Auteur Topic: Sprezzatura Gent  (4807 keer gelezen)

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Sprezzatura Gent
Gepost op: 28 december 2012 – 23:44:27
Iemand weleens hier geweest?

Sprezzatura Gent



Sprezzatura is een woord afkomstig uit het boek: ‘Book of the Courtier’ geschreven door Baldassare Castiglione.
Een zekere bestudeerde nonchalance. In het kleden is dit dus een zekere chique nonchalance, aantonen dat er niet veel moeite werd gedaan wanneer je dat toch deed. Wanneer men dit op de juiste manier doet spreekt men van Sprezzatura.

http://www.sprezzatura.be/nl/brands


Jaguarlover

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.363
    • Bekijk profiel
Re: Sprezzatura Gent
Reactie #1 Gepost op: 29 december 2012 – 08:04:49
onlangs een dagje Gent gedaan maar absoluut geen SF-waardige winkels tegengekomen eigenlijk.
Deze winkel herinner ik me wel niet...

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Sprezzatura Gent
Reactie #2 Gepost op: 29 december 2012 – 08:14:55
Deze winkel herinner ik me wel niet...

Wat is het nou?  :wink:
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Re: Sprezzatura Gent
Reactie #3 Gepost op: 29 december 2012 – 08:59:13
Niet dus. ;)

WhyAlwaysMe

  • Gebruiker
  • Berichten: 207
    • Bekijk profiel
Re: Sprezzatura Gent
Reactie #4 Gepost op: 29 december 2012 – 18:29:41
Winkel is nog niet heel lang open, maandje of 3.
Verkopen enkele mooie merken...

Jaguarlover

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.363
    • Bekijk profiel
Re: Sprezzatura Gent
Reactie #5 Gepost op: 29 december 2012 – 18:43:36
de winkel "Winch" herinner ik me wel nog wel...
niet binnengeweest maar wel wat SF merken in de etalage

WhyAlwaysMe

  • Gebruiker
  • Berichten: 207
    • Bekijk profiel
Re: Sprezzatura Gent
Reactie #6 Gepost op: 29 december 2012 – 23:00:06
Winch is leuk voor accessoires en broeken (PT01, PT05, Icon, JC). Voor de rest niet veel te vinden.
Heel klein winkeltje dat het grootste deel van zijn inkomsten haalt uit het verkopen van Polo RL en Moncler.

Mediaan

  • Gebruiker
  • Berichten: 65
    • Bekijk profiel
Re: Sprezzatura Gent
Reactie #7 Gepost op: 24 april 2013 – 10:16:20
Afgelopen weekend deze winkel binnen gelopen en ook zéér teleurgesteld weer vertrokken. Vrij klein assortiment en de dame in de winkel bleek dit helemaal prima te vinden. Ze was meer bezig met in de tuin zitten en genieten van het zonnetje dan om te kijken naar haar klanten.  :-k Helaas!

TB82

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.394
    • Bekijk profiel
Re: Sprezzatura Gent
Reactie #8 Gepost op: 24 april 2013 – 10:23:31
Afgelopen weekend deze winkel binnen gelopen en ook zéér teleurgesteld weer vertrokken. Vrij klein assortiment en de dame in de winkel bleek dit helemaal prima te vinden. Ze was meer bezig met in de tuin zitten en genieten van het zonnetje dan om te kijken naar haar klanten.  :-k Helaas!

Lekker nonchalant.

Mediaan

  • Gebruiker
  • Berichten: 65
    • Bekijk profiel
Re: Sprezzatura Gent
Reactie #9 Gepost op: 24 april 2013 – 10:25:24
Lekker nonchalant.

Ze doet de naam van de winkel eer aan ja.   \:D/

NVP

  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Re: Sprezzatura Gent
Reactie #10 Gepost op: 29 november 2013 – 13:54:46
Lekker nonchalant.

Graag had ik als eigenares van Sprezzatura even iets gezegd over het aanbod van de winkel.
Wij hebben momenteel 23 merken in de winkel waaronder Brunello Cucinelli, Fay, Incotex, Zanone, Glanshirt, montedoro, Truzzi, Orian, Herno, Drumohr, NapoleonErba en nog zo veel meer. U kan dit checken op xxxxxxxxxxxxxxxxx be.
Ik begrijp dus niet waarom er mensen zijn die zeggen dat de winkel te weinig aanbod heeft... Ik vraag dit gewoon louter om te weten wat er beter kan in de winkel.
Daarnaast, genieten van de zon en in de tuin zitten... Dat kan dat ik in de tuin was of zat toen jullie binnen kwamen maar ik zou daar nooit blijven zitten als er klanten zijn, ik ben een jonge ondernemer (26 jaar) en wil er alles aan doen om mijn winkel te doen draaien. Het kan natuurlijk altijd dat er op dat moment iemand anders de winkel open hield, dat weet ik niet vanbuiten.
Mensen onderschatten het houden van een winkel. Er komt zo veel bij kijken zoals collecties kiezen, aankopen, winkel 6 op 7 open houden, boekhouding, onderhoud winkel, ...
Ik wou hier toch even op reageren omdat ik zelf heel trots ben op mijn winkel en zo een commentaren graag lees zodat ik weet wat er kan verbeteren.
Laatst bewerkt op: 29 november 2013 – 15:24:46 door Mikey Fuoco

DennisM

  • Gebruiker
  • Berichten: 181
    • Bekijk profiel
Sprezzatura Gent
Reactie #11 Gepost op: 29 november 2013 – 15:20:27
Ik ken de winkel niet, maar afgaande op de foto's heb je best een aangename zaak opgezet. Waarvoor mijn complimenten.

Om jou toch het gevraagde commentaar te geven; je linkje naar de Roda website klopt niet. Kleinigheidje om te fixen.

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Sprezzatura Gent
Reactie #12 Gepost op: 30 november 2013 – 18:56:47
Mooie merken lees ik.
Support your local Mikey Fuoco chapter.