Auteur Topic: Overhemden algemeen  (951602 keer gelezen)

martijnv

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2955 Gepost op: 06 juni 2018 – 12:19:57
Hahahaha. Ik was mijn overhemden zelf. Had verwacht dat het na elke dag douchen, elke keer na 1 dag dragen, met Ariel op 40 graden wel goed zou gaan... :mrgreen: :mrgreen:

Is ook niet bij alle shirts. Dat is juist het gekke. Maargoed, zal eens wat middeltjes proberen die hierboven zijn aangeraden.

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2956 Gepost op: 06 juni 2018 – 13:42:18
Gents, vraagje: ik krijg bij een paar overhemden een beetje bruine / vette rand op de kraag. Ik was ze altijd op 30 / 40 graden in de wasmachine. Niet bij alle shirts (opzich ook al vreemd).

Hebben jullie dit ook? Hoe behandelen? Vanish? Ossengal zeep?

Gewoon wasmiddel en dan een extra schepje vanish in de wasmachine knallen. Niet direct op de boord aanbrengen o.i.d. want dan krijg je kleurvervaging.
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

Jaguarlover

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.363
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2957 Gepost op: 06 juni 2018 – 14:50:44
doe dat thans al jaren op mijn thyrwhit shirts WIPP expres rechtstreeks op boord en manchetten.
Nog niks te zien van kleurvervaging.

Als je ze TE vuil laat worden zet het "vuil" zich wellicht "vast" in de stof.

Kings

  • Gebruiker
  • Berichten: 898
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2958 Gepost op: 06 juni 2018 – 15:01:05
Vanish ook wel eens direct op t hemd gedaan, ging prima. Geen kleurvervaging. Staat zelfs op de fles dat je zo kunt 'voorbehandelen'.

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2959 Gepost op: 06 juni 2018 – 16:59:32
Vanish ook wel eens direct op t hemd gedaan, ging prima. Geen kleurvervaging. Staat zelfs op de fles dat je zo kunt 'voorbehandelen'.

Nou, ik heb het een tijd lang direct op de boord aangebracht om 't vervolgens zo'n 10 minuten te laten inwerken. Daarna deed ik ze altijd in de wasmachine. Probleem is alleen dat je dan dus wel kleurverschil krijgt.

Daarom zeg ik: schepje erbij en klaar. Maar ik denk dat het inderdaad ook scheelt of je het vanaf het begin doet of niet. Want ik heb ook het idee dat het vuil kan 'intrekken', zoals Jaguarlover zegt.
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

Jaguarlover

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.363
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2960 Gepost op: 06 juni 2018 – 18:24:48
je moet gewoon vaker een propere onderbroek aandoen charlie

Radamel

  • Gebruiker
  • Berichten: 41
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2961 Gepost op: 06 juni 2018 – 19:55:23
 :grin:

Vriend35

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.358
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2962 Gepost op: 06 juni 2018 – 20:21:21
Ik gebruik Dasty ontvetter voor de boorden, werkt super. Even inspuiten en de wasmachine in.

Harrie

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.027
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2963 Gepost op: 06 juni 2018 – 21:38:04
Ff langs de wieb dus.

gooss

  • Gebruiker
  • Berichten: 102
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2964 Gepost op: 06 juni 2018 – 22:51:59
Ik gebruik Dasty ontvetter voor de boorden, werkt super. Even inspuiten en de wasmachine in.

Precies dit!

Charlie II

  • Gebruiker
  • Berichten: 942
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2965 Gepost op: 07 juni 2018 – 06:30:24
Ik gebruik Dasty ontvetter voor de boorden, werkt super. Even inspuiten en de wasmachine in.

He, goeie tip.
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

martijnv

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2966 Gepost op: 07 juni 2018 – 10:49:05
Thanks voor de tips. Ik ga Dusty kopen.

Ik had gisteren een kop koffie over mijn Finamore gegooid. 's avonds thuis maar even Vanish op de koffie vlek en meteen boord meegenomen. 5 minuten laten inwerken en daarna in de wasmachine (40 graden met Ariel en ook een klein schepje Vanish).

Keurig schoon geworden allemaal!!

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Overhemden algemeen
Reactie #2967 Gepost op: 07 juni 2018 – 11:24:15
En duur dat die Vanish is. Ik gebruik altijd Shout, de spray. Krijg ik vrijwel elke vlek er mee uit. Anders een schepje van het AH huismerk Vanish erbij in de trommel. Wast een berg kost een beetje veel minder dan Vanish.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Steef

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.599
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2968 Gepost op: 10 juni 2018 – 19:04:40
Ik gebruik Dasty ontvetter voor de boorden, werkt super. Even inspuiten en de wasmachine in.

Vandaag geprobeerd bij een oud shirt, ook bij de oksels. Werkt goed  :thumbsup:

gooss

  • Gebruiker
  • Berichten: 102
    • Bekijk profiel
Overhemden algemeen
Reactie #2969 Gepost op: 10 juni 2018 – 19:50:25
Precies dit!

Opgemerkt dat wij hier thuis Dubro Ontvetter voor gebruiken, niet Dasty - maar zal dezelfde werking hebben.

Iets anders: wat doen jullie met overhemden die volgens het label niet gestreken hoeven te worden, onder andere de 'Travellers' van Suit Supply. Op internet de gekste verhalen vernomen,  onder andere in de droger met ijsklontjes. Echter betrapte ik mijzelf erop ze altijd gewoon te strijken. Wat zijn jullie ervaringen/methoden?