 juli 2014 - 09:38:23
Ja Dagobert, dit is het gedoeforum. Dat je dat nou nog niet weet.