Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729117 keer gelezen)

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #1455 Gepost op: 15 mei 2013 - 19:12:39
Enige verduidelijking: ik zeg nergens iets over de kwaliteit ik zeg enkel dat het er niet uit ziet.

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #1456 Gepost op: 15 mei 2013 - 20:45:20
Als er een halve verzoling wordt gepost die er zo uit ziet is de wereld te klein ('uh, lelijk, bah, inferieur'), maar nu het een door Nils Kalf opgezet teenstuk betreft is het opeens fantastisch, dat is denk ik wat Emilio bedoelt. En gelet op de reacties kan ik alleen maar concluderen dat hij een zekere voorspellende gave heeft. Het zal ongetwijfeld doen wat het moet doen en nuttig zijn; mij viel ook op dat m'n C&J's relatief snel slijten bij de teen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1457 Gepost op: 15 mei 2013 - 20:46:53
Wut? Niemand zegt dat het fantastisch is. Integendeel.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1458 Gepost op: 15 mei 2013 - 20:53:41
plakkerij.
had het niet laten doen.

Van de onderkant ziet het er niet echt mooi uit, maar zo voorkom je een hoge rekening die eigenlijk nog niet nodig is. Dit is de beste oplossing

We kunnen natuurlijk pas een weloverwogen oordeel geven over de noodzaak hiervan, als we weten hoe ver de zool bij de punt was doorgesleten. Ik schat in dat het wel de moeite waard is, aangezien de zool op het loopvlak nog vrijwel nieuw lijkt.

De reactie van Oililio begrijp ik ergens wel, voor wat betreft het voorspellende deel ervan.

Pitti Carabinieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1459 Gepost op: 15 mei 2013 - 21:04:14
We kunnen natuurlijk pas een weloverwogen oordeel geven over de noodzaak hiervan, als we weten hoe ver de zool bij de punt was doorgesleten.

Aan de zijkant van de zool zie je nog een lijn van hoe ver de zool was doorgesleten volgens mij..
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1460 Gepost op: 15 mei 2013 - 21:15:46
Dat gaat niet op, dat is slechts tot waar de zool is weggeschuurd om het nieuwe puntje te kunnen verlijmen op de oude zool. Zegt op zich niet zoveel over tot hoever de zool was versleten. Kan bijvoorbeeld ook een millimeter of drie verder zijn weggeschuurd, alleen om het verloop te kunnen maken.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1461 Gepost op: 15 mei 2013 - 21:17:06
ik verzool altijd als het onder de bal door is. nooit gedoe met de punt.
live and let die

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1462 Gepost op: 15 mei 2013 - 21:19:35
De reactie van Oililio begrijp ik ergens wel, voor wat betreft het voorspellende deel ervan.

Ik lees anders nog steeds nergens dat iemand dit prachtig vindt. Ik snap die opmerking dus ook niet.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1463 Gepost op: 15 mei 2013 - 21:21:27
Als hij niets had gezegd had het hier waarschijnlijk wel weer vol lofuitingen gestaan. Held als je nu nog gaat zeggen dat het een pareltje is. Niets ten nadele van het werk van Kalf overigens.

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1464 Gepost op: 15 mei 2013 - 21:23:27

dat advies gaf Nils mij ook, schoen bij de bal een beetje buigen merk je wel als die bijna door is.
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #1465 Gepost op: 15 mei 2013 - 21:33:07
Als hij niets had gezegd had het hier waarschijnlijk wel weer vol lofuitingen gestaan. Held als je nu nog gaat zeggen dat het een pareltje is. Niets ten nadele van het werk van Kalf overigens.

Dan ga je er vanuit dat mensen hier stront in hun ogen hebben. Meh, ik vind het in elk geval een vreselijk gezocht punt wat hier geprobeerd wordt te maken.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

guest45

• Gast
Reactie #1466 Gepost op: 15 mei 2013 - 21:35:58
Hangt denk ik af van je manier van lopen, de leest, de betegeling van de straten waar je op loopt en de broeken van de mensen die je een schop geeft.

Zonder gekheid, een oud-huisgenootje van mn heeft dit ook met zijn ebay arca's laten doen waar de zool goed van was maar die bij de teen door waren. Stukje rubber zelfs ipv leer. Ziet er prima uit en het houdt zich inmiddels al een paar jaar goed.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1467 Gepost op: 15 mei 2013 - 21:37:53
Dan ga je er vanuit dat mensen hier stront in hun ogen hebben. Meh, ik vind het in elk geval een vreselijk gezocht punt wat hier geprobeerd wordt te maken.

Nee dat niet, maar wel dat sommige dingen, door sommige mensen met een roze bril bekeken worden als het bij iemand die hier goed is aangeschreven vandaan komt. Emilio is blijkbaar niet de enige die dit opvalt, gelet op enkele andere reacties naar aanleiding van dit onderwerp.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
[Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #1468 Gepost op: 15 mei 2013 - 21:39:59
Ja, die Marcel was eigenlijk ook maar een prutser.

Zeneize

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1469 Gepost op: 15 mei 2013 - 21:58:37
Was natuurlijk handig geweest om een before-shot te maken, maar goed. Om op verschillende reacties te reageren:

- Helemaal vooraan was de zool wel zo'n beetje doorgesleten tot waar nu de lijn van het nieuwe stuk is te onderscheiden.
- De Wembley staat op de 360-leest, een van de meest spitse van C&J; dit speelt natuurlijk ook een rol bij de slijtage voorin. Waar wolf bijvoorbeeld zijn schoenen laat verzolen als ze door zijn bij de bal van de voet, denk ik dat je met andere schoenen dan hij heeft (minder spitse leesten over het algemeen toch?), denk ik dat je met dit soort leesten sneller slijtage krijgt voorin dan op andere plekken.

De zool ziet er daarnaast vanaf de zijkant nu veel netter uit; die was lichtelijk "gerafeld". De schoonheidsprijs verdient deze (tijdelijke) oplossing niet, maar aangezien je de zool natuurlijk nooit echt ziet, vind ik dat geen probleem. Ik denk dat een ander deel van de zool het nu eerder gaat begeven, waarna ik er een betere zool onder wil laten zetten en direct een embouts, zodat de zool gelijkmatig kan slijten.

P.S.:
plakkerij.
had het niet laten doen.

En wat dan wel?
"One should either be a work of art, or wear a work of art."