Auteur Topic: Boord en manchet...  (101775 keer gelezen)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Boord en manchet...
Reactie #165 Gepost op: 01 mei 2008 - 18:16:25
Citaat van: "Willem"
En ......... paar dagen geleden mooi ijsblauw shirt (Circle of Gentlemen) gekocht  maat 40. Hoge boord. Omdat het overhemd zonder das gedragen wordt, is een iets bredere boord geen probleem, werd mij verteld.

Aangenomen dat je met breder een grotere maat bedoeld; ik zou in alle gevallen de juiste boordmaat aanhouden. Als je échte boordmaat 38 is dan is het aan te bevelen allen hemden in die maat te kopen. Groter (zeker twee maten) is vaak goed te zien omdat de boord wat gaat afhangen. Er is geen enkele reden waarom je casual hemden in een grotere boordmaat zou kopen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boord en manchet...
Reactie #166 Gepost op: 02 mei 2008 - 00:53:13
Citaat van: "Sergio"
En ......... paar dagen geleden mooi ijsblauw shirt (Circle of Gentlemen) gekocht  maat 40. Hoge boord. Omdat het overhemd zonder das gedragen wordt, is een iets bredere boord geen probleem, werd mij verteld.

Aangenomen dat je met breder een grotere maat bedoeld; ik zou in alle gevallen de juiste boordmaat aanhouden. Als je échte boordmaat 38 is dan is het aan te bevelen allen hemden in die maat te kopen. Groter (zeker twee maten) is vaak goed te zien omdat de boord wat gaat afhangen. Er is geen enkele reden waarom je casual hemden in een grotere boordmaat zou kopen.

Eensch, met een kleine tenzij en dat is als je het zelf lekkerder vindt dragen.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Puccini

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boord en manchet...
Reactie #167 Gepost op: 02 mei 2008 - 03:51:03
Een goed balans tussen hoe de boord zit en hoe deze staat is wel belangrijk hoor. Je boord is geen halsketting.
ch möchte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boord en manchet...
Reactie #168 Gepost op: 04 mei 2008 - 10:17:15
Nogmaals vergeef mijn onkunde. Ben lerende. Heb nu een aantal nette shirts laten aanmeten met cut-away boorden.
Nu bekijk ik veel foto's van jullie aanwinsten en zie ik ook mooie overhemden, met strak v-hals truitjes en dan met slappe boord. En daar gaat het me nu even om. Overhemden met slappe boord. Laten jullie die ook maken?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boord en manchet...
Reactie #169 Gepost op: 04 mei 2008 - 11:02:34
Ik heb er een met een slappe boord in de maak. Met korte mouwen en twee borstzakken met plooitje in het midden...

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boord en manchet...
Reactie #170 Gepost op: 04 mei 2008 - 11:23:49
Citaat van: "Carwo"
Ik heb er een met een slappe boord in de maak. Met korte mouwen en twee borstzakken met plooitje in het midden...

Geen epauletten? :)  Kleur?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boord en manchet...
Reactie #171 Gepost op: 04 mei 2008 - 11:28:13
Citaat van: "Mikey Fuoco"

Geen epauletten? :)  Kleur?

Hehe, nee, heb me kunnen bedwingen. Wit linnen, platte slappe boord (primeur bij Cami), dunne parelmoeren knopen. Voor de echt hete dagen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boord en manchet...
Reactie #172 Gepost op: 04 mei 2008 - 11:32:10
Ga vandaag ook maar 's een short-sleeved-white-linnen uit de kast trekken.

Mét epauletten! 8)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boord en manchet...
Reactie #173 Gepost op: 04 mei 2008 - 11:42:43
Baas boven baas. O ja: de borstzakken hebben natuurlijk ook een klepje; anders waait m'n buil shag eruit.

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boord en manchet...
Reactie #174 Gepost op: 05 mei 2008 - 08:54:33
Kom er even niet uit. Heb een shirt laten aanmeten bij de jongens in Den Haag. Linkermanchet wordt drie cm. breder i.v.m. horloge. Bij een andere zaak een shirt laten aanmeten en daar werd de boord (zoals men zei:standaard) 1 cm breder gemaakt. Wat is wijsheid? Of scheelt het niet zoveel?
Graag jullie advies.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boord en manchet...
Reactie #175 Gepost op: 05 mei 2008 - 09:06:01
Je spreekt eerst over een manchet en vervolgens over een boord. Ik neem aan dat je in beide gevallen het manchet bedoelt?

In dat geval; Ik weet niet of er gekeken is naar het type horloge dat je draagt, maar ik kan me voorstellen dat er horloges zijn die meer dan slechts één centimeter extra ruimte verlangen.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boord en manchet...
Reactie #176 Gepost op: 05 mei 2008 - 09:07:23
Ik denk dat die zaak dat doet 'omdat het prettiger is'. Ik zou in ieder geval voor een mooi aangesloten boord gaan. Als alles goed wordt opgemeten, krijg je heus wel voldoende lucht. :wink:

Overigens zal die ene centimeter denk ik niet enorm veel verschil maken, maar meer moet het zeker niet worden.

Edit: Ik dacht dat het over de boord ging. Als het over het manchet ging, is het gewoon afhankelijk van de grootte van je horloge.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Boord en manchet...
Reactie #177 Gepost op: 05 mei 2008 - 09:09:22
Wat is het verschil in het aanmeten van een shirt d.m.v. een pashemd en zoals de shirtmakers het doen?
Heb bij Town and Country een shirt laten aanmeten met pashemd (body 37, boord 38) en bij de shirtmakers d.m.v. de centimeter. Nu trouwens een boord van 37 (?).
Heb, moet ik zeggen, in beiden vertrouwen. Op beide locaties ook bijzonder correct geholpen. De overhemden moeten nog binnenkomen.

Citaat van: "Bachelor"
Voor mij persoonlijk komt het meten met een lint serieuzer over.
Het principe is volgens mij hetzelfde pashemd vs meetlint.

Citaat van: "Mikey Fuoco"
Bij een pashemd wordt vaak met 'standaard' aanpassingen gewerkt; bijvoorbeeld: De 'standaard' taille -4 cm. of -8 cm., of + 4 cm. of + 8 cm..  

Dat geldt althans voor de manier waarop bij LCT gewerkt wordt of in ieder geval gewerkt werd.

Hierdoor ben je iets beperkt bij het perfectioneren van de pasvorm.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boord en manchet...
Reactie #178 Gepost op: 05 mei 2008 - 09:29:07
Jullie hebben gelijk. Sorry. Manchet verschil: 1cm t.o.v. 3 cm. en boordmaatverschil 37 t.o.v. 38.

Gibson

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boord en manchet...
Reactie #179 Gepost op: 05 mei 2008 - 10:03:20
Ik ben benieuwd hoe beide shirts zitten, mooi voor een vergelijking.

Wanneer verwacht je ze?
Great people talk about ideas. Small people talk about other people