Auteur Topic: Luxire  (460322 keer gelezen)

Bakkerrr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1080 Gepost op: 01 mei 2014 - 13:06:39
Fack, toch naar de H&M moeten rijden, 3 voor de prijs van 1. Weer opgelicht door die Indianen!

Bakkerrr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1081 Gepost op: 01 mei 2014 - 13:11:03
De uitvoering. Met die band, vouw, omslagjes. Het moet een beetje een ruige, verwassen katoen zijn, simpel uitgevoerd, zoals deze (als de link werkt). Vind ik.

Een korte cargo is vast een legerbroek voor de tropen. Warm + spullen meenemen; niks onlogisch aan. Een strakke lange cargo; die is dan weer wel onlogisch: je neemt een praktische broek en die maak je zo strak dat hij niet meer praktisch is.

Band zie je niet met shirt erover, vouw is erin gestreken en gaat eruit, omslag en zakjes is kwestie van smaak. Eén voordeel: hij ligt straks alleen bij mij op de deurmat en niet bij jullie!  :mrgreen:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1082 Gepost op: 01 mei 2014 - 13:13:05
Ik nam het op voor een korte cargo! : )

Nerazzurri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1083 Gepost op: 01 mei 2014 - 16:32:21
In de zomer, op Sicilie of in Toscane loop ik in dit op t strand:

http://webstore-nl.scotch-soda.com/nl/heren/shorts

Formerly known as Ruby Tuesday

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Be yourself no matter what they say

Martijn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1085 Gepost op: 03 mei 2014 - 23:53:24
Mijn eerste bestelling bij Luxire is binnen, en ik moet zeggen dat ik zeer positief verrast ben. Kwaliteit lijkt zeer goed zoals al vaker gezegd is over Luxire’s producten. Zie ook de foto’s. Ik heb de maten van mijn fijnste kleding doorgegeven. Voor het shirt heb ik wat aanpassingen in de notes gezet, en voor de broek heb ik een paar maten aangepast (front rise, back rise en pant length). Ik heb de bestelling 6 april geplaatst en 30 april werd het bezorgd.

Shirt: Sky Blue Oxford

Bij ontvangst voelt de stof vrij stug, maar na de eerste wasbeurt voelt het al een stuk beter, en als ik de vele reviews mag geloven gaat het alleen nog maar zachter worden. Kleur en uiterlijk zijn precies zoals gewenst en verwacht. (Dank voor de foto’s, C.)

De fit is zeker acceptabel voor een eerste poging. Het shirt dat ik heb opgemeten was niet perfect, dus het was voor mij wat lastiger om de fit in een keer goed te krijgen. Ik heb een email naar Luxire gestuurd met foto’s van het hemd, en kritiek op de fit, het hemd was namelijk iets te strak op een aantal punten. Zij reageerden binnen een paar uur met wat ik in de notes kon zetten voor een betere fit (decrease shoulder slope by x inch, adjust for forward shoulders by y inch, increase waist as desired). Ik heb 2 centimeter extra gevraagd in de taille, dit zijn er 3 geworden uiteindelijk. Hierdoor is het hemd iets te ruim geworden voor mijn gevoel. Even mee langs de kleermaker dus. Verder zijn mijn maten wel vrij precies overgenomen.

Boord is trouwens een kopie van een BD van Barba. (van iemand van .net, ordernummer #3062) Heb in de notes "lightly lined and unfused" geschreven. Knopen zijn standaard MOP. Volgende keer probeer ik de premium variant.

Broek: Khaki twill soft chino
Deze stof was een beetje een gok: er waren nog geen reviews over geschreven, maar ik ben zeker niet teleurgesteld. Het is een redelijk zware stof, en inderdaad lekker zacht. Kreukt ook niet erg snel.

De grootste verrassing was de fit van de broek. Ik heb vrij veel gesleuteld aan de maten van de broek die ik heb opgemeten. Front en back rise wilde ik hoger hebben, en in het algemeen moest de broek iets langer worden. Ik ben hierdoor vergeten de binnenbeenlengte ook aan te passen, maar gelukkig hebben ze deze 1cm langer gemaakt dan ik had opgegeven, wat voor precies de juiste lengte zorgde.
Voor de volgende broek mag de band nog iets strakker, front-rise iets langer, en wellicht een centimetertje minder in de heupen. Maar eerst deze even dragen voor ik een nieuwe bestelling plaats.

Volgende keer ook even zorgen dat ze dat riemlusje verplaatsen.  :mrgreen:

*Ja, ik ben zeer gecharmeerd van het knoopje in de omslag. :)

Samples: Ik heb ook behoorlijk wat samples besteld. Sommige stoffen zien er op de staaltjes heel anders uit dan op de website, dus misschien heeft iemand iets aan deze foto’s. Volledige lijst van de sampes die ik heb staan in de notes hier onder. Mocht iemand behoefte hebben aan foto's van bepaalde staaltjes; vraag er gerust naar. Ik heb zelf al een aantal van deze stoffen in gedachte voor mijn volgende bestellingen.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

Overzicht van de bestelling: In deze spoiler staat een kopie van de confirmation email. Hier kan je de opties die ik heb gekozen vinden, en zien wat ik in de notes heb gezet. Maten heb ik in de notes gezet zodat ik niet gebonden was aan de opties in het menu.
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

TLDR: Shirtje en broek besteld. Goede kwaliteit, verrassend goede fit voor een eerste keer (met name de broek), en zeker voor herhaling vatbaar.

Tips voor betere fit worden altijd gewaardeerd overigens. Hoewel de fitpic niet echt goed is. Misschien dat ik later betere toevoeg als het shirt bij de kleermaker is geweest.
Laatst bewerkt op: 03 mei 2014 - 23:57:31 door Martijn

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Luxire
Reactie #1086 Gepost op: 04 mei 2014 - 00:01:41
Leuke review, ziet er ook goed uit voor een eerste bestelling!

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1087 Gepost op: 04 mei 2014 - 00:25:10
Ja, goede post, Martijn. Nu eerst voor schoenen sparen. : )

Martijn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1088 Gepost op: 04 mei 2014 - 00:51:10
Haha, thanks. Schoenen heb ik wel. Was te enthousiast om aan schoenen te denken voordat ik de foto maakte. Daarnaast heb ik alleen afgetrapte lacoste sneakers bij me op het moment :oops:

Dagobert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1089 Gepost op: 04 mei 2014 - 20:28:17
Fijne review. Mooie stof van het overhemd (afgaande op de foto's).

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1090 Gepost op: 04 mei 2014 - 20:32:39
Ik zou ook niks aan de fit van het hemd veranderen. Eerst eens wassen.

Dr. Herbert West

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1091 Gepost op: 06 mei 2014 - 13:59:25
Blue dress stripes seersucker en casual denim shirt besteld.
RAW SPEED

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1092 Gepost op: 06 mei 2014 - 14:02:49
Leuk, die seersucker. Heb er een staal van. Jammer dat de strepen niet wat dikker zijn, voor meer 'bobbeleffect', maar zal een lekker zomershirt worden.

Dr. Herbert West

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1093 Gepost op: 06 mei 2014 - 14:51:02
En die denim voor heeele frisse zomerdagen : )
Die is beetje gok, geen staal van, maar verwacht wel dik.

Heb je nog tips qua zomerstofjes?
RAW SPEED

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Luxire
Reactie #1094 Gepost op: 06 mei 2014 - 18:38:29
Linnen misschien, doctorandus albert west?