Auteur Topic: Overhemden algemeen  (956722 keer gelezen)

Punt

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.111
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #3120 Gepost op: 09 juni 2019 – 07:36:42
https://www.timeformoda.com/product-category/shirts/

Volgens mij met korting voor SF, maar dan mag je zelf even uitzoeken  =P~
Respect the beard

Nehabje

  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #3121 Gepost op: 09 juni 2019 – 15:16:36
Ah, dank voor de tip.
Ik vind de cutaway en wide spread boorden nooit zo mooi. Denk toch dat ik Mazzarelli eens probeer met een wat meer klassiek boord.
Wat zijn hier eigenlijk de meningen over Turnbull & Asser? Ik vind hun slim fit ook mooi, maar hoor hier gemixte dingen over de kwaliteit van T&A.
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”

- Jeremy Clarkson

L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.889
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Overhemden algemeen
Reactie #3122 Gepost op: 10 juni 2019 – 16:13:46
Ah, dank voor de tip.
Ik vind de cutaway en wide spread boorden nooit zo mooi. Denk toch dat ik Mazzarelli eens probeer met een wat meer klassiek boord.
Wat zijn hier eigenlijk de meningen over Turnbull & Asser? Ik vind hun slim fit ook mooi, maar hoor hier gemixte dingen over de kwaliteit van T&A.
Samen met Cordone mijn enige RTW hemden.
Afwerking is zeer goed, stoffen zijn mooi alleen het boord is mooier met das (zonder ziet het er eigenlijk niet uit).
Fit is goed (heb niet de slimfit maar de traditionele). Ook is het armsgat hoog genoeg zonder strak te gaan zitten, waardoor ik genoeg bewegingsruimte heb zonder dat ik mijn overhemd uit mijn broek trek.

Maar de prijs is wel echt hoog, koop eigenlijk alles in de sale anders ga ik liever bespoke voor het geld.

Nehabje

  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #3123 Gepost op: 10 juni 2019 – 16:39:29
Ah, bedankt voor de input.
Wat zijn de grote aanraders op t gebied van bespoke / MTM met vergelijkbare kwaliteit als Borrelli of T&A? Ik zou voor de fit niet meer geld willen neerleggen, aangezien ik erg tevreden ben over de RTW fits van beide huizen.
Meer boordkeuze of misschien iets lagere kosten worden echter altijd gewaardeerd! :)

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”

- Jeremy Clarkson

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #3124 Gepost op: 10 juni 2019 – 17:20:42
Ben jij familie van Jakanjekrijge?

Miles

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.049
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #3125 Gepost op: 10 juni 2019 – 18:02:35
Al die Italiaanse hanenpoot krappe Napolitaanse onzin verkocht, oogst van 30 jaar lukraak kopen en opmeten. Leve Marktplaats. Alles vervangen door standaard Drake’s shirts van 145 pond. Ik wacht met spanning de sale af op www.drakes.com

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.697
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #3126 Gepost op: 10 juni 2019 – 19:07:32
Ben jij familie van Jakanjekrijge?

:')

:grin:

tjoena

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.639
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Overhemden algemeen
Reactie #3127 Gepost op: 10 juni 2019 – 21:04:17
Al die Italiaanse hanenpoot krappe Napolitaanse onzin verkocht, oogst van 30 jaar lukraak kopen en opmeten. Leve Marktplaats. Alles vervangen door standaard Drake’s shirts van 145 pond. Ik wacht met spanning de sale af op www.drakes.com

Die drakes shirts zitten gewoon lekker ja. Beetje matig dat de bijenkorf ze niet meer voert, want die waren soms in de bak 45 euro ofzo. Doemijdiema.

Disclaimert: ze zitten relatief lekker natuurlijk :).

Nehabje

  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #3128 Gepost op: 11 juni 2019 – 11:07:42
Ben jij familie van Jakanjekrijge?

Nee, slechts een vage kennis. ;)
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”

- Jeremy Clarkson

arch

  • Gebruiker
  • Berichten: 441
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #3129 Gepost op: 13 juni 2019 – 17:47:04
Het is makkelijker te zien als je geen close up maakt.



Zo beter te zien? Heb geen goede spiegel hier, die is naar beneden gedonderd :roll:

Wat vinden jullie van de schouders?

(ik zie de foto niet op het forum, misschien werkt de link wel: https://i.imgur.com/brreFpn.jpg)

Elwin

  • Gebruiker
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #3130 Gepost op: 14 juni 2019 – 13:54:36


Zo beter te zien? Heb geen goede spiegel hier, die is naar beneden gedonderd :roll:

Wat vinden jullie van de schouders?

(ik zie de foto niet op het forum, misschien werkt de link wel: https://i.imgur.com/brreFpn.jpg)


De schoudernaad moet op het einde van je schouderbotje vallen. Dit kun je voelen met je vinger als je je arm ontspant. Verder is het belangrijk dat je armsgat groot genoeg is voor comfort.

Bij jouw foto valt me niet direct op dat het te klein is daar. Wel misschien een beetje krap armsgat, maar dat kan ik niet heel goed zien zo.

Plooitjes maken verder niet uit voor je schouderbreedte, maar geven je iets meer ruimte op de bovenarm.


L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.889
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Overhemden algemeen
Reactie #3131 Gepost op: 14 juni 2019 – 13:56:52
Als dit je natuurlijke houding is, dan heb je in ieder geval geen last van 'sloping shoulders' (zoals ik).

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.378
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #3132 Gepost op: 14 juni 2019 – 15:39:31


Hier dan, Arch.

Elwin

  • Gebruiker
  • Berichten: 230
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #3133 Gepost op: 05 juli 2019 – 22:00:26
Weet iemand waar je overshirts kunt kopen voor +- 100 eu? Moet ook in kleine maten beschikbaar zijn!

Dos Cadenas

  • Gebruiker
  • Berichten: 81
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #3134 Gepost op: 05 juli 2019 – 23:21:10
Weet iemand waar je overshirts kunt kopen voor +- 100 eu? Moet ook in kleine maten beschikbaar zijn!
https://olof1982.com/collections/jackets

Zelf geen ervaring mee, maar denk dat dit best prima is. Ik gok op duck canvas van brisbane moss. Beige en groen nog in een s.