Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729148 keer gelezen)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #1515 Gepost op: 05 juli 2013 - 14:04:00
Die Danny kan me een eind weglullen over zijn kunsten... heb daar wel eens anderhalf uur gestaan. Voor één keer wel grappig maar ben nooit meer teruggegaan. Toen deed hij nog wel Fratelli Rossetti's trouwens en was er nog geen sprake van The Royal Treatment.

Mikael

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #1516 Gepost op: 05 juli 2013 - 14:10:47
Nils Kalf is een goede vent en een prima vakman. Ik zou gewoon naar hem toe gaan en hij zal altijd een juiste oplossing kunnen vinden.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1517 Gepost op: 05 juli 2013 - 14:11:02
Ach, Danny is een handige marketeer die met z'n TRT-verhaal een hele groep mensen kan boeien. Van wat ik van zijn werk gezien heb levert hij ook kwaliteit. Dat een aantal mensen zijn manier van communiceren nogal pretentieus vinden zal hem waarschijnlijk worst wezen.

"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #1518 Gepost op: 05 juli 2013 - 14:25:28
Ik denk dat Danny het sowieso worst is wat anderen vinden. Als je denkt dat die houding uit marketing oogpunt is, heb je hem nog nooit gesproken. Ik vind het een mooie vent, zulke passie voor schoenen is zeldzaam. Ga graag bij hem langs en dan sta je inderdaad zomaar een uur te ouwehoeren.
The man with style, is the man who can smile

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1519 Gepost op: 05 juli 2013 - 14:26:34
Ach, Danny is een handige marketeer die met z'n TRT-verhaal een hele groep mensen kan boeien. Van wat ik van zijn werk gezien heb levert hij ook kwaliteit. Dat een aantal mensen zijn manier van communiceren nogal pretentieus vinden zal hem waarschijnlijk worst wezen.

Op basis van de berichten van die Danny hier op het forum had ik voor mezelf al de conclusie getrokken dat hij behoorlijk autistisch is. Maar ja, een oordeel zegt doorgaans meer over jezelf. Ik ga iig Nils Kalf maar eens vervelen met mijn Magnanni's.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Daze

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1520 Gepost op: 05 juli 2013 - 14:39:47
Victor,

Ik heb een paar Magnanni's laten verzolen bij Nils en je kunt denk ik het beste met hem bespreken of een totale verzoling een goede aanpak is. Die keuze hangt ook af van hoeveel je wilt investeren in de schoenen en hoe lang je verwacht ze nog te dragen. Tijdens het verzolen van mijn Magnanni's liet Nils halverwege het proces enkele details van het binnenwerk zien, wat erg interessant was. Mijn ervaringen met Nils zijn louter positief.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1521 Gepost op: 05 juli 2013 - 14:45:36
Denk dat ik voor de halve verzoling ga. Deze schoenen hebben namelijk al eens een druppel warme motorolie over zich heen gehad. Bewaar hele verzoling wel voor mn Santoni's t.z.t.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1522 Gepost op: 05 juli 2013 - 14:47:16
waarom niet naar van dam op de leusderweg in amersfoort? is dichtbij voor je
Be yourself no matter what they say

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1523 Gepost op: 05 juli 2013 - 14:48:54
waarom niet naar van dam op de leusderweg in amersfoort? is dichtbij voor je

Makkelijkste is een goede schoenmaker in de buurt van Utrecht. Maar die zit er niet echt. Nils Kalf is dan een goede optie vanwege zijn verzendservice. Dat is goedkoper dan 2 x naar Amersfoort rijden.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1524 Gepost op: 13 juli 2013 - 17:19:57
Vandaag even met een paartje C&J's teruggeweest naar Ruud van der Geest, imo de beste schoenmaker van Den Haag en omstreken. Vorige week al opgehaald, maar voor het eerst in de keren dat ik er geweest ben was het niet in één keer goed. Het nieuwe kurk zat niet echt lekker op z'n plek wat zorgde voor een te hoge binnenzool onder de bal van de voet. Hij heeft het keurig opgelost. Kon ze anderhalf uur later weer oppikken en dit keer was het wel goed. Goede service.

Had ze vorige week al opgehaald en toen ik daar was vroeg ik of hij toevallig ook mink oil had van Saphir, had 'ie niet, ook geen renovateur maar die had ik nog wel in huis. Verder heeft hij onwijs veel van Saphir, dus het verbaasde me enigzins. Nu was ik daar vandaag dus weer en hij had de collectie even aangevuld. Heeft ze nu beiden op voorraad. Gelijk maar een flesje mink oil meegenomen.
Laatst bewerkt op: 13 juli 2013 - 21:12:42 door Mikey Fuoco

dimsum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1525 Gepost op: 18 juli 2013 - 12:24:15
Hoe is het in vergelijking met Nils Kalf? Ik stuur ze altijd op naar Amsterdam, maar als Ruud van der Geest vergelijkbaar is, ga ik liever daar naar toe gezien het ongeveer 10 min bij mij vandaan is en ik m'n schoenen wellicht sneller terug heb.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1526 Gepost op: 18 juli 2013 - 13:17:54
Met Nils Kalf heb ik geen ervaring. Doet hij ook halve verzolingen? Zo ja, wat ben je er dan bij hem voor kwijt? Mijn schoenen zijn van een halve zool voorzien.

Ik moet zeggen dat ik het werk van Nils Kalf er altijd wel schitterend uit vind zien. V.d. Geest is misschien iets grover van afwerking. Ik ben daar voor een halve verzoling circa zestig euro kwijt, misschien speelt dat ook een rol in je overweging.

Nu heb ik trouwens vandaag voor het eerst dat paar de hele dag aan wat hij net heeft gedaan en ze zitten nog niet zoals ze zaten. Het lijkt of het kurk toch nog iets te hoog ligt. Ik weet dat dit nog wel inzakt, maar als het onverhoopt toch nog niet goed zou zijn zou hij het gewoon nog een keer overdoen. Vorige keren helemaal geen last van gehad gek genoeg. Het lijkt of er iets teveel materiaal onder de kussentjes van je voorvoet zit. Hebben jullie zoiets ook weleens gehad?
Laatst bewerkt op: 18 juli 2013 - 13:26:15 door Mikey Fuoco

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1527 Gepost op: 18 juli 2013 - 13:27:21
Makkelijkste is een goede schoenmaker in de buurt van Utrecht. Maar die zit er niet echt.
De Leest in Bunnik levert ook vakwerk.

guest45

• Gast
Reactie #1528 Gepost op: 18 juli 2013 - 13:33:38
Victor, luxa in Utrecht schijnt goed te zijn. Daar ga ik iig mijn volgend paar laten verzolen.

dimsum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1529 Gepost op: 18 juli 2013 - 14:16:46
Met Nils Kalf heb ik geen ervaring. Doet hij ook halve verzolingen? Zo ja, wat ben je er dan bij hem voor kwijt? Mijn schoenen zijn van een halve zool voorzien.

Ik moet zeggen dat ik het werk van Nils Kalf er altijd wel schitterend uit vind zien. V.d. Geest is misschien iets grover van afwerking. Ik ben daar voor een halve verzoling circa zestig euro kwijt, misschien speelt dat ook een rol in je overweging.

Ja, laatste keer dat ik dit deed was de halve verzoling zelf ongeveer 40 euro kwijt (+ nieuwe hak + steel tips + verzendkosten), totaal ongeveer 100 eur.